پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۵۲
حسن خمینی می تواند اولین گام را برای شفاف‌سازی بودجه را بردارد

چرا برخی نگران هزینه های موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) می شوند؟

اصلا مقدار بودجه محل نقد نیست!
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب: 572543
باید به این نکته توجه کرد که بودجه چند ده میلیاردی برای نشر و ارج نهادن به اندیشه های امام خمینی (ره)، نه تنها مورد نقد نیست بلکه این امر باید مورد توجه بیشتری نیز قرار گیرد. رهبر کبیر انقلاب، پایه گذار انقلابی جهانی بود.
چرا برخی نگران هزینه های موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) می شوند؟
گروه سیاسی جهان نيوز: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی موسسه‌ای است که به نشر آثار امام خمینی(ره)، می پردازد و از هنگام تاسیس در سال ۱۳۶۷ تا کنون با نظارت فرزندان و نوادگان او اداره شده است. این مؤسسه در قالب‌هایی چون نگهداری اسناد روح‌الله خمینی، تنظیم و چاپ کتاب‌های او و مقالات مربوطه فعالیت می‌کند و بر چاپ تمام مطالب و کتاب‌های ناشران دیگر درباره وی نظارت دارد.

به گزاش جهان نيوز، در همین رابطه در روزهای اخیر بحث های مربوط به بودجه تعلق گرفته به این موسسه با حرف و حدیث های فراوانی همراه بوده است. دولت دوازدهم بودجه این موسسه را برای سال 97 افزایش داده است. در لایحه بودجه سال ۹۷ «موسسه نشر آثار امام(آیت الله خمینی) كه زير نظر حسن خمينی اداره می‌شود ٧١ ميليارد و ٣٤٠ ميليون تومان» است.

جدول ریز بودجه نیز تقدیم مجلس شده تا مشخص شود کل این بودجه کجا باید هزینه شود، برای مثال پرتال امام خمینی با پیشنهاد بودجه ای 3.4 میلیارد تومان مواجه است حال آنکه با توجه به تولید محتوای اندک این پرتال، جالب توجه است. هرچند اگر در این ردیف 2 سایت نوشته شده که شاید بودجه سایت «جماران» در نظر گرفته شده باشد که در این صورت اگر به صراحت هر دو سایت مطرح می‌شد، به لحاظ بودجه‌نویسی بهتر بود.

آنچه در این گزارش مغفول مانده واگذاری برخی زیرمجموعه مرکز نشر و تنظیم آثار - نظیر سایت جماران - به کسانی است که سابقه فتنه دارند که با اصل انقلاب و خط امام مسئله دارند و عداوت خود را در طول یک دهه گذشته به نمایش گذاشته‌اند. برخی از تولیدات سایت جماران نشان می دهد که این پایگاه به جای دغدغه اندیشه های امام، بیشتر نگران منافع حزبی و جریانی خاصی است که برخی اوقات با منافع ملی نیز در تعارض قرار می گیرد.

در عین حال باید به این نکته توجه کرد که بودجه چند ده میلیاردی برای نشر و ارج نهادن به اندیشه های امام خمینی (ره)، نه تنها مورد نقد نیست بلکه این امر باید مورد توجه بیشتری نیز قرار گیرد. رهبر کبیر انقلاب، پایه گذار انقلابی جهانی بود.

انقلابی با آرمان ها و ارزش های بدیع برای حمایت از حقوق مستضعفین و مظلومان عالم که توانست در مدت کوتاهی، ملت های بسیاری را درگیر کند و آثار و پیامدهای آن تا به امروز نیز در منطقه و جهان قابل مشاهد است.

از این رو ارج نهادن و تعالی اندیشه ها و ارزش های هویت بخش امام خمینی (ره) که با پشت سر انقلاب اسلامی قرار دارد، وظیفه ای ملی و بین المللی است که نیازمند حمایت های مادی و معنوی است و باید برای همیشه مورد توجه قرار گیرد.

در این زمینه منافاتی به هیچ وجه وجود ندارد که اندیشه های امام دلها، ترویج و تبلیغ شود و چه بسا مردمی که با دل و جان نیز در این راه از هزینه های شخصی مایه گذاشته و به نشر این اندیشه ها در جهان مشغولند. همانگونه که تبلیغ و ترویج اندیشه های اسلامی و دینی مانند چاپ قرآن و تاسیس مدارس علمی – مذهبی و مساجد نیز توسط کشورهای اسلامی در جهان دارای ردیف بودجه ویژه ای است و هیچ کس به آن نه تنها معترض نیست بلکه حمایت نیز می کنند. آثار و اندیشه های امام خمینی (ره) منبعی لایتنهای برای ملت های آزاده و راه گشای بسیاری از مشکلات و معضلات جهان کنونی است که می بایست ترویج آن مورد حمایت دولت های کشورمان باشد.

وجود اما و اگرهایی برای رفع شبهات
با وجود این وظیفه خطیر که برعهده بیت امام خمینی (ره) قرار گرفته، برخی از اقدامات و رفتارهای صورت گرفته از سوی منتسبان به این بیت مورد نقد قرار دارد که شبهاتی را در زمینه خرج و مخارج بودجه ها و درآمدهای موسسه امام خمینی ایجاد کرده است.

متصدیان موسسه باید نسبت به حسابرسی و دخل و خرج های آن روشنگری کنند. جذب اعتبارات و وجوهات و نذورات و موقوفات در طول سال به چه میزان درآمد برای تولیت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی به ارمغان آورده و در کجاها هزینه شده است؟

این سوالاتی است که پاسخ روشن به آنها می تواند باعث عدم سواستفاده بدخواهان و دشمنان انقلاب و امام شود که از هرفرصتی برای تخطئه راه و اندیشه های امام سواستفاده می کنند.

در کنار این، ساخت و تجهیز حرم امام خمینی (ره) با به کارگیری سبک های کاملا پرهزینه که در سال های اخیر شاهد رونمایی از بخش هایی از آن هستیم، با کدام اندیشه و رویکرد امام همخوانی داشته است؟

نوع معماری داخلی حرم، انتقادهای بسیاری را از سوی دلسوزان انقلاب و امام همراه داشته و متولی اصلی این امر باید پاسخگو باشد که همین اقدامات باعث انحراف افکار عمومی از بودجه اختصاص یافته به موسسه می شود.

اما مهمترین مساله در زمینه موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، خارج شدن مسئولان و متصدیان آن از وظایف اصلی و اولیه خود در دفاع از اندیشه ها و مواضع رهبر کبیر انقلاب است. در برخی از مواقع، مواضع نامرتبطی به امام منتسب می شود یا در اندیشه های ایشان تحریف ایجاد شده که با پاسخ درخور موسسه همراه نبوده و حتی گاها به ترویج این انحرافات نیز پرداخته شده است.

در پرتال امام خمینی (ره) درباره وظایف موسسه آمده است: «موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (س) که خود از مواریث فرهنگی یادگار امام است، در طول سال های گذشته کوشیده است تا در کنار نهادها و مراکز فرهنگی و رسانه های متعهد، از پیوند عمیق مردم و بویژه نسل جوان با آثار و رهنمودهای حضرت امام پاسداری کند و با تنظیم و انتشار صدها هزار نسخه از آثار امام و دیگر فعالیتهای متنوع خویش در عینیت بخشیدن به حضور نیرومند رهنمودها و رفتار و منش حضرت امام در متن جامعه اسلامی در داخل و خارج کشور گام های مؤثری بردارد.»

این سوال مطرح است در پاسداری از رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب تا چه حد موفق عمل کرده است؟ سایت جماران به عنوان یکی از دو پرتال وابسته به موسسه در سال های گذشته به حمایت یکجانبه از دولت، طرفداری آشکار از کاندیداتوری حسن خمینی در خبرگان رهبری و استفاده از اعتبار این رسانه برای مطرح کردن شخصیت حقیقی حسن خمینی، حمایت از اصلاح طلبان و فتنه گران و .. پرداخته است!

