شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۴
دلایل قرآنی دفاع از فلسطین؛

چرا باید در راهپیمایی روز قدس شرکت کنیم؟

پنجشنبه ۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب: 528700
قرآن کریم در سوره مبارکه توبه (آیه 120) فرمود : (وَ لا یَطَئُونَ مَوطِئاً یَغیظُ الکُفّار) یعنی قدم برنمی‌دارند مگر آنکه کافران (دشمن) را به خشم درمی‌آورند. سپس در ادامه همین آیه فرمود : (اِلّا کُتِبَ لَهُم بِه عَملٌ صالِح) یعنی مگر اینکه به سبب این کار عمل صالحی در کارنامه اعمالشان ثبت می‌شود. راهپیمایی روز قدس مصداق این آیه است.
جهان نيوز - دکتر محمد لطفی زاده: در ذهن برخی ممکن است دو علامت سؤال وجود داشته باشد. اول اینکه چرا باید از مردم مظلوم فلسطین دفاع کنیم؟ و دوم اینکه چرا باید در راهپیمایی روز قدس شرکت کرد؟ پاسخ این دو سؤال بدین شرح است:
 
1 - چرا دفاع از مظلوم؟
 
قرآن کریم در سوره مبارکه تکویر (آیه 9) فرمود : (بِاَیِّ ذَنبٍ قُتِلَت) یعنی به کدامین گناه کُشته شده است؟ این آیه مربوط به دفاع قرآن کریم از مظلومیت دختران زنده به گور شده در دوران جاهلیت است. معلوم می‌شود در اسلام دفاع از مظلوم حتی منحصر به مسلمانان هم نیست چرا که دختران زنده به گور شده در عصر جاهلیت، مسلمان نبودند و این شاهد مُهمی برای دفاع مشروع ما از مردم مظلوم فلسطین است. چه آنکه وقتی مظلوم، مسلمان هم باشد وظیفه ما سنگین‌تر هم هست.
 
2 - چرا در راهپیمایی روز قدس شرکت کنیم؟
 
قرآن کریم در سوره مبارکه توبه (آیه 120) فرمود : (وَ لا یَطَئُونَ مَوطِئاً یَغیظُ الکُفّار) یعنی قدم برنمی‌دارند مگر آنکه کافران (دشمن) را به خشم درمی‌آورند. سپس در ادامه همین آیه فرمود : (اِلّا کُتِبَ لَهُم بِه عَملٌ صالِح) یعنی مگر اینکه به سبب این کار عمل صالحی در کارنامه اعمالشان ثبت می‌شود. راهپیمایی روز قدس مصداق این آیه است که با قدم برداشتن انسان در خیابان و اعلام برائت، دشمن به خشم درمی‌آید و با هر قدم ان شاء الله ثواب اخروی هم ذخیره خواهد شد.
 
امید که در دفاع از مظلوم و برائت از دشمنان اسلام همه روزه‌داران عزیز توفیق یابند.
 
و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *