سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۹
۱۶
تقدیر از اقدام شجاعانه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی؛

دانشگاه آزاد، حالا به اسلام نزدیک‌تر است

پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب: 558804
یکی از اشتباهات بزرگ در نظام آموزش عالی این است که دختران در سن حساس و اوایل جوانی از شهر و خانواده خود برای تحصیل جُدا و به شهری غریب و بعضاً بسیار متفاوت از فرهنگ بومی خود مهاجرت می‌کنند.
دانشگاه آزاد، حالا به اسلام نزدیک‌تر است
جهان نيوز - دکتر محمد لطفی زاده: به تازگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: دانشجویان دختر مقطع کارشناسی این دانشگاه اعم از مجرّد و متأهل می‌توانند به شهر محل سکونت خود منتقل شوند.
 
این اقدام هرچند باید سالها قبل انجام می‌شد اما با تغییر تیم مدیریت و هیأت امناء، خوشبختانه به نتیجه رسید. متأسفانه یکی از اشتباهات بزرگ در نظام آموزش عالی این است که دختران در سن حساس و اوایل جوانی از شهر و خانواده خود برای تحصیل جُدا و به شهری غریب و بعضاً بسیار متفاوت از فرهنگ بومی خود مهاجرت می‌کنند.
 
بر کسی پوشیده نیست که این رخداد همراه با آسیب‌‌هایی است که گاهی غیرقابل جبران بوده و چه بسا تمام طول زندگی دختران را تحت تأثیر قرار می‌دهد. یک دختر وقتی در سن جوانی استقلال در زندگی را تجربه کند، به راحتی حاضر نیست پس از این دوره، نظارت پدر و مادر را بپذیرد و دختری که از حمایت اولیاء و نظارت آنان در شهر خود برخوردار بوده، وقتی به شهری دیگر می‌آید با احساس تنهایی به ناچار به دامن دوستان خود پناه می‌بَرد و آنان را تکیه‌گاه قرار می‌دهد.
 
به دلیل این نیاز که عمدتاً عاطفی هم هست درگیر فرهنگ یا روش زندگی آنان هم می‌گردد و اگر خدای ناکرده این دوستان اهل معاشرت با نامحرم یا سبک زندگی مخالف دین باشند، آن دختر دور از وطن هم به این دام می‌افتد و اینجاست که تکیه‌گاه جدیدی ابتدا با زمینه عاطفی از جنس نامحرم برای خود برمی‌گزیند و تو خود بخوان حدیث مفصل از این مُجمل در آسیب‌های بعد از این رابطه!
 
اقدام شجاعانه‌ی دکتر فرهاد رهبر که حالا جلوه‌ای واقعی از اسلام به رُخ کشیده به دلیل پیشگیری از این آسیب‌ها قابل تقدیر است و از آنجایی که اگر فردی سنّت حسنه‌ای را پایه‌گذاری کند در ثواب بهره‌مندان از این سنّت در آینده هم شریک است، چه بسا این اقدام، باقیات الصالحاتی برای ایشان هم باشد. اگر مسئولی هم بتواند جلوی یک آسیب را بگیرد و در دوره مدیریت بعضاً بلندمدت خود این کار را نکند، قاعدتاً باید روز قیامت پاسخگو باشد!
 
امیدواریم سایر مسئولین آموزش عالی و شورایعالی انقلاب فرهنگی از این اقدام الگو گرفته و زیست سالم و سبک زندگی بدون گناه و مخاطره برای دختران جوان کشورمان را به تحصیل به هر قیمت ترجیح دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
Netherlands
بهمین سادگی و با تصمیماتی اینچنینی می توان اجتماع را به توازن نزدیک کرد .
خدا بهمه خدمت گزاران به اسلام توفیق هر چه بیشتر عطا فرماید. ان شاءالله
Iran, Islamic Republic of
یکی از عوامل عمده فساد با این کار برچیده میشود.
Iran, Islamic Republic of
خخخخخ دانشجو هاشون کم شده این کارو میکنن جذب دانشجو کنن
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برا افرادی منفی گرائی مثل تو که هر کار مثبتی انجام شود از زاویه منفی بافی به آن نگاه می کنند
Iran, Islamic Republic of
جدا درسته دانشگاه ازاد با ریزش شدید دانشجو مواجه هست و این کار ها مسائل طبیعی هست که جذب دانشجو صورت بگیره
یک دانشگاهی
Iran, Islamic Republic of
می توانند غلط است باید بروند. به عهده خودشان بگذارید می خواهند در شهرهای بزرگ باشند به خصوص اگر مزه اش! را هم چشیده باشند. حرف والدینشان را هم گوش نخواهند داد.
Iran, Islamic Republic of
نظام اسلامی است و به کوری چشم بعضی ها هنوز تعهد به دین و الزامات دین در بعضی مسئولین هست و بر خلاف میل شما هنوز فرزندان به حرف والدین گوش می کنند
محمد
Iran, Islamic Republic of
شما توزیع عادلانه و متوازن امکانات دانشگاهی رو در سراسر کشور آغاز کنید و به سر انجام برسونید، خواهید دید همون پسران هم از خانواده دور نمی شن... وقتی تمام امکانات در چند شهر خاص تجمیع شده باشه همه باید از تمام ایران به این شهرها سرازیر بشن..
Netherlands
احتراما ، در شهر جز آلودکی از هوا و صدا گرفته تا اتلاف وقت در رفت و آمد. لذا اگر خوب بنگیرم منفعتی/امکاناتی در شهر های بزرگ نیست بشرطی که خوب بنگریم.
Canada
الحق و الانصاف بعد از ... مدیریت آقای همه فن حریف، پژشگ، سیاستمدار، مدیر، تاریخ نویس، استراتژیست، استاد و .........................................................................................و به منظور سرکار گذاشتن و تحقیر جوانان ملت و اتلاف عمر آنها پشت میزها با شهریه خانواده بیچاره، کارخانه مدرک سازی دکتری راه اندازی کرده اند ...
United Arab Emirates
دانشگاه آزاد یعنی پول بده مدرک بگیر. با پیر شدن جمعیت کشور، در هر ده کوره ای که شعبه زدند الحمدلله بسته میشود.
علی
Iran, Islamic Republic of
معلوم است دختران انچنانی که به مجلس بزم می روند نه مجلس درس را ندیده ای
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
من مدتی بود ازدکترولایتی گله مند بودم ولی درجریان دانشگاه ازاد واقعا ازایشان ممنون شدم بخاطر انتخاب دکتررهبر ولی پیشنهاد میکنم به دانشگاه ازاد تبریز هم سری بزنه فرزندم چندین سال دراونجا تحصیل کرد وهمون شد باب بدبینی اش به نظام اداری کشور بخاطر مواردی که دیده بود باور کنید دانشگاههای کشورهای غیراسلامی از دانشگاه ازاد ما سالم ترو تمیزتربود
سرباز
Iran, Islamic Republic of
پارسال اربعین که حرم حضرت سید الشهدا و آقا ابوالفضل علیهم السلام نائب زیارتتون بودم.حاجتی خاضعانه و با تضرع پس از طلب ظهور آقامون امام مهدی عج و سلامتی و عزت رهبرمون، سید حسن نصرالله و سید عبدالمالک الحوثی و رزمندگانمان، ...را کردم ...شکر خدا جاجت روا شدم.
به برخی از رفقا می گفتم در نبود او خواهی دید چه برکات و تحولات بزرگی اتفاق افتد.البته تا تحقق این پیش بینی وقت لازم است اما تحول در دانشگاه ازاد، هیئت امنای آن، مجمع تشخیص و ...حدااقلهای آنست که ممنون لطف اهل بیت علیهم السلام هستیم.
خدا عمر با برکت و طولانی برای حضور رهبرمون در حکومت امام مهدی عج را عنایت فرماید.
Iran, Islamic Republic of
سرباز كه اجازه نداره بره خارج از كشور چجوري رفتي برادر؟
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
جناب سرباز جالب بود خداحفظت کنه ودعا کن شر این افتضاح طلبان امریکا دوست هم ازسرکشورکم بشه