کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دریای کوروش را دریاب؛ خلیج فارس مال ماست

12 خرداد 1388 ساعت 14:07

درحالیکه مسئولان کشورهای عربی به هر بهانه ای در تلاش برای جعل نام خلیج فارس به خلیج عربی هستند بررسی ها نشان میدهد چنین توطئه هایی مسبوق به سابقه بوده است


به گزارش البرز دولتهای استعماری برای اختلاف افکنی و کاستن از قدرت و اتکاء به نفس شهروندان کشورهایی که دارای تمدنی کهن هستند با طرح ادعاهایی مبنی بر تعلق مفاخر آنها به کشور دیگر یا تغییر نام برخی نقاط استراتژیک به نامهای غیرمربوط در صدد تثبیت حضور نا مبارک خود در عرصه و منطقه بوده اند.

همچنین برخی معتقدند صرف انفعال در این حوزه و تصحیح دائم اغلاط لفظی و عمدی مثلا" کشورهای عربی در نامیدن خلیج فارس به نامهای جعلی بعد از مدتی ضمن از بین بردن حساسیتهای همیشگی این احتمال را بوجود می اورد که درباره دیگر داشته های این ملت بزرگ چشمهای حریص و طماع بی ریشه های دیگر به دنبال تصاحب آن نامها باشد.

کما اینکه درباره مولانا شاعر شهیر ایرانی ، ابوریحان بیرونی و شیخ الرئیس بوعلی سینا دانشمندان بلندآوازه ایران زمین چنین ادعاهای سخیفی مطرح شده است.

اما حقیقت چیز دیگری است . بر اساس تحقیقات و اسناد بسیاری از ممالک و اماکنی که به تزوریر استعمار پیر از ایران بزرگ جدا شده نامهای اصیل ایرانی داشته اند.

طبق بررسی ها "کورش" نام دریایی است که قریب به صد سال است توسط انگلیس به دریای عربی تغییر نام یافته است.

این مطلب را حسن عباسی رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز در جمعی دانشجویی گفته و تصریح کرده است: بحث دریای عمان موضوعیتی ندارد چرا که دریای ایران است و بعد از آن دریای عربی وجود نداشته و باید به اسم سابق خود یعنی دریای کوروش برگردد.

البرز بدون توضیح دیگری نقشه های اصلی و جعلی این آبراه مهم را به نمایش میگذارد. 












کد مطلب: 53593

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/53593/دریای-کوروش-دریاب-خلیج-فارس-مال-ماست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com