پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
با ترک جلسه هیات دولت صورت گرفت

اعتراض عملی وزاری دولت نهم به معاون اولی مشائی

پنجشنبه ۱ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب: 58090
پافشاری دکتر احمدی نژاد بر نگهداری مشائی علی رغم ابلاغ کتبی رهبر انقلاب دامنه اختلاف نظرها با رئیس جمهور را به داخل جلسات هیات دولت کشاند. هر چند با توجه به اظهارات احمدی نژاد درباره این اقدام که معاون اولی مشائی را مربوط به دولت نهم که روزهای آخر حیات خود را طی می کند دانسته است اما نزدیکان رئیس جمهور نیز با توجه به اعتراضات پدید آمده در انتظار واکنش فوری وی به این انتصاب هستند.

درحالی که برخی سایت های خبری از مناقشه لفظی وزیران اطلاعات و ارشاد و کار با احمدی نژاد بر سر معاون اولی مشائی خبر می دهند خبرنگار جهان به ابعاد تازه تری از این ماجرا دست پیدا کرد.

براساس این گزارش، پس از آنکه در جلسه روز گذشته هیات دولت اکثریت وزیران به انتقاد از احمدی نژاد در صدور حکم معاون اولی برای مشائی پرداختند رئیس جمهور اعلام می کند که به این شبهه ها پاسخ خواهد داد. در همین حال به دلیل بالا گرفتن جو انتقادی علیه مشائی و فضای متشنج هیات دولت سبب می شود تا احمدی نژاد تنفسی چند دقیقه ای را برای ادامه جلسه هیات دولت به وزرا اعلام کند.

پس از بازگشت ازتنفس در حالی که وزرا و دیگر اعضای هیات دولت منتظر شفاف سازی احمدی نژاد و پاسخ شنیدن از چرایی تعلل وی در برکناری مشائی بودند به ناگاه در کمال تعجب مشاهده می کنند که احمدی نژاد جلسه هیات دولت را ترک کرده و ریاست جلسه را به رحیم مشائی به عنوان معاون اول خود سپرده است و با این کار به وزرای منتقد مشائی پاسخی عملی درباره کیفیت حمایتش از مشائی داده است.

این در حالی است که وزرای کابینه نهم بامشاهده چنین اقدام توهین آمیزی در اقدامی هماهنگ دست به ترک جلسه هیات وزیران زده و موجبات ریاست مشائی بر صندلی های خالی را پدید می آورند!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *