پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۶
۳۷
درخواست از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

این ۲۲بهمن که گذشت!/ باید برای روزهای ملی طرحی نو درانداخت!

سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب: 590542
خوب است آقای روحانی بفرمایند منظورشان از همه سلیقه ها دقیقا کدام گروه است؟ جهت گیری آقای روحانی به کدام سو است؟ فراکسیون امید، در مجلس کدام گرایش را دارند؟
این ۲۲بهمن که گذشت!/ باید برای روزهای ملی طرحی نو درانداخت!
گروه سیاسی جهان نيوز، حسین خان بابازاده: برای کسانی که در راهپیمایی تماشایی 22 بهمن در تهران شرکت کردند، شاید تنها قسمت نگران کننده آن حضور، صحبت های آقای رئیس جمهور به عنوان سخنران اصلی مراسم بود. صحبت هایی که بخش هایی از آن جفا در حق مردم انقلابی شرکت کننده بود. 

خیلی بعید است که آقای روحانی به عنوان فردی که از ابتدای انقلاب به عنوان یکی از چهره های سیاسی به سخنرانی در جمع ها و زمان های مختلف پرداخته، شاخصه های سخنرانی در یک روز ملی مانند 22 بهمن را نداند. 

بعضی را ما از قطار انقلاب پیاده کردیم!
اینکه رئیس جمهور در روز پیروزی انقلاب، در همان ابتدای نطق خود در اجتماعی میلیونی مردم، بحث را به سطح دفاع از دوستان خود تقلیل دهد و از تریبون ملی سوءاستفاده نماید، اصلا پسندیده نیست و باعث دل آزردگی مردم شرکت کننده می شود. رئیس جمهور گفت: "در قطار انقلاب مسافران فراوانی بودند برخی ها خودشان خواستند از قطار انقلاب پیاده شوند و برخی را هم از قطار انقلاب پیاده کردیم که می توانستیم پیاده نکنیم و امروز باید همه را مجددا به سوار شدن قطار موفقیت و پیروزی انقلاب دعوت کنیم."

همه می دانند مصداق صحبت رئیس جمهور کدام طایفه و کدام افراد هستند. همان افرادی که برخلاف مسیر ملت قدم زدند و تا آنجا که در توانشان بود برای ضربه به کشور با دشمن همراهی کردند و اتفاقا اصول قانون اساسی مد نظر آقای روحانی را لگدمال کردند و مصر بودند که از قطار انقلاب پیاده شوند. در ثانی، آقای روحانی به کدام حق و از کدام جایگاه به خائنان به این ملت تعارف سوارشدن در قطار انقلاب می زنند.

آنفولانزای مرغی
"وقتی که آنفلوآنزای مرغی می‌آید و ما 25 میلیون قطعه مرغ را بخاطر سلامت مردم معدوم می کنیم، بجای تشکر از دولت نیایند در رسانه بگویند تخم مرغ طلایی شده است."

 قطعا روز 22 بهمن روز بیان دستاوردهاست، اما اینکه رئیس جمهور در این روز باز به منتقدان دولت حمله کند و بحث را بر سر مرغ و تخم مرغ و آنفولانزای مرغی ببرد، جایگاه رئیس جمهور و توان وی برای صحبت در یک روز مهم را با چالش مواجه می کند. 

یک جناح شهادت می دهد فلانی آدم خوبی است!
رئیس جمهور گفت: "راه انتخاب مردم را باید سهل کنیم. از همه نهادها و ارگان‌ها و از دستگاه قانون‌گذاری مجلس، شورای نگهبان و از همه می‌خواهم که راه انتخابات را سهل کنند. اسلام گفته است اگر 40 نفر شهادت دادند این فردی که از دنیا رفته آدم خوب است، اگر آدم بد باشد، در روایات ما آمده خدا از گناهانش می‌گذرد . آیا وقتی 400 نفر شهادت می دهند این آدم خوب است، یک جناح شهادت می‌دهد که این آدم خوب است و میلیون ها نفر شهادت می‌دهند، این فرد خوب است، کافی نیست؟"