در چند سال پیش، موسسه به انتشار یکی از آثار یوسف صانعی از حامیان فتنه اقدام کرد. این موسسه اقدام به انتشار کتابی از"شیخ" یوسف صانعی با عنوان "المکاسب" کرد. اگرچه توجیه احتمالی انتشار چنین کتابی به قلم این فرد از سوی موسسه نشر آثار امام، شرحی بر "مكاسب محرمه" امام خميني (ره) عنوان می شود، اما انتشار کتاب از سوی چنین افرادی با نظرات خاص فقهی و سیاسی آنهم از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، بیش از پیش از نگاه قبیله ای-جناحی برخی از دست اندرکاران این موسسه -که مدت هاست این رویه مورد نگرانی دلسوزان انقلاب و رهروان حقیقی راه امام است- و نیز پشتیبانی از ارائه یک قرائت خاص از نظریات امام، حکایت دارد.

حال آنکه که اساسا پیشنهاد تشکیل این موسسه که در سال ۱۳۶۷ از سوی حجت الاسلام سید احمد خمینی به بینان گذار فقید انقلاب اسلامی ارائه شد، برای حفظ و نشر آثار امام با هدف جلوگیری از برداشت های گوناگون سیاسی و غیر سیاسی از نظرات ایشان چه به صورت مکتوب و چه به صورت غیر مکتوب بوده است.

متصدیان موسسه امام خمینی (ره) به ویژه سیدحسن خمینی در مقابل توهین و انحرافات برخی از افراد بیت امام و شخصیت های سیاسی ساکت بوده و عکس العملی به آن نشان نداده اند. برای نمونه نعیمه اشراقی نوه حضرت امام(ره) در شبکه اجتماعی فیس بوک در سال92 توهینی آشکار به امام(ره) و خانواده شهدا داشت به گونه‌ای که بسیاری از کارشناسان و تحلیل‌گران سیاسی عدم موضع‌گیری موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) را دلیل این توهین‌ها و تحریف‌ ها می‌دانستند.

در سال 88 و در آشوب ها و شورش های فتنه گران در دانشگاه تهران، تصویری از امام خمینی (ره) به آتش کشیده شد ولی موسسه به جای اینکه اقدام فتنه گران را محکوم کند، صدا و سیما را به دلیل پخش این توهین محکوم ساخت! اقدامات قابل تامل موسسه به این اقدام خلاصه نمی شود.

در مقابل خاطراتی که اکثر از سوی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت که مستقیما به امام خمینی (ره) مرتبط می شد، مسولان موسسه بنا به مصلحت اندیشی یا هرچیز دیگری یا سکوت می کردند یا به طور مشخصی درباره انحرافات صورت گرفته موضع گیری نمی کردند.

هاشمی رفسنجانی در سال 92 اظهارنظری درباره «موافقت امام(ره) با حذف شعار مرگ بر آمریکا» داشت که در آن سال موسسه هیچ گونه توضیحی درباره اینکه اساسا هاشمی می تواند بدون سند و هماهنگی با موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) مطلبی را به بنیانگذار انقلاب اسلامی نسبت داده و یا خاطره این را از ایشان نقل کند، یا خیر، ارائه نکرد.

حال آنکه بنا بر وصیت امام ایشان فرمودند اگر چیزی به من نسبت داده شد، باید برگرفته از دست خط یا صدای من با تشخیص کارشناسان (قریب به مضمون) باشد. در این میان نقل قول ها و انحرافاتی از سوی برخی از نیروها و شخصیت های سیاسی پیرامون اندیشه ها و رفتارهای امام خمینی در بیش از دو دهه اخیر صورت گرفته که موسسه امام به جای پاسخ گویی قاطع و مستند یا به صورت تلویحی به حمایت از چنین انحرافاتی پرداخته یا سکوت اختیار کرده است.

چنین پس زمینه ای در فضای عمومی نسبت به مسئولان و متصدیان موسسه، شبهات فراوانی پیرامون انجام وظیفه اصلی موسسه ایجاد کرده که گاها باید اذعان کرد، تمایل و گرایش این افراد به جریان اصلاح طلب در سیاسی کاری ها و ریخت و پاش های آن بی تاثیر نبوده است.

در پایان باید یادآور شد، اختصاص بودجه های میلیاردی به برخی از موسسات فرهنگی و مذهبی، مورد نقد جدی نیست بلکه نحوه هزینه کرد و فعالیت های خارج از وظایف تعریف شده، باید مورد توجه و شفاف سازی قرار گیرد. بودجه های این موسسات به طور کلی به نیم درصد بودجه پیشنهادی دولت نیز نمی شود ولی حساسیت ها به خاطر وظایف آنها بیشتر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
اصل انتقاد بر حفظ اثار امام راحل نیست بلکه در هزینه کردن ان است که توسط چه کشسانی انجام می پذیرد
Iran, Islamic Republic of
این نگرانی جهان نیوز و جهان نیوزیان اگر نسبت به جاهای دیگه هم بود قابل پذیرش بود ولی روی همه چشم ببندی و فقط یه جا رو نشانه بری جای سوال داره
Iran, Islamic Republic of
مانند هزینه میلیاردی دفتر اقای مصباح یزدی که از مالیات بیت المال تامین ميشود
Iran, Islamic Republic of
آقای مصباح کجا دفتر ملیاردی دارند آخر عزیز من. هر چه که ماهواره ها بلغور کردند به خورد شما دادند که نباید باور کنید.
اگر باور ندارید، منبع و جای بودجه دفتر ایشان را نشان دهید.
Iran, Islamic Republic of
خوب كجاي اين بودجه به شكم و جيب ما ميرسه ؟ فايده اش چيه دقيقا ؟
البته خوب زير پاي شما پورشه و اقامت كانادا انداخته خدايي بي انصاف نباشيم
Indonesia
شما زحمت آن جاهای دیگر را بکش چطور شما چشم بر روی این مکرز بسته اید و تنها به آن جاهای دیگر نظر دارید ؟؟ آیا خودتان نباید همین کار را بکنید؟؟ یا تنها نصحیت شما برای دیگران است؟؟ خوب شما آن جاهای دیگر را پیگیری کن و جهان هم این جا را چه اشکالی دارد؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
ما هیچ ادعایی نداریم و دنبال اشکالات دیگران هم نیستم ولی این اشکال به شما وارده که چرا خود را فراموش کرده و دگران را زیر سوال میبرید
Iran, Islamic Republic of
کل توضیح ایشان قانع کننده نیست اصلا ردیف بودجه برای أین گونه امور صحیح نیست و حتی با نظارت هم فساد می آورد
Iran, Islamic Republic of
هرکس با این نوع اختصاص بودجه به هر نهاد و ارگان و موسسه و ...درگیر میشه ابتدا به عملکردش نگاه میکنه و بصورت یک منطق دو +دو دنبال چهار میگرده.حالا یا اون موسسه واقعا عملکردش مطلوب نیست و یا هست و اطلاع رسانی درستی در عموم نداشته. الظاهر مشکل موسسه امام از حرم امام مشخص است در صورتی که ما هرچی میکشیم از اون خطبه هاشمی است در سال 68 که نطق فرمودند و گفتند وقت مانور اشرافیت و تجمل گرایی است
Iran, Islamic Republic of
جهان چرا گير دادي به سيد حسن؟ اگه قرار به بازرسي باشه خيلي جاهاي ديگه هستن كه مقدمن لطفا اول سراغ اونها برو بعد بيا سراغ سيد حسن اينجوري بهتر برادريتو ثابت ميكني
Iran, Islamic Republic of
کسی از مردم نگران بودجه موسسه تنظیم و نشر امام خمینی نیست. لطفا نگرانی خودتو به عموم مردم تعمیم ندین
Iran, Islamic Republic of
