جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱۶
گزارش ویژه// عباس عبدی طی نامه ای به خاتمی؛

رسما و علنی عذرخواهی کنید/ برای حاکمیت مردم مهم هستند

چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب: 503028
بازگشت بدون عذرخواهی از حوادث سال 88 و همچنین عدم عزم جدی وی برای جبران خسارت های سنگینی که به کشور و مردم به خاطر تبعات فتنه سبب شده که در تمام این سال ها ابراز ندامت خاتمی رنگ سیاسی و غیر صادقانه به خود بگیرد.
رسما و علنی عذرخواهی کنید/ برای حاکمیت مردم مهم هستند
ابراز ندامت رئیس دولت اصلاحات برای بازگشت مجدد به قدرت در جمهوری اسلامی از ابتدای دهه 90 تاکنون بارها مورد بحث در محافل سیاسی قرار بوده است.

به گزارش جهان نيوز، این در حالیست که بازگشت بدون عذرخواهی از حوادث سال 88 و همچنین عدم عزم جدی وی برای جبران خسارت های سنگینی که به کشور و مردم به خاطر تبعات فتنه سبب شده که در تمام این سال ها ابراز ندامت خاتمی رنگ سیاسی و غیر صادقانه به خود بگیرد.

از سوی رئیس دولت اصلاحات می خواهد بگونه ای وارد عرصه رسمی سیاسی کشور بشود که کمترین هزینه به وی و جایگاهش در میان اپوزسیون داخلی و خارجی تحمیل شود.

با این وجود انتشار خبر ابراز ندامت خاتمی از فتنه 88 در جهان نيوز با واکنش های متعددی در درون جبهه اطلاحات روبه رو شده است.

این در حالیست که خود رئیس دولت اصلاحات نیز تاکید دارد همه موثرین در اصلاحات برای ابراز ندامت دستجمعی باید به اجماع برسند.

در همین حال، طی چند روز گذشته خاتمی از بسیاری از موثرین در جبهه اصلاحات نیز خواسته تا به صورت مکتوب نظر خود را در اینباره بیان کنند.


هر چند رئیس دولت اصلاحات تاحدودی توانسته برخی از لیدرهای دوخرداد را با خود همراه کند ولی اصلاح طلبان نسبت به نحوه و لحن نامه ابراز ندامت اختلاف نظر دارند.

در همین حال، عباس عبدی در نامه‌ای به خاتمی نوشته و گفته که نامه نگاری پنهانی فایده ندارد؛ زیرا شما قبلاً هم پنهانی از این حرف‌ها زدید و هم پیغام و پسغام فراوانی فرستادید اما از شما نپذیرفتند.

وی تصریح می کند که  آن‌ چیزی که برای مجموعه نظام اهمیت دارد، مردم و افکار عمومی است. بگردید یک راهی برای جبران علنی قضایای 88 پیدا کنید. از طرف دیگر گفته شده که شما حاضرید به صورت علنی چه حرفی بزنید و به صورت خصوصی فایده ندارد و نمی پذیرند.

این در حالیست که عباس عبدی سال گذشته نیز در بخشی از گفت‌وگوی خود با روزنامه اعتماد طی سخنانی در اشاره به اینکه «بدبینی و سوء ظن حاکمیت نسبت به اصلاح‌طلبان چگونه می‌تواند رفع شود؟» ابراز کرده است: در حوزه سیاسی با پیغام دادن مشکلی حل نمی‌شود و حاکمیت به گفتار کاری ندارد. تنها راه اصلاح‌طلبان برای تغییر این وضعیت، عمل است. با اعمالی که ضمانت اجرایی کافی داشته باشد.

او همچنین در اشاره به محمد خاتمی و انزوای وی بیان می‌کند که لیدر جریان باید الزامات را بپذیرد و سپس خبرنگار اعتماد می‌پرسد: «آیا در مسیر تبدیل بدبینی به خوش‌بینی هستیم یا اینکه در حال حاضر شرایط بدتر از اخراج از حاکمیت همچنان در جریان است؟»

عبدی نیز پاسخ می‌دهد: نمی‌خواهم این سؤال را جواب بدهم. می‌خواهم خوش‌بین باشیم.

