کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا نباید از اظهارات زیباکلام ناراحت شد؟

23 بهمن 1395 ساعت 17:13

وی بدون اشاره به دلایل اعدام منافقین، جنایتها و آدمکشی های جریان نفاق را پاسخ طبیعی به عملکرد جمهوری اسلامی دانست!


به گزارش جهان نیوز، صادق زیباکلام از جمله افرادی است که هر از چند گاهی با بیان مطالب متفاوت سعی می کند فضای رسانه ای کشور را به خود اختصاص دهد.

آقای زیباکلام از چرخش های عجیب و غریب و زیر پاگذاشتن برخی اصول و قواعد در جامعه، ابایی نداشته و همواره تلاش می کند به عنوان یک آدم متفاوت خود را معرفی نماید.

در آخرین اظهارات ایشان که در قالب یک فایل ویدئویی منتشر شد، زیباکلام با نام بردن از سازمان مجاهدین به جای منافقین، سعی کرد با ژست بی طرفی و به اصطلاح روشنفکری، اعلام موضع کند.

وی بدون اشاره به دلایل اعدام منافقین، جنایتها و آدمکشی های جریان نفاق را پاسخ طبیعی به عملکرد جمهوری اسلامی دانست!

زیباکلام در مورد ترور حدود 17000 نفر از مردم بی گناه کشورمان توسط منافقین اظهار نظری نکرد که همین مساله حتی مورد اعتراض برخی همفکرانش هم قرار گرفت.





البته اینگونه اظهارات زیباکلام مسبوق به سابقه بوده است. این استاد طرفدار دموکراسی، روزگاری از رضاخان قلدر و دیکتاتور دفاع کرد، زمانی در وصف مرحوم هاشمی رفسنجانی مدیحه سرایی کرد، در کوران انتقادات به انحرافات دولت دهم، به طرفداری از اسفندیار مشایی پرداخت، چندی پیش اعلام کرد که اسرائیل را به رسمیت می شناسد و ...

آنچه با دقت در رفتار آقای زیباکلام مشخص است، تلاش وی برای جلب توجه از طریق عرف شکنی و بیان مواضع متفاوت است.

شاید برای همین است که در میان جریانات سیاسی و علمی، سخنان ایشان کمتر مورد توجه قرار می گیرد و از این رو حتی قوه قضائیه نیز کمتر به اتهام زنی های عجیب و غریب وی به کشور و نظام توجه می کند.

بنابراین اگرچه سخنان آقای زیباکلام در بسیاری از موارد تلخ و گزنده است اما با توجه به روحیات وی، این اظهارات تا حد زیادی قابل توجیه است.

 


کد مطلب: 502337

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/502337/چرا-نباید-اظهارات-زیباکلام-ناراحت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com