بنده از قدیم نگران بودم از جانب همه حرف نزنید
Iran, Islamic Republic of
مرگ خوبه ولی برای همسایه؟!
سرور
Iran, Islamic Republic of
همه را قطع کنند.دولت به جاهایی که الان در همه سایتها و کانالها بولد شده است و دست به دست می چرخد بودجه داده است یا باج؟!
در مورد حرم امام خمینی رحمه الله علیه هم وقتی حراست آن با جای دیگری است و حفاظت آن هم با جای دیگری و هزینه های آب و برق و ... آن هم تقریبا مجانی است و نذورات مردم هم هست آیا باید با دادن بودجه های میلیاردی که متولی آن هم حسن خمینی است حرم ایشان را تبدیل به کاخ کرد؟
آیا با این کاخ سازی چقدر از قلوب مسلمین جذب امام راحل و اندیشه های ایشان می شود یا چقدر از ارادتمندان امام یا خانواده امام ره از ایشان دور شده اند و می شوند؟ آیا همین امام (ره) نفرمودند "یک موی این کوخ نشینان می ارزد به تمام کاخ نشینان عالم"
من هم کاملا موافقم خانم محترم یا آقای گرامی دولت محترم باید همه را یا با بررسی کامل تخصیص بدهد و یا بهتر است همه را قطع کند.
Iran, Islamic Republic of
ساعت خواب دوست عزیز در دولتهای قبل کجا بودی اعتراض کنی . بعدشم ساختن بارگاه پر از طلا برای امامان سنت شعیه است تازه باید گل دسته هایش رو هم طلا بکنند
Iran, Islamic Republic of
آقا زاده حضرت امام در زمان حیاتشان اجازه نداد حسینه جماران را گچکاری کنن ساده زیستی امام شهره خاص و عام است بعد شما برای حفظ آثار اون امام 71 میلیارد تومن بودجه میگری که ساده زیستی امام رو ترویج بدی؟
Iran, Islamic Republic of
اشتباه منفی زدم.
Iran, Islamic Republic of
از اولشم اشتباه بودی
Germany
شما هنوز نمی دانی که ساده زیستی این آقایان جقدر گران است؟
Iran, Islamic Republic of
مهردرخشنده چو پنهان شود / شب پره بازیگر دوران شود . مجموعه افرادی که الان مسئولیت وتولیت بارگاه امام ره و موسسه نشر اثار امام را دارند واقعا هیچ سنخیتی با افکار و راه عملی ان امام زاهد و پارسا و ساده زیست و انقلابی را ندارند . یقینا افرادی با سوء نیت داخل این تشکیلات نفوذ کرده و قصد تحریف و تخریب شخصیت نورانی امام ره و استحاله از درون را دارند و تا حدودی هم موفق شده اند . مراکز امنیتی و بزرگان نظام برای حفظ وپاکسازی این مرکز که به نام و یاد امام است باید فکر اساسی و طرح جامع مدیریتی بریزند.تا از سلطه و نفوذ یک جریان خاص سیاسی شناخته شده مسئله دار خلاص شود .
احمد
Iran, Islamic Republic of
بحث اینه که آیا با هزینه کمتر امکان اجرایی شدن برنامه های موسسه هست یا خیر؟
Iran, Islamic Republic of
مثلا با یک بار آثار را پی دی اف کنند به همه زبان ها وتو فضای مجازی رایگان بگذارند احتیاج به هزینه های بالای چاپ وکاغذو....نیست .وروش های جدید دیگر که قطعا هزینه بالا نمی خواهد...دوم بلاخره باید یه نهادی نظاره کند که این بودجه ها تو تمام دستگاه ها چه طور خرج می شود.احمدی نژاد تو یکی ا سخنرانی هاش تو ساختمان مجلس قدیم از همین حرف ها زد زیرآبش خوانده شد.
Iran, Islamic Republic of
از موقعی که علما بودجه از دولت میگیرند همه مردم جامعه نگران هستند . همه یاد شعار ها و فداکاریهای اول انقلاب و خواندن قطنامه های ان دوران می افتند یاد سخنرانی های طوفانی اقای خمینی بخیر چها میگفتند ایشان و حال چه اتفاقاتی در حال رخ دادند است از بودجه های میلیاردی برای دفتر ایشان و علمای بزرگ دیگر
