پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۱۹

چرا نباید از اظهارات زیباکلام ناراحت شد؟

شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب: 502337
وی بدون اشاره به دلایل اعدام منافقین، جنایتها و آدمکشی های جریان نفاق را پاسخ طبیعی به عملکرد جمهوری اسلامی دانست!
چرا نباید از اظهارات زیباکلام ناراحت شد؟
به گزارش جهان نيوز، صادق زیباکلام از جمله افرادی است که هر از چند گاهی با بیان مطالب متفاوت سعی می کند فضای رسانه ای کشور را به خود اختصاص دهد.

آقای زیباکلام از چرخش های عجیب و غریب و زیر پاگذاشتن برخی اصول و قواعد در جامعه، ابایی نداشته و همواره تلاش می کند به عنوان یک آدم متفاوت خود را معرفی نماید.

در آخرین اظهارات ایشان که در قالب یک فایل ویدئویی منتشر شد، زیباکلام با نام بردن از سازمان مجاهدین به جای منافقین، سعی کرد با ژست بی طرفی و به اصطلاح روشنفکری، اعلام موضع کند.

وی بدون اشاره به دلایل اعدام منافقین، جنایتها و آدمکشی های جریان نفاق را پاسخ طبیعی به عملکرد جمهوری اسلامی دانست!

زیباکلام در مورد ترور حدود 17000 نفر از مردم بی گناه کشورمان توسط منافقین اظهار نظری نکرد که همین مساله حتی مورد اعتراض برخی همفکرانش هم قرار گرفت.





البته اینگونه اظهارات زیباکلام مسبوق به سابقه بوده است. این استاد طرفدار دموکراسی، روزگاری از رضاخان قلدر و دیکتاتور دفاع کرد، زمانی در وصف مرحوم هاشمی رفسنجانی مدیحه سرایی کرد، در کوران انتقادات به انحرافات دولت دهم، به طرفداری از اسفندیار مشایی پرداخت، چندی پیش اعلام کرد که اسرائیل را به رسمیت می شناسد و ...

آنچه با دقت در رفتار آقای زیباکلام مشخص است، تلاش وی برای جلب توجه از طریق عرف شکنی و بیان مواضع متفاوت است.

شاید برای همین است که در میان جریانات سیاسی و علمی، سخنان ایشان کمتر مورد توجه قرار می گیرد و از این رو حتی قوه قضائیه نیز کمتر به اتهام زنی های عجیب و غریب وی به کشور و نظام توجه می کند.

بنابراین اگرچه سخنان آقای زیباکلام در بسیاری از موارد تلخ و گزنده است اما با توجه به روحیات وی، این اظهارات تا حد زیادی قابل توجیه است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کاظم
Romania
ایشان کمدین سیاسی است نباید ایشان را جدی گرفت بزارین دلش خوش باشه.
Iran, Islamic Republic of
من دانشجو علوم سیاسی ارشد دانشگاه تهرانم. این آقا وظیفه خودشم انجام نمیده. حتی در کلاس درس حاضر نمیشه. از نامربوط گفتن در کلاس درس بگذریم. واقعا بی مسئولیته
ایشون برای خودش نابغه ای است. پروفسور زیباکلام!
Iran, Islamic Republic of
ایشون همون کسی است که توغائله کردستان به عنوان نماینده دولت به گفته اقای خلخالی همکاری با کومله ودمکرات همکاری نزدیک داشته وخلخالی به گفته ایشون که همراه با نعدادی پاسدار اسیر گرفته شده انها را شهید وایشون را بدلیل همان همکاریها ازاد کرده بودند
-
Iran, Islamic Republic of
چون خیلی بانمکه؟
خدا بعضیارو کلاً بانمک خلق کرده. گویا محض همین قاعده شکنی ها.

آخه قواعد بشرساز برا شکستنه.
تا نشکنه دوران دگر نمیشه. تصور بفرما هنوز به قواعد عصرحجر پایبند بودیم. خب نمیشد زندگی کرد. حالا ایشون دلش نمیخواد بگه مگمگ فلانی یا پرچم رو از آن ملتها میدونه, یا کلاً خوش داره به درودیوار بخوره. شاید دیوارها کنارتر رفت و فضاش وسیعتر شد. بعضیا تو فضای وسیعتر حال میکنن. بخصوص فیلسوف مآب های مادرزادی.

بعضی از بنی آدم از کودکی عادت دارن دیوارها را به چالش بکشن!
این از روز خلقت بشر بوده تا حالا. شاید برا همه این چیزا مجبوریم تحملش کنیم. محض بالا رفتن ظرفیتهای خودمان.
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
شما تلویحا داری از ایشون دفاع می کنی و می خوای بگی اگه امثال زیبا کلام نباشند، دیوارهای خودساخته همیشه باقی خواهند ماند! اما عزیز من آن چیزی که شما شنیدی اینی نیست که فکر می کنی! دیواری که این بابا فکر میکنه دیواره، چارچوب عقلانی برای رسیدن به اهداف متعالیه. بله یک وقت دیواری مثل نظام ستمشاهی و نظام امریکایی و نظام ظالمانه استکباره، خب این دیوارها توسط انقلاب اسلامی و نظام اسلامی و رهبری معظم و مردم انقلابی به چالش کشیده شده. اشتباه نکن امثال زیباکلام به دنبال برگرداندن ملت به محدوده دیوارهای بلند رضاخانی و فروختن مردم و کشور به محدوده دیوارهای بلند منافقین و تروریست های جنایتکار و تقدیم کشور کشور و استقلال و منافع ملی به دیوراهای محدود امریکا و غربه. پس قضیه رو برعکس فهم و تبلیغ نکن. اونی که میخواد مردم انقلابی فارغ شده از یوغ و بند رو به عصر حجر و ارتجاع برگردونه، پرفسور هجو ماب شما است!
-
Iran, Islamic Republic of
نه منظورم شخص ایشون نیس. بطور کلی از حظور تنوع دیدگاه ها در جوامع بشری دفاع کردم. برخی چارچوبها الاهیست. برخی دیوارها بشرسازست. دیوارهای بشرساز را همه حکومتها دارند. برخی سخت ترست برخی نرمترست برخی دیوارها هست اما نامرییست برقی دیوارها سقفش بلندترست احساس میکنی سقفی ندارد برخی دیوارها را تا بهش نخوری نمیفهمی. خلاصه انواع استراتژی ها هست و بشریت هم همیشه میان همین دیوارها زندگی کرده تا یادش هست. چالش دیوارها هم که در ذات بشر از کودکی هست. برخی کمتر برخی بیشتر. نوع چالش دیوارها هم طبق نبوغ افراد متفاوت بوده. یک مساًله ای را بررسی میکنیم که هست و واقعیت جوامع. همین.
Iran, Islamic Republic of
خوب شد گفتی. طرف اگه این تفسیر شمارو بخونه گمونم پیش خودش ازین کارش پشیمون بشه. درسته که هر فیلسوف مآبی کارش اینه که هر دیواری رو به چالش بکشه٬ اما اگه یه نخود عقل تو کلش باشه دوست نداره به دیوارهای قبلی برگرده. حق با شماست.
Iran, Islamic Republic of
ما خودشم جدی نمیگیریم چ رسد به مزخرفاتش
Iran, Islamic Republic of
بابا این یارو دیوانه است چه انتظاری از او دارید
Iran, Islamic Republic of
وقتی استاد مملکت اینطوریه دانشجوش چطوریه !!! حتما کلاس هاشم کلاس طنزه
علی
Iran, Islamic Republic of
گفتار ایشان بی قافیه بی ریشه و بدون تاریخ است.
بیشتر قیل و قال میکند. کسی جدی نمیگیرد.
حتی سرویسهای جاسوسی غرب نظر مثبتی به ایشان در حد پا دو هم ندارند و روی گفتار ایشون حساب باز نمکنند.
Iran, Islamic Republic of
ما ناراحت نمی شویم خیلی هم خوشحال می شویم.
Iran, Islamic Republic of
اقای بد کلام یک مرده سیاسی میباشد که باور ندارد که مرده به همین خاطر هراز چند گاهی حرفی میزند که بگوید من زنده ام و متاسفانه رسانه هائی مثل رسانه شما هی او را زنده میکنید
خالد
Iran, Islamic Republic of
حرف او اهمیت ندارد . زیرا او بسیار .... ایت .
Iran, Islamic Republic of
شاید وی راست بگوید و شما ناحق باشید
سید حمید
Germany
این فرد یک شومن و یک شبهه دلقکیست که دررفتارو سخنان و حرکات و سکناتش وقتی دقت میکنم تقریباَ دورنمائی برایم ترسیم میشود که شبهه ائی از نیمچه سلمان رشدی به دهنم خطورمیکند و درتمامی مدتی که این شومن را شناختم هیچ بارمثبت وحتی منفی ام ندیدم چون خودِ بار منفی هم یک نوع مطرحیت و موصوعیت دارد که این با دوپا راهرو انراهم ندارد , ولی برای زنگ تفریح و با شاخه و خس های خشک شده و بی مصرف وررفتن خالی از تفریح نیست /
عیسی
Iran, Islamic Republic of
به نظر من وجود آقای دکتر زیباکلام و افراد شبیه به ایشان برای جامعه‌ی ما ضروریست.
گفته‌اند ابوالعلای معری - بلانسبت او - در زمان خلیفه دوم، مرتبا در خیابان‌های پایتخت و در بازار گردش می‌کرد و می‌گفت که "هرکس به خدا اعتقاد داشته باشد، احمق است". خلیفه قدرتمند دوم می‌گفت او آزاد است عقیده‌اش را بیان کند و این اثبات کننده‌ی قدرت و ظرفیت بالای دین است.
Iran, Islamic Republic of
جای تاسفه که چنین کسی دردانشگاه جمهوری اسلامی داره تدریس می کنه!!!