وی در ادامه بیان کرده است: اصلاح طلبان اگر فکر می کنند رفتاری که در ٨٨ سال شد عین اصلاح طلبی است و باید آن را ادامه بدهند. اگر فهمیده‌اند که کار درستی نبوده باید رسما تکلیف‌شان را مشخص کنند. شتر سواری دولادولا نمی‌شود. من حتی با آن رفتار پس از ٨٨ لزوما مشکل ندارم اما اگر فکر می‌کنند آن خط اشتباه بوده باید تبعاتش را بپذیرند
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اصغر
Iran, Islamic Republic of
سال 88 خيلي ها اشتباه كردند مثلا برخي از نفرات شوراي نگگهبان كه علني از كانديداي پيروز حمايت كردن يا شكنجه و كشتار در كهريزك و... اگر قرار بر توبه باشد خيلي ها مقدم بر خاتمي هستند
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز مسببین ماجرای کهریزک و امثال آن پیش از اینکه شما بگویید و بخواهید توسط نظام توبیخ و تنبیه شدند...
Iran, Islamic Republic of
آیا توبه کردند؟ چه مجازاتی برای آنان در نظر گرفته شد؟
Iran, Islamic Republic of
آن ها که غیر عمد آن اشتباه غیر قابل بخشایش را انجام داده بودند ، مجازات شدند؛ ای کاش مسئولین کشور سران فتنه را هم که به دستور اربابان آمریکایی شان عالماً عامداً دست به جنایت زدند و مملکت را به آشوب کشیدند ، مجازات می کردند ... به لطف خدا ، اینجانب از طفولیت با قرآن آشنا هستم... چنین توبه ای هیچ جای قرآن نیامده است... مثلاً باریتعالی در کتاب قرآن کریم می فرماید : ... مگر اینکه قبل از دستیابی و سیطره شما بر آنان توبه کنند ... توبه در شرایط کنونی نه میسّر است و نه قابل قبول .... مشکلات کشور ما از زمانی شروع شد که از احکام صریح قرآن عدول کردیم ... توبه اینها مانند توبه آن مجرم کربلاست که وقتی به امام سجاد رسید ، عرض کرد : یابن رسول الله از ماجرای کریلا پشیمانم ! چه کنم ؟ فرمود نماز غفیله بخوان! وقتی به او اعتراض شد که چرا راه نجات را به این جانی نشان می دهید؟ فرمود : «ما رحمتٌ للعالمین هستیم و باید راه را به آنها نشان دهیم ... امّا او موفق به توبه نمی شود... »
صد البته توبه هم شرایطی دارد که اینها هرگز نه تنها به آنها بلکه به خود توبه ظاهری هم رضایت نخواهند داد....
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
چه پای خودشو کشیده عقب.
تو خودت بدتر ازخاتمی هستی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
لااقل عبدی اظهار نظر صریح دارد ولی رییس اصلاحات چی؟؟؟
پتک اندیشه
Iran, Islamic Republic of
اینها هیچ اثری از پشیمانی تو رفتارشون وجود نداره. این حرفایی که زدن واسه از دست دادن جایگاه و اثرگذاریشون در حکومت بعد از فوت آقای رفسنجانیه. بنابراین توبه‌ی گرگ مرگه!
کاظم
Iran, Islamic Republic of
این فهمید اون نفهمید.
Iran, Islamic Republic of
عذر خواهی انهم بصورت علنی ففط میتواند از جرم اینها بکاهد نه اینکه به نطام برگردند
-
Iran, Islamic Republic of
یعنی درسته که برا شماها مردم مهم نیستن فقط دنبال قدرت و ثروتید. اما برا حاکمیت مردم مهم هستن. خوبه خودشون اذعان میکنن.

مگر الآن اصلاح طلبان تو مجلس و داخل حاکمیت نیستن؟ خب پس دیگه دنبال چیستن!؟ اینها همه از سر زیاده خواهی و حرص و طمعه! چرا قانع نیستن؟ مگر قناعت چه عیبی دارد؟ چرا راه را برا اقتصاد مقاومتی باز نمیگذارن؟ اگر منافع ملی برایشان کمترین اهمتی دارد.

مردم که غریبه نیستن; خودشان هم که میدانند چه بر سرشان رفته درین سالیان. طاغوتی شده اند!

عشق طاغوتست این گردابها -! !- آن سراب سبزها٬ وین خوابها
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
تک تکشون باید محاکمه بشن.
والسلام
Iran, Islamic Republic of
اونا هم سالهاست میگم محاکمه ولی سوال همینه چرا از محاکمه میترسید
الماسی
Iran, Islamic Republic of
تو خیلی غلط کردی که به اقای خاتمی اهانت میکنی یهودی صفت ،،
م.م
Iran, Islamic Republic of
توبه گرگ مرگ است. توبه دروغین برای فتنه جدید.
Iran, Islamic Republic of
توبه گرگ مرگ است
Iran, Islamic Republic of
بالاخره توبه گرگ مرگه يا توبه ،مرگ گرگه