معلوم نمی شود آقای روحانی درنهایت قانون اساسی را قبول دارد یا خیر؟ پایبندی نیم بند به قانون اساسی زیبنده رئیس جمهور نیست که با پذیرش و تائید همین ساز و کار وارد گود انتخابات شده و از همین گذر با کسب اکثریت آرای مردم به عنوان شخص دوم کشور برگزیده شده است. شناخته شدن آقای روحانی به عنوان کسی که با سیاسی کاری برای دلخوشی و ارسال پالس مثبت به این گروه و آن گروه بدنام در این سطح اقدام می کند به صلاح ایشان نیست. خصوصا آنکه ایشان به پوشش لباس پیامبر(ص) مفتخرند. 

روحانی گفت: بگذارید همه سلیقه‌ها و جناح ها در انتخابات حضور پیدا کنند و در انتخابات مجلس، شوراها، خبرگان و ریاست جمهوری همه بیایند و شرکت کنند. با تجربه خودم و به عنوان نماینده ملت ایران اعلام می‌کنم راه این است که انتخاب مردم را آسان کنیم.

خوب است آقای روحانی بفرمایند منظورشان از همه سلیقه ها دقیقا کدام گروه است؟ جهت گیری آقای روحانی به کدام سو است؟ فراکسیون امید، در مجلس کدام گرایش را دارند؟ اعضای فعلی شورای شهر و شهردار منتخب از کدام طیف سیاسی هستند؟ آیا به اصطلاح جریاناتی نظیر نهظت آزادی یا گروهک مجاهدین خلق(منافقین) مدنظر آقای روحانی هستند؟

قواعد سیاسی جهانی را رعایت کنیم!
"رقابت را کنار بگذاریم، قواعد سیاسی جهانی را مراعات کنیم، همه در کنار هم باشیم، مردم را راحت بگذاریم، در حریم خصوصی مردم دخالت نکنیم چرا که حریم خصوصی مردم از آن مردم است."

در مورد قسمت دوم صحبت آقای روحانی مبنی بر رعایت حریم خصوصی مردم، چقدر خوب است که آقای روحانی تقویم را نگاهی بیاندازند و ببینند که انتخابات و دوران تبلیغات انتخاباتی تمام شده و اتفاقا آقای روحانی رای آورده اند و الان وقت کار است. اما در مورد رعایت قواعد سیاسی جهان، بهتر است آقای روحانی این طعنه مشکوکشان مبنی بر یکسان سازی با قواعد سیاسی جهانی را بیشتر توضیح دهند. جهان و قواعد جهانی در ذهن آقای روحانی چیست و کجاست؟ آیا همان کدخدای معروف عرصه هسته ای ملاکشان است؟ 

به سراغ رفراندوم برویم 
مهم ترین و چالش برانگیزترین قسمت صحبت رئیس جمهور در روز راهپمایی جایی بود که گفت: "اگر جایی ما با هم بحث داریم باید به اصل 59 قانون اساسی مراجعه کنیم". اصل 59 قانون اساسی می‌گوید در برخی موارد قانون‌گذاری و اعمال قوه مقننه در مسایل مهم اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی،  مراجعه به آراء مستقیم مردم است."

چقدر ناپسند است که سخنران روز 22 بهمن در اجتماعی میلیونی مردم، سعی می کند اصل و واقعیت رفراندوم را نبیند و با سیاسی کاری دم از رفراندوم  بزند و در این سطح به شرکت کنندگان اهانت کند. مردم در ذهن آقای روحانی چه کسانی هستند؟ آقای روحانی، حضور حماسی مردم بعد از اغتشاشات را نمی بیند و دم از رفراندوم می زند. حضور 73 درصدی مردم را همه پرسی تلقی نمی کند. قطعا مواضع آقای روحانی به عنوان سخنران روز 22 بهمن، تنها یک سیاسی کاری محض و یک قدرنشناسی و جفای به ملت بود اما قابل اعتنا نیست. تنها می توان گفت رئیس جمهور همان طور که صحبت هایش را با یک سخن تلخ و خلاف وحدت آغاز کرد، پایان آن را هم را به تلخی کشاند. البته که بسیاری از کارشناسان معتقدند صحبت از رفراندوم برای سرگرمی رسانه ها مطرح شده است چرا که خود آقای روحانی خوب می دانند این اصل از اختیارات مجلس است و بهتر می دانند که اجرای آن چه شرایط خاصی را می طلبد.

