کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نقش مهدی هاشمی رفسنجانی از زبان ابطحی

10 مرداد 1388 ساعت 19:14


به گزارش ايرنا، در متن کيفرخواست آمده است: آقاي ابطحي هم طي اظهارات خود مبني بر از تجمعات از پيش طراحي شده مي گويد «در جشن پيروزي يا شکست که نتيجه آن شورش است مسأله اي بود که از قبل آماده شده بود. آوردن مردم به خيابان، تعيين مسير، آوردن تجهيزات و گزارش لحظه به لحظه رخدادها توسط فيس بوک تماما مواردي بود که قبل از انتخابات آن را پيگيري مي کردند و مي خواستند اين اعتراضات را به يک نهضت تبديل کنند.»
وي در ادامه مي افزايد: «صبح جمعه (‌22 خرداد) اطلاعيه اي در فيس بوک مهندس موسوي منتشر شد که حاميان موسوي امشب تا صبح بيدار مي مانند، اين با موضوع سمبليکي که کروبي مطرح کرده بود متفاوت بود.
ابطحي ادامه مي دهد: بعد از مشخص شدن نتايج اوليه انتخابات، ستاد مهندس موسوي به سرعت نيروهايش را سازماندهي کرد. تاج زاده، در يک تماس تلفني به من گفت: «ما قصد داريم اين جمعيت را تا پايان انتخابات نگه داريم و آنها را به تمام نقاط شهر هدايت کنيم.»
ابطحي ادامه مي‌دهد: «معتقدم اين جريان داراي سه ضلع است: 1- رأس 2- بدنه محرک 3-شبکه اجتماعي که در حقيقت جسم کار هستند».
در توضيح بيشتر بدنه محرک ابطحي اضافه کرد: «در بدنه محرک يکسري نقش فعالتري داشتند مانند سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي، جبهه مشارکت، گروه‌هاي لشگرساخته خاتمي مانند گروه 88، ياري نيوز، پويش و ... حوزه‌هاي مجازي که لحظه به لحظه مردم را دعوت به حضور در خيابان مي‌کرد و شبکه‌هاي خارجي که توسط خبرنگاران خود تمام اخبار را پوشش مي‌دادند. نکته مهم اين است که خبرنگاران خارجي به اين آقايان خيلي نزديک شده بودند حتي از لشگرهاي ساخته شده نيز نزديکتر بودند».
وي در مورد نقش بدنه محرک مي‌گويد: «مهمترين نقش اين عناصر نگه داشتن مردم در خيابان‌ها بود تا اگر زماني آقاي موسوي اعلام کرد در فلان نقطه شهر هستم بتوانند همه را در آن نقطه جمع کنند. اين سازماندهي توسط لشگرهاي ساخته شده صورت مي‌گرفت».
ابطحي در جاي ديگر مي‌افزايد: «به خيابان آوردن جمعيت قبل از انتخابات مقدمه‌اي بود براي به خيابان آوردن آنها در شب شنبه، افرادي مانند فاتح، تاج زاده، خاتمي و ستادش، مهدي هاشمي و آدمهايش براي اينکه جمعيت را در خيابان‌هاي شهر نگه دارند خيلي فعال بودند و همه اينها در پيش بيني و طراحي برنامه براي شب شبنه نقش داشتند».



کد مطلب: 59306

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/59306/نقش-مهدی-هاشمی-رفسنجانی-زبان-ابطحی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com