پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۲
گزارش ویژه//

پررنگ شدن تیم امنیتی روحانی در تصمیمات انتخاباتی دولت

پنجشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 504353
اضافه شدن حسام الدین آشنا که او نیز از چهره های باسابقه امنیتی - که اینک از تصمیم سازان اصلی سیاسی و اجتماعی در دولت محسوب می شود- به تیم امنیتی روحانی، ستاد روحانی به شدت تحت تاثیر تصمیمات چهره های امنیتی قرار گرفته است.
پررنگ شدن تیم امنیتی روحانی در تصمیمات انتخاباتی دولت
در دولت سه شاخه از جریان‌های سیاسی هستند؛ یک جریان اصلاح‌طلب با محوریت جهانگیری؛ یک محور در میان اعتدالیون هست که نوبخت و واعظی در رأس آن هستند و یک جریان هم امنیتی هست که محمد شریعتمداری و صالحی امیری و علی ربیعی (عباد) و اخیراً هم علی جنتی به این گروه اضافه شده که به علت سوابق مهم امنیتی در گذشته معروف به تیم امنیتی هستند.

به گزارش جهان نيوز، این در حالیست که چند روز قبل سخنگوی حزب اعتدال و توسعه از انتخاب علی جنتی به‌عنوان رئیس ستاد انتخابات این حزب خبر داد.

اسماعیل شجاعی سخنگوی حزب اعتدال و توسعه طی گفت‌وگویی اعلام کرد: علی جنتی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان رئیس ستاد انتخابات این حزب انتخاب شده است.

با توجه به نقش محوری حزب اعتدال و توسعه و نقش ویژه ای که حسن روحانی برای انتخابات آینده ریاست جمهوری برای این حزب قایل است، علی جنتی عملا به عنوان یکی از اعضای محوری تیم امنیتی (شریعتمداری، صالحی امیری و علی ربیعی) در جایگاهی ویژه در تصمیمات انتخاباتی دولت تدبیر و امید پیدا کرده است.

در همین حال، سوابق حسن روحانی در شورای عالی امنیت ملی نیز سبب نزدیکی بیشتر چهره های امنیتی کابینه اش به وی شده است.

در همین حال اضافه شدن حسام الدین آشنا که او نیز از چهره های باسابقه امنیتی - که اینک از تصمیم سازان اصلی سیاسی و اجتماعی در دولت محسوب می شود- به تیم امنیتی روحانی، ستاد روحانی به شدت تحت تاثیر تصمیمات چهره های امنیتی قرار گرفته است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نیروهای امنیتی نه نیروی عادی محسوب می شوند ونه نیروی نظامی زمخت ،بلکه نیروهای کارشناس وفهمیده وبا تجربه هستند که با شناخت عمیقی که از جامعه دارند باکمترین تنش اهداف ومقاصد نظام را پیش می برند وحضور انها در دولت مایه قوت قلب است.
Iran, Islamic Republic of
خیلی قشنگ حقوق دان بودن خودتو ثابت کردی