هرچند صحبت های رئیس دولت در جمع استانداران و آن هم تنها دو روز بعد از راهیپمایی، پس گرفتن تلویحی حرفشان در سخنرانی روز راهپیمایی بود؛ اما مردم به خوبی متوجه این موضوع هستند که فردی در بزنگاه و روز حساس آن حرف تلخ را بزند و چند روز بعد حرفش را پس بگیرد و مواضع دوگانه با اهداف پیدا و پنهان اتخاذ کند؛ کاری که متاسفانه به رویه رئیس جمهور تبدیل شده است. همانند مواضع انتخاباتی ایشان که از خط قرمزها عبور می کردند و در اصطلاح تابوشکنی می کردند اما بعد از پیروزی تلویحا حرف های خود را پس گرفتند یا همین ماجرای «جواز نقد معصومین» که اخیرا پیش آمد و دفتر رئیس جمهور اساسا موضوع را منکر شد!

خوب است که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در این روزهای مهم وقتی سخنرانان جایگاه ملی و شان عظیم آن را رعایت نمی کند، طرحی نو دراندازند! 22 بهمن امسال که بخشی از آن حیف شد، ولی حداقل برای روزهای ملی دیگر باید تدبیری درست کرد. البته این حساسیت فقط در تهران نیست و بسیار دیده شده که در شهرستان ها گاها افرادی به عنوان سخنران از پایتخت انتخاب می شوند که بدون در نظر گرفتن شرایط آن شهر و استان خود به محل چالش آن روز تبدیل می شوند. در این باره مصادیق هم کم نیست. در هر صورت بسیار حیف است که روزهای ملی و مذهبی رنگ سیاسی و جناح زده به خود بگیرد و به جای آنکه حق آن روز ادا شود، تازه به محلی برای چنگ اندازی به آن روز و حتی فرصتی برای تخریب وضعیت کشور برای مغرضان داخلی و خارجی تبدیلی شود. اولین قدم نیز پیشنهاد حذف نیست بلکه ایجاد مانع برای دخالت سلیقه های شخصی در روزهای ملی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این روز روز ملی است
رفتار روحانی غیر از محافل تندرو اصلاح طلب در هیچ‌ جمعی مورد استقبال نگرفت
کامنتهای مردم در سایتهای خودشان هم اعتراضی بود به این تنش زایی.
نتیجه این تنش زایی ها عدم ثبات بازار و‌ بالارفتن ۲۰۰تومان ۲۰۰تومانی دلار و گرانی و... بوده تا الان.
آقای نوبخت و... اول جلوی رییستان را بگیرید برای کنترل دلار!
علی
Iran, Islamic Republic of
احسنت دمت گرم
Iran, Islamic Republic of
درسته
اما یاد حرف تحلیلگر اروپایی افتادم که میگفت:
احمدی نژاد با هر سخنرانی قیمت جهانی نفت را 5دلار بالا میبرد و با پولش کشورش را میسازد.

