جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
13 نکته در حاشیه حادثه تروریستی تهران؛

تفرقه؛ تنها پاشنه‌ آشیل امنیت/ جای شهید و جلّاد عوض نشود

جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب: 525457
هدف‌گیری حرم حضرت امام (ره) نشان می‌دهد هنوز امام زنده است و آرمان‌های امام مُهم است. آنانکه می‌توانند باید در تبیین بیشتر اندیشه‌ها و آرمان‌های امام راحل بکوشند.
سرویس سیاسی جهان نيوز - دکتر محمد لطفی زاده: شهادت جمعی از هموطنان عزیز و پاسداران و مأمورین ارجمند حفاظت را تسلیت عرض می‌کنیم. در حاشیه اقدام کوردلانه تروریست‌ها در تهران توجه به چند نکته ضروری است :
 
1 - یک عملیات تروریستی (هرچند به هدف اصلی نمی‌رسند و از نظر فنون امنیتی هم حائز اهمیت بالایی نبوده است) در قلب پایتخت و آنهم در ساختمان نهاد مردم‌سالاری دینی اتفاق می‌افتد. همزمان با این مسأله و در فاصله چند متری در صحن علنی نمایندگان مجلس درباره امور عادی جلسه طبیعی خود را برگزار می‌کنند. چند ساعت بعد صرفنظر از التهاب طبیعی ناشی از این موضوع، رهبر این نظام با دانشجویان در محل همیشگی سه ساعت دیدار می‌کند و این اقدام را به (ترقّه‌بازی) تشبیه می‌کند. در برخی کشورها و در این مواقع آنچنان بهم می‌ریزند که همه برنامه‌ها تعطیل می‌شود و چه بسا سَران آنها به کاخ‌های زیرزمینی می‌خزند! اینجا رهبری با دانشجویان برابر برنامه قبلی جدّی سخن می‌گوید و به جای خود هم می‌خندد. این خنده و این برنامه و تکاپوی تفریحی شهروندان، شب هنگام در پارک‌ها و جریان یافتن عادی زندگی نشان می‌دهد مردم ایران به تأسی از رهبری، سردمداران این اقدامات را کوچکتر از آن می‌دانند که بتوانند در سدّ آهنین ملت خللی وارد کنند.
 
2 - هدف‌گیری حرم حضرت امام (ره) نشان می‌دهد هنوز امام زنده است و آرمان‌های امام مُهم است. آنانکه می‌توانند باید در تبیین بیشتر اندیشه‌ها و آرمان‌های امام راحل بکوشند.
 
3 - دو نعمت برابر روایت مشهور مغفول هستند. امنیت یکی از آنها است. حادثه اخیر تلنگری بود برای همه آنها که در این کشور پهناور با تلاش جان‌برکفان عزیز در داخل و خارج در نعمت یادشده غرق هستند اما متوجه آن نمی‌باشند. قدر این نعمت بزرگ را آنهم در شرایطی که اطراف ما پر از التهاب و حرکات تروریستی است بدانیم.
 
4 - یکی از بازیگران مشهور کشورمان در فضای مجازی با انتشار تصویر همبستگی نیروهای امنیتی و انتظامی نوشت : روزی لباس‌شخصی فُحش بود. مراقب باشیم که امنیت پایدار کشورمان مدیون فداکاری آنهایی است که در گمنامی و چه بسا با لباس شخصی از مردم دفاع می‌کنند و کاری هم ندارند که آیا به آن نماینده در مجلس رأی داده‌اند و با جناح سیاسی دلخواه آنها سازگار است یا خیر؟ اینجا جناح‌بازی و دسته‌بندی‌ها راه ندارد.
 
5 - کشتار مردم عادی و مراجعین به مجلس نشان می‌دهد که ادعای تکفیری‌ها در جلب رضایت الهی و مقابله با دشمنان اسلام پوچ و مضحک است. صحنه‌گردانان اصلی این ماجرا را باید شناخت و رسوا نمود. کتاب "زادگاه تروریسم" که اخیراً تحت اشراف حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی چاپ شده و 80 سند از نقش عربستان سعودی در توسعه تروریسم ارائه می‌کند در این زمینه خواندنی است.
 
6 - امنیت یک پاشنه‌ آشیل دارد و آن تفرقه است! به این مُهم همه مردم و بخصوص عموم مسئولین در هر جایگاهی باید توجه کنند. مباد که عده‌ای بر کُرسی‌های نظام تکیه بزنند و طوری سخن بر زبان بیاورند که روی ضدانقلاب را سفید کنند. این جمله شبیه آن است که دانشجوی عزیز در دیدار اخیر با رهبر معظم انقلاب (حفظه الله تعالی) گفت و ایشان هم فرمودند : این گلایه من هم هست!
 