Iran, Islamic Republic of
بجای خانوادگی کردن امام راحل و آثارش، هیت امنایی از افراد شناخته شده تشکیل شود که آقای سید حسن هم یکی از اعضا باشد تا بر اهداف، عملکرد و خروجی بنیاد نظارت کنند و به یک مسئول غیر وابسته هم پاسخگو باشند
Iran, Islamic Republic of
بودجه هاي كلان در حاليكه فقرا به زحمت زندگي مي كنند هزينه چه مي شود ؟
Iran, Islamic Republic of
اونوقت گیر دادن به سید حسن
رر
Switzerland
اين اقا اين بودجه را مي گيرد اون يكي حداد عادل ده ميليارد تومان بابت بنياد سعدي مي گيرد بابا يكي به داد ملت برسد كه اين پولها كجا خرج مي شود جوانان مملكت پول براي ساندويج خوردن ندارند زنها در خيابانها گدايي مي كنند كسي نيست ببيند اين پولها كجا خرج مي شود جلوي اينها را بگيريد!؟
Iran, Islamic Republic of
هر وقت تحقیق در مورد موسسه مصباح یزدی که بیشتر از این ارقام بودجه میگیره مورد حسابرسی قرار گرفت این هم قابل بررسی هست .
Iran, Islamic Republic of
جهت اطلاع موسسه آیت الله مصباح دارای هزاران طلبه و استاد بسیار موفق است که متاسفانه افرادی که فقط دنبال سیاه نمایی سیاسی و عقده گشایی از ایشان هستند و بعضی نیز به دلیل جهالت این طور حرفهایی را نشر می دهند.
برای اطلاع بیشتر به فهرست کتب و مقالات چاپ شده موسسه آیت الله مصباح و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی رحمه الله نظری بیندازید.
التماس تفکر بدون تعصب
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز اینهمه مقاله و طلبه چه دردی از مردم حل کرده که حالا هزار تا هم باشه . همشون را مرخص کنید ببینید چی میشه . با انهمه پول 100 تا کارگاه میشه درست کرد . مقاله باز علمی بود یه چیزی .
Iran, Islamic Republic of
خیلی عجیب است این حرف. شما بودجه دانشگاه تهران که دهها برابر این موسسه است را قطع کن. جه دردی از مردم حل کرده است؟ً! با این منطق شما واقعا متاسفم.
ما متخصص امور دینی در علوم دینی مثل فلسفه و عرفان و کلام لازم نداریم؟ شما خودت متخصص فلسفه ای؟ نیازی به پاسخگویی به شبهات و معرفی اسلام نیست.؟!!
خیلی عجیب است این حرفها.
هادی
Iran, Islamic Republic of
همیشه افرادی مثل شما که فهمشان از مطالب پایین است برای همراه کردن دیگران باخودمغالطه در بحث می کنندحالا به قول شما با مبلغ بودجه به ظاهر نشر اثار امام چقدر کارگاه میشه ساخت؟شما دستت تو خرجه بهتر میدونی؟!
محمد مهدی
Iran, Islamic Republic of
بهترین تبلیغ برای نشر آثار امام ساده زیستی است ساختن کاخ خلق اخوی اشرافی گری است
رسیدگی به محرومین اولویت امام بوده است
پیوندخویشاوندی با امام دلیل بر شناخت اندیشه های امام نیست
این بودجه ها با این عملکردها حمایت از جریان خاض وا داره این آستان با افراد معلوم الحال مثل انصاری ها بزرگترین ضربه را بر پیکره اندیشه های امام خواهد زد
امام با مستضعفین بود وای استکبار مبارزه میکرد
پس شیخ زکزاکی که 15 میلیون رو شیعه کرده از نوادگان آنحضرت بیشتر امام را شناخته است
Iran, Islamic Republic of
سلام بر روح بلند امام (ره) بستگان امام باید خیلی در مورد ثروت احتیا ط کنند
Iran, Islamic Republic of
اینکه ولخرجی بی خودی نکنید یک نصیحت به شماست .مثل ولخرج هایی چندین میلیاردی که به پیشنهاد اکبر هاشمی بصورت زاید برای مرقد کردید.
Iran, Islamic Republic of
نعیمه اشراقی نوه حضرت امام(ره) در شبکه اجتماعی فیس بوک در سال92 توهینی آشکار به امام(ره) و خانواده شهدا داشت ....ببینید نوه بودن ملاک نیست پسر حاج مصطفی هم تو مشهد قائله درست کرد امام برخوردکردندوایشان به لندن مهاجرت کردوعلیه پدر بزرگش صحبت کرد.همه که قدیس نیستند حضرت ابراهیم پیامبر الوالعظم وقتی برای اهل شهر مکه وفرزندانش دعا کرد خدا پاسخ داد که دعای تو مشمول کسانی که منحرف شوند نمی شود(نقل به مضمون )این ها که جای خود دارند.
Iran, Islamic Republic of
آیا دولت برای علوم انسانی که آن قدر مهم است حاضر است چنین هزینه هایی را بپردازد و به هر موسسه علوم انسانی هفتاد ملیارد بپردازد یا این مبلغ جنبه حمایت سیاسی است
Iran, Islamic Republic of
بجای عذر خواهی از مردم بخاطر این همه عملکرد غلط که داشته اید و مواضعی که از دهان و رفتار شما در نسبت با امام بیرون امده و رفتار بیت امام که عکس های ان در تمام سایتها در روز انتخابات و بقیه جاها دیده شده و حال اینکه این بودجه تا سال 4 نزدیک 40 میلیارد بود که یکدفعه در95 شد دوبرابر و حال یکی نیست بگه امام را چگونه در دنیا و ایران و نسل جدید شما معرفی کرده اید .کمی شرم و حیا و خجالت برای شما واجبه .
France
دستتون درد نکنه بابت نکته سنجی. یک زحمت هم بکشید هزینه کرد و عملکرد موسسات دیگه هم که به اسم تبیلغ اسلام بودجه های کلان میگیرند و بعد معلوم میشود بودجه واقعاً حیف و میل شده بنویسید. اگر واقعاً علاقه مند به دفاع از بیت المال هستید گزارشی از نحوه هزینه های صورت گرفته در کشورهای آمریکای جنوبی در قالب موسسات اسلامی، خرید مسجد و ... تهیه کنید. اگر مایل هستید حتی اسامی افراد هم برای ارائه آماده است. اگر مایل هستید پیام را چاپ کنید بعد من برایتان اسامی افراد را خواهم فرستاد فقط وقتی اسامی را گرفتید ترش نکنید چون از جناح خودتان هستند و البته از نظریه پردازان و علمای قوم شما متأسفانه
و من الله التوفیق
یوسف
Iran, Islamic Republic of
بله بودجه ها و پولهای کلان رو بجای اینکه صرف اقتصاد و جوانان بیچاره و بیکار بکنن صرف یه چیزایی میکنن که آدم شاخ درمیاره امام بزرگوار خودش با دوتا استکان و یه گلیم زندگی میکرد و همیشه نهی میکرد من مخالف رسیدگی به بیت امام نیستم چون انقلاب رو ایشون به ثمر نشوند
صحبت من با کسی هست که هی گیر میده به چرا ازدواج نمی کنید چرا دنبال این اون میفتید چرا و چرا و هزارچرا
بعد با هدر دادن این پولها پشیزی به جوونها بها نمیدن انگار که غول چراغ جادو هستن
محمد قاسمی
Iran, Islamic Republic of
تو مثلا ارزشی و بسیجی ای؟
اگه مثلا این سایت ها در موح جمهوری اسلامی بود 70 میلیارد نوش جونش؟
بابا این استدلالت .... زدی به همه حزب اللهی ها
ما حزب اللهی ها فدائیان اسلام میگیم چرا باید 3.5 میلیارد خرج اون سایت بشه؟
مردم دارن از گشنگی میمیرن اون وقت باید کتاب چاپ بشه؟
Canada
این نظر را لازم نیست منتشر کنید:


سلام روز شما بخیر.

من شاید با خیلی از خبرها و تحلیلهای شما موافق نباشم. ولی انصاف حکم می کرد که از شما تشکر کنم.

اینکه شما همه کامنت ها را منتشر می کنید واقعا کار خوبی هست.
من نه اصلاحطلب هستم نه اصولگرا و نه چه می دانم سلطلنت طلب و ...
من یک ایرانی هستم و گاهی برای مطالب شما کامنت می گذارم و دیده ام که همه نظرات را منتشر می کنید . فارق از اینکه موافق نظر شما باشد یا مخالف نظر شما.

خلاصه که خداقوت هموطن. کار خیلی خوبی می کنید.
امیدورام همیشه همینطور بی طرف باشید.

ممنونم
در پناه حق
حميد
Iran, Islamic Republic of
هزينه هاي گزاف براي مراكز فرهنگي بدون هيچ نتيجه اي صرف ميشود. و وام هاي كلاني كه عودت داده نمي شود. واقعا هيچ مسئول دلسوزي نيست تا پيگيري نمايد ؟
Iran, Islamic Republic of
زنده و جاوید باد یادگار حضرت امام خمینی عزیز سید حسن آقا
Iran, Islamic Republic of
راه امام قائم به شخص نیست که پول به او تزریق کنیم راه امام در دل مستضعفینه که با این کارهای اشرافی کم رنگ می شود.....الان یه افریقایی را ببر مرقد امام بگو اینجا آرامگاه امید مستضعفانه باور کن هاج وواج می مونه >
مشخصا شاید بنام امام ونشر وحفظ اثارش وادامه راه امام بدون تحریف ولی درعمل به کام موارد ی180درجه ای ومخالف راه وکلام واقعی امام ؟که تبعات واثار چند ساله گذشته این واقیت تلخ را به عینه نشان میدهد این تذهبون؟
رر
Switzerland
من هم اگر ٧١ ميليارد تومان مي گرفتم روي مبل نشسته و ژست روشن فكري و بي خيالي مي گرفتم!،
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
با 82 میلیارد می توان کل انتشاراتیهای کشور را اداره کرد آقای حسن مصطفوی لطفا بفرمایند با این بودجۀ عظیم چه کرده اند؟ این درحالی است که از دادن پاسخ به یاوه گوئیهای برخی از افراد و نسبت دادن مطالب خلاف ایشان به امام عجز باندی-قبیله ای داشته اند. لطفا بیلان کار بدهند.
Iran, Islamic Republic of
موسسه نشر اثار امام ره چگونه میخواهد افکار امام ره را نشر و تبلیغ کند در صورتی که این مرکز تبدیل به تشکیل حلقه های مخالف فکر امام و انقلاب شده و دچار استحاله شده است ؟ کیست که نداند امروز جماران و تشکیلات اقا سید حسن با صدها میلیارد ثروت در تهران وقم و... تبدیل به پایگاه اصحاب فتنه و موسسه باران و روحانیون طرفدار مرحوم منتظری و نفوذیهای مرموز و به شدت مسئله دار علیه نظام و انقلاب شده است ؟ اگر امروز حضرت امام ره حضور داشتند به نظر شما با چنین تشکیلات تشریفاتی و پر هزینه که عملا در خدمت کسانی است که از انقلاب و ارزشهای اسلام ناب محمدی ص فاصله گرفته و راهشان را جدا کرده اند چگونه رفتار میکرد ؟
Iran, Islamic Republic of
حالا که گام رو برداشت. سایر ارگانهایی که بودجه میگیرند نیز شفاف سازی کنند
الف
Iran, Islamic Republic of
اشکال شما به هزینه ها نیست.اشکال به اونایی که پول رو میگیرنه!!!....
Iran, Islamic Republic of
این اسراف کاری را رفسنجانی توی مملکت باب کرد .