حالا برعکس شده
روحانی با هر سخنرانی دلار را 200 تومان بالا میبره و گرانی و... درست میکنه.
متاسفم
Iran, Islamic Republic of
شورای هماهنگی زمان نماز شکر را اعلام کند
برای دو نعمت
چون هرسال بعد 22 بهمنهای باشکوه بارندگی خوبی داریم
شکر نعمت، نعمتت افزون کند
امسال که تماشایی بود
و بعد بارش هم فراوان
درود بر این مردم
خداراشکر
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
البته اصلاح طلبان ادعا می کنند که همه اینها از نتایج برجام و دوستی با شیطان بزرگ است. اینان دوستی با کدخدا را بر دوستی با خدا ترجیح می دهند
Iran, Islamic Republic of
برای انحراف ذهنها بهترین کار به راه انداختن جنگ زرگری است.
سمنانی
Iran, Islamic Republic of
درسته
اما یاد حرف تحلیلگر اروپایی افتادم که میگفت:احمدی نژاد با هر سخنرانی قیمت جهانی نفت را 5دلار بالا میبرد و با پولش کشورش را میسازد.

حالا برعکس شده
روحانی با هر سخنرانی دلار را 200 تومان بالا میبره!
متاسفم
...
علی
Iran, Islamic Republic of
باز شما از یه چیزی خوشتون نیومد میخواهید کلا عوضش کنید. حالا سیاسی باشه ؛ ورزشی باشه ؛ سینمایی باشه ؛ .... به نظرم بهترین روش برای کشور داری برای شما روش کره شمالیه. همه چیز به نظر و عقیده حاکمانه. حتی نوع رفتار و صحبت و لباس پوشیدن مردم. اینطوری خیالتون هم راحت میشه
حمید
Iran, Islamic Republic of
و باز هم شما که باب هر چی منطق و استدلال و عقلانیت رو چار میخ تخته کردید و مثل دوران جاهلیت فقط طرفداری کورکورانه و مخالفت های ساده لوحانه میکنید. خب عزیز دل برادر، اگر مخالفتی یا نقدی به هر نظری داری قبل یا بعد یا حتی در حین بیان شعارهای ساده لوحانه، کمی هم با استدلال و منطق درصدد رد یا نقد اون مطلب بربیاید، آسمون به زمین نمیاد.
Iran, Islamic Republic of
...
کاربر گرامی . با تشکر رعایت اخلاق اسلامی ایرانی از شما دوست گرامی مد نظر است . جهان نیوز
سعید
Iran, Islamic Republic of
شماها که هزارماشالله خیلی رعایت می کنین
محمد
Iran, Islamic Republic of
پرت و پلا ننوسید بابا
Iran, Islamic Republic of
برای رئیس دولت متاسفم
Iran, Islamic Republic of
داداشی
پرچم مردم بالاست
Iran, Islamic Republic of
نفاق و دو رویی که شاخ و دم نداره...
Iran, Islamic Republic of
روحانی که اولش اینو گفت سوختم
Iran, Islamic Republic of
راه حل مشکلات این چنینی آن است که
حسابرسی و مصادره اموال واملاک دولتی ها را به رفراندوم بگذاریم
تا همه آرام شوند.
به میمنت چهل سالگی انقلاب اموال بیش از چهل میلیارد تومان همه نمایندگان مجلس و وزرا و معاون وزرا و استانداران و فرمانداران و روسای جمهور و خاندان آنها که در چهل سال گذشته در این پست ها به مردم خدمت کرده اند به نفع مردم و کشور هبه نمایند و در غیر این صورت مصادره شود تا ریشه فقر و بیکاری و تبعیض و بی عدالتی و....کنده شود
باور کنید با آن پول ها کشور و انقلاب و نظام به همه اهداف اقتصادی و نظامی و فرهنگی خود نایل می شود. رفراندوم یعنی این.
از این طرح باید همه اصلاح طلبان حمایت کنند. چون اصلاحات واقعی این است.
اصول گرایان هم باید حمایت کنند چرا که مطابق اصول اساسی حکومت علوی است که فرموده : بیت المال حتی اگر در کابین زنان رفته باشد بر می گردانم.
مطمئنا نود در صد مردم هم به این رفراندوم پاسخ مثبت داده و زندگی آنها سرشار از شادی و نشاط واقعی می شود که جناب روحانی به دنبال ایجاد آن هستند.
Iran, Islamic Republic of
...
جهان نیوز . قبرکن ثروت اندوز مدینه چه نام داشت؟
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
آیا روحانی حرفی خلاف قانون اساسی زد یا خلاف نظر شما گفت؟
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد
ایشان باید درک کنند که زمان تبلیغات انتخاباتی تمام شد، ایشان و همفکرانشان از اول انقلاب بیشترین دولتها را در اختیار داشتند که شامل آقایان موسوی، هاشمی، خاتمی و روحانی بود. اینان به جای مطالبه گری از نظام و بازی در نقش اپوزیسیون، باید در مورد عملکرد دولتهای متبوع خود پاسخگو باشند
Iran, Islamic Republic of
اگر آقای رییس جمهور راجع به نحوه استنجا مطالبی می فرمود حرفی خلاف شرع نزده بود ولی آیا ۲۲بهمن روز جشن انقلاب محل مناسبی برای این گونه مباحث است؟
Iran, Islamic Republic of
بنده به تحریریه ی جهان نیوز توصیه می کنم که بیش از این در زمین آقای رئیس جمهور بازی نکنید! هدف آقای رئیس جمهور از مطرح کردن بعضی مسائل در سخنرانی روز ۲۲ بهمن دقیقا انحراف اذهان مردم و البته انحراف مباحث مطرح در رسانه ها از معضلات اقتصادی، عدم تحقق وعده های دولت، افزایش نرخ دلار و ... به سمت مسائل دیگر است. فکر می کنم شما در حد اطلاع رسانی به این موضوع پرداخته اید. من تحلیل بیشتر سخنان ایشان را اصلا به صلاح نمی دانم. البته من خودم یکی از منتقدان آقای روحانی هستم.
ضمنا توصیه می کنم اگر شما واقعا انقلابی و اسلامی هستید، کمی به دغدغه های مردم اهمیت دهید. جای بررسی مشکلات مردم در وبگاه شما بسیار خالی است. اگر می توانید گوشه ای از مشکلات مردم، کشور و انقلاب را حل کنید همین امروز مکلف به حل آن هستید. منتظر قدرت و پست و مقام نمانید و دست از بازی های حزبی و جناحی بردارید که در آن صورت به مردم اثبات می شود که شما به دنبال قدرت و منافع هستید و نه اسلام، انقلاب و مردم. علی الحساب توصیه می کنم کمی به فکر بررسی مشکلات چند میلیون زن و دختر جوان سرپرست خانوار باشید که الحق قشر کاملا فراموش شده ی این کشور هستند. هیچ کس از مشکلات آنها آگاه نیست و به آنها اهمیتی نمی دهد.
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی بود و حق با شماست
Iran, Islamic Republic of
اگر ترسی از بر گذاری همه پرسی ندارید از ملت بپرسید که روحانی چه گفته وچه درخواستی داشته است روحانی خواست مردمی را بیان کرده است وعده ای تشنه قدرت که حاضر نیستند از رانندگی همون قطار دست بکشید
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
جناب کدخدا هنوز قانون اساسی خود را به همه پرسی نگذاشته است، هر زمان کدخدایتان این کار را کرد، جمهوری اسلامی نیز به این درخواست پاسخ مثبت خواهد داد
Iran, Islamic Republic of
ای بابا یعنی دولت دستش نیست که درد مردم را دوا کنه چه جالب پی چه کارست؟؟؟ اول واسه کارآمدی دولتش رفراندم کنه
yasha
Denmark
مر دم شر یف ایرا ن قبل ۵۷ ۱۳ هم آ زا دی
می خو ا ستند - ملت ها ی عفب ما نده با بد ست آ ور دن آ زا دی
در حا لی که فر هنگ و جا معه و اخلا ق ضعیف دا رند به طر ف هر ج و مر ج و از
دست دا د ن ا ستقلا ل و ا منیت خود ا ن می شوند
بها ر عر بی بهتر ین مثا ل است کشور ها ی
جها ن اول و غر ب بیش از صد سا ل با حر کت
موا زی پیشر فت فر هنگی و ا خلا قی و تر بیتی
و همکا ری- آ زا دی را بنا و رو ی قا نو ن و
سیستم حکو متی عا لا نه می اندا زند - که این
حر کت در ایرا ن غا یب است - از اول ا نقلا ب
آ قا زا ده ها و گر و ه ها ی سیا سی بی عقل
جلو ی حر کت پیشر فت فر هنگی و ا خلا قی را
گر فته اند و حا لا به ر ضا پهلوی و ر جو ی
که ۲۰ سا ل به صدا م خد مت می کر دند و
جنا یا تشا ن قا بل گذ شت نیست گرو ه
ا پو زسیون ایرا ن ایرا ن می شو ند و نبو دن
یک گرو ه عقلا نی ملت ایرا ن را در بن بست
قرا ر دا ده و کا نا ل خبیث انگلیس ب ب س
د ر ایرا ن نر خ دلا ر تعیین می کند
شعو ر ملی با شنا خت هو یت و تا ر یخ جعلی
که در دا نشگا ه و مدا رس تد ریس می شود
امکا ن ندا رد یک شعو ر ملی مو فق و سا لمی
با شد ر کن فر هنگی و جمع کر دن ۱۲ قو م
ایرا نی تو سط شا ه ا سما عیل صفوی - با
تبیین تشیع و آ ور دن نز دیک به صد ملا از
لبنا ن به ایرا ن پا نصد سا ل پیش صو ر ت
گر فت تا عقیده سنی گرا یی ا مپرا توری عثما نی نتوا نست ایرا ن را برا ی همیشه تحت سلطه
خو د در آ ورد حا لا شما تا ریخ شا ه با زی
بخوا نید و در بد بختی و جهل بما نید
سر نو شت هر مر دم با درک و شعو رش تعیین
می شود - و رحمه الله و برکا ته
Iran, Islamic Republic of
درود بر منتخب ایران
پرچم اصلاحات بالاست
Iran, Islamic Republic of
ایشون منتخب مردم هستند و وظیفه ما اینه که به انتخاب مردم احترام بزاریم
والسلام
Iran, Islamic Republic of
ایشان منتخب مردم تا به حال به درد مردم رسیده اند چرخ صنعت را چرخانده اند و یا اینکه متوقف کرده اند حالا چرخ سانتریفیوژ بماند مردم را فقیرتر کرده اند و یا دارا تر؟ اعتبار پاسپورت ایرانی را افزایش داده اند یا کاهش؟ حقوق نجومی قضیه اش چیه؟؟ بمیرم براش خونشم که میلیاردی نیست برادرش که اتوبوسی نیومده و بسیار پاکدسته همه این فعالیت ها احترام به مردم است خب حالا خودت می دونی که باید احترام بهش افزایش یابد و محبوب قلبها شود تصمیم با خودته
Iran, Islamic Republic of
منظور جهان نیوز اینه که تریبونو از دست رئیس جمهور بگیرین
اما اونی هم که ممنوع التصویر شد حک شد تو قلب ملت
نه تریبونی داره نه چهره ای که مردم ببینن اما یک ندا ی اون ۲۰ میلیون رای حتی واسه یکی مثل میرسلیم میگیره

پشت سر رهبری عزیز و همه با هم با اصلاحات خواهیم ماند
Iran, Islamic Republic of
از این 22 بهمن که گذشت ولی برای 22 بهمن سالهای بعد ان شاءالله بلندگوها درست بشن. خسته شدم دیگه از این همه قطعی بلندگو
United States
خودتون رو به تجاهل و نفهمی نزنید بحرانها و اَبر چالشهای بسیار جدی در راهند و اگر این پنبه ها رو از گوشهاتون درنیارید و صدای اکثریت مردم رو نشنوید شاید خیلی خیلی دیر بشه ان وقت همه ما بله همه ما متضرر خواهیم شد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مجلس اگرواقعا «عصاره ی فضایل ملت» و «درراس امور» است بایدرییس جمهوررابه مجلس می کشاند وازاوتوضیح می خواست که منظورایشان ازرفراندوم دقیقادرموردچه موضوعی است اماحیف که...