7 - برخی می‌گویند چرا ما در سوریه از حرم مقدس حضرت زینب سلام الله علیها دفاع می‌کنیم؟ امروز درستیِ سخن رهبر معظم انقلاب (حفظه الله تعالی) که فرموده بودند اگر آنجا دفاع نکنیم باید در همدان و کرمانشاه بجنگیم بیشتر درک شد. در برخورد با پدیده داعش مذاکره جواب نمی‌دهد و ان شاء الله با مقاومت آنطور که رهبری فرمود کلک اینها کَنده خواهد شد. چه بسا اگر در سوریه و عراق مقابل فتنه نمی‌ایستادیم و در برابر حامیان آنها به مذاکره ذلیلانه تن می‌دادیم حادثه تهران چندین بار تکرار شده بود و تعداد شهدا بسیار بیشتر می‌بود.
 
8 - طنز تلخ روزگار و عصر ما توافق (ترامپ) و (عربستان سعودی) در ایجاد مرکز مقابله با تروریسم است! از آن عجیب‌تر و تلخ‌تر سکوت یک دقیقه‌ای اعضای شورای امنیت سازمان ملل به مناسبت حادثه تهران بود. آنهایی که چراغ سبز به کشتار مردم یمن و فلسطین و مظلومان جهان به دست جلّادان می‌دهند با وقاحت یک دقیقه می‌ایستند و ترور را محکوم می‌کنند!
 
9 - تفاوت قائل شدن بین مسائل اصلی و فرعی کشور نیاز امروز و مطالبه جدی رهبری است. در دیدار اخیر با دانشجویان هم اشاره داشتند که وقتی مسائل مُهم فرهنگی در کشور وجود دارد چرا باید یک موضوع بی‌اعتبار یعنی پخش یک آهنگ قبل از افطار تبدیل به مسأله مُهم و اصلی در کشور شود؟ همه باید هوشیار باشند و مراقبت کنند که مسائل اصلی کشور در حوزه‌های فرهنگ، سیاست، اقتصاد و مسأله مُهم امنیت مغفول واقع نگردد و عده‌ای با بزرگنمایی مسائل فرعی دست مردم از مطالبه مسائل اصلی را کوتاه نکنند.
 
10 - آنچه در شبکه‌های مجازی از قول یک بیگانه دست به دست شد که (اگر سیاست منطقه‌ای آقای خامنه‌ای از سال 80 نبود، امروز هر خیابان تهران هر ساعت 12 کُشته می‌داد) اهمیت پیام تاریخی امام راحل که (پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد) را روشن‌تر می‌کند.
 
11 - همه باید مراقب باشند که نهادهای امنیتی یا پاسداران و مسئولین حفاظت از کیان کشور را مرغ عزا و عروسی و دستمایه رأی آوری و مانند آن نکنند. اگر اقتدار این نهادها مورد حمله واقع شود معلوم نیست آرامش پایدار در طول زمان تجربه کنیم! (عاقلان را اشارتی کافی است)
 
12 -  جمله تاریخی رهبر معظم انقلاب (حفظه الله تعالی) که (مراقبت کنید جای شهید و جلّاد عوض نشود) باید همواره جلوی چشم مردم باشد و همه مواظبت کنند که عده‌ای کار درست برخورد با جلّادان را بیهوده زیرسؤال نبَرند. اگر مردم و بخصوص جوانان ببینند دستگاههای مسئول دچار اختلال شده‌اند در برخورد با ظلم و ستم و مقابله با نظام سلطه، الگوی (آتش به اختیار) را به تأسی از رهبری پیش روی خود خواهند داشت. توضیح آنکه رهبری در دیدار اخیر با دانشجویان گفتند اگر در جنگ ارتباط قرارگاه مرکزی با خط مقدم قطع شود یا دچار اختلال گردد و نتواند صحنه را مدیریت نماید، (سرباز و افسر در خط مقدم) آتش به اختیار خواهد بود. در مسائل کشور و قضاوت درباره تاریخ و دستاوردهای نظام هم همین رویه جاری است.
 
13 -  نمایندگان مجلس در پایان جلسه علنی همزمان با حادثه تروریستی شعار (مرگ بر آمریکا) سر دادند و اینکه دیدیم نماینده شاخص اصلاح‌طلب هم در جایگاه هیأت رئیسه مجلس مُشت خود را گره کرد (هرچند با لبخند) و با آن شعار همراه شد را به فال نیک می‌گیریم. اولین اصل اصلاح‌طلب واقعی آنطور که امام حسین علیه‌السلام بود "نه به طاغوت" و برابر منطق قرآن کریم سردادن شعار "مرگ بر کفار" است. این با قید (رُحَماءُ بینهم) در میان خود و مسلمانان و رأفت اسلامی در تضاد نیست. امید که همه اصلاح‌طلبان و همه جناح‌های سیاسی در کشورمان به اهمیت (شعار مرگ بر آمریکا) و مبنای قرآنی آن و عقلانیت خفته در پشت این شعار به خوبی واقف باشند.
 
دعا می‌کنیم حادثه اخیر هوشیاری بیشتر، وحدت بالاتر و اِجماع حداکثری در مقابله با نظام سلطه و تروریسم را رقم بزند و از خدای سبحان برای شهدای این حادثه رحمت و مغفرت، برای بازماندگان آنان صبر و اجر و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت می‌نماییم.
 
و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *