پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۵
۱۷
گزارش ویژه//

احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری از چه کسی حمایت می کند؟

سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۲۹
کد مطلب: 501671
گرچه وفات آیت الله هاشمی، تاثیر میزان ورود احمدی نژاد را برای انتخابات آتی ریاست جمهوری تحت تاثیر قرار داده ولی بسیاری از فعالین سیاسی همچنان ایجاد دو قطبی های کاذب را برای انتخابات و آینده کشور را مضر می دانند.
احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری از چه کسی حمایت می کند؟
با توجه نهی صریح رهبرمعظم انقلاب برای عدم ورود احمدی نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری، یکی از سوالات جالب توجه برای فعالین سیاسی پاسخ به این سوال است که وی در انتخابات ریاست جمهوری آتی از چه کسی حمایت خواهد کرد؟

به گزارش جهان نيوز، پیش از این اخباری مبنی بر اعلام کاندیداتوری برخی از نزدیکان وی برای انتخابات ریاست جمهوری شده بود و حتی برخی ناظرین سیاسی در آنزمان معتقد بودند احمدی نژاد نهایتا یکی از نزدیکان خود را برای کاندیدای ریاست جمهوری شدن ترغیب خواهد کرد.

در همین راستا نیز از گزینه های همچون غلامحسین الهام و علی نیکزاد و حتی برخی مواقع ثمره هاشمی نیز به عنوان گزینه های جایگزین برای احمدی نژاد نام برده میشد.

این در حالیست که اما در چند هفته گذشته فعالیت های سیاسی این چهره های نزدیک به احمدی نژاد نیز تحرک انتخاباتی خاصی را نشان نمی دهد.

در همین حال، گرچه همچنان برخی از نزدیکان رئیس جمهور سابق کشورمان رایزنی های پراکنده ای را با برخی افراد برای اعلام کاندیداتوری دارند ولی رصد فعالیت های سیاسی محمود احمدی نژاد نشان داده که وی ابراز تمایلی برای حمایت از کاندیدای خاص و مشخصی را تاکنون نشان نداده است.

گرچه وفات آیت الله هاشمی، تاثیر میزان ورود احمدی نژاد را برای انتخابات آتی ریاست جمهوری تحت تاثیر قرار داده ولی بسیاری از فعالین سیاسی همچنان ایجاد دو قطبی های کاذب را برای انتخابات و آینده کشور را مضر می دانند.

اتاق فکر دولت تدبیر و امید طی چند سال اخیر استراتژی های اصلی تبلیغاتی خود را نقد دولت گذشته و به خصوص پر رنگ کردن نقاط ضعف سیاست ورزیهای شخصی محمود احمدی نژاد -با هدف متفرق و پراکنده کردن سبد رای اصولگرایان- از یک سو و همچنین مصادره رای برخی پایگاه های اجتماعی اصلاح طلبان را از سوی دیگر قرار داده است.

در هر صورت دولت تلاش کرد با جذب آرای منفی دولت احمدی نژاد که مستقیما هم از سبد اصولگرایان و هم از سبد اصلاح طلبان برداشته میشد  را به عنوان پیشران خود برای کسب سرمایه اجتماعی مورد استفاده قرار بدهد.

لازم به ذکر است که ناکارآمدی دولت تدبیر و امید در حوزه معیشت و اقتصاد مردمی و کم اثر شدن روز به روز برجام در افکار عمومی و همچنین کاهش قابل توجه سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان به علت گره خوردن با عملکرد اعتدالیون سبب شده که بسیاری از از معادلات شکل گرفته در ایام تبلیغاتی و انتخاباتی سال 92 ریاست جمهوری بهم ریخته شود و سال 96 دولت برای تکرار مجدد خود در مخمصه معادلات جدید شکل گرفته در افکار عمومی گرفتار آمده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
من پیشنهاد میکنم که علی نیکزاد را در هر صورت چه انتخاب شود و چه نشود به محک زده شود !!یقین تا 20000000 رای را تصاحب خواهد کرد در هر شرایطی !!شاید انتخاب نشود . ولی باید بیاد . چون یک قراراداد نانوشته مردم ایران خودشان برای خودشان با جو تبلیغاتی ایجاد کرده اند که چون مرتبه اول موفق نبودند حتما مرتبه دوم موفق خواهند شد و این اشتباه بزرگ را مرتکب میشویم در صورتیکه مرتبه دوم رئیس و کابینه اش باری بهرجهت شده بخصوص که توانئی هم در مرتبه اول نداشته اند و رفوزه شده اند . و چون خودشان میدانند حلاج امور نیستند یقین هم مفید نخواهند بود . برعکس زمان احمدی نژاد که در مرتبه اول کولاک کرد که صد البته مافیای مسکن و احتکار و رانت و واردات قاچاق دست بکار شد تا انها در مرتبه دوم موفق نشوند و از لجبازی و بعضی خود محوری های این گروه کمال استفاده را کردند
Iran, Islamic Republic of
در هر صورت روحاني راي خواهد آورد و من به شخصه فكر ميكنم احمدي نژاد از كسي حمايت نخواهد نكرد
Iran, Islamic Republic of
...
لطفاً دست از تخريب دكتر برداريد. يادتون نره دكتر راساً خدمت رهبري رفته و براي شركت در انتخابات راهنمايي خواست. اين با نهي فرق ميكنه.
Iran, Islamic Republic of
شاید از جلیلی حمایت کنه
Iran, Islamic Republic of
امام خامنه ای ،احمدی نژاد را نهی نکردند وفقط توصیه کردند!خیلی راحت تحریف میکنید !فردای قیامت اعضا ما باید پاسخگو باشند ترس از خدا یه ذرشم خوبه!
نوشتارها وطرز برخورد جهان نیوز با احمدی هم گواه کار آمدی استراتزی اتاق فکر دولت تزویر ودروغ است.
ناگفته نماند که احمدی نزاد به شکرانه الهی هیچگاه خود را اصولگرا اعلام نکرد .چون تفاوت از زمین تا آسمان است بین اصولی بودن با اصولگرا بودن!!!اما بازهم بنازم اصلاح طلبان را که جوال دوز در چشم هم خطی های خود را خار میبینند ولی شما اصولگرایان که احمدی نژاد را از خودتان میدانستید خار در چشمش را جوال دوز دیدید وبا اشاره رفسنجانی منحرف او را منحرف خواندید و کار را به آنجایی رساندید که برائت از احمدی نژاد یکی از ملزومات انتخابات 92 شد .فرمایش امام علی علیه السلام بیادم میاید که(عین کلام مبارکشان نیست)ناحقان، بر اصول خودشان استوار و برحقان، بر اصول خودشان لرزانند!!
حسن
Iran, Islamic Republic of
ولی کاشکی دکتر میومد.
چون واقعیت اینه که بدنه نظام اداری ما به این راحتی ها درست نمیشه حداقلش یک عزت تو دنیا داشته باشیم .
الان کم کم داریم تشبیه میشیم به یک توسری خور از آمریکا
Netherlands
خوب گفتی عزت یکطرف و آب و علف طرف دیگر ، تازه اغلب میگن که نه آبی ست و نه علفی
عین جریان شوروی شد ، مردم خام شدن به وای پیسی و مک دونالد و سر گ,رباچف هم کلاه رفت و عزتشان را از دست دادند و بعد بوریس یالتسین آمد و بقیه جریانها
Iran, Islamic Republic of
علی نیکزاد بهتر از ان 2نفر است .
علیرضا
United States
احمدی نژاد از خودش دفاع میکنه!
اون تو انتخابات شرکت میکنه و با 30 میلیون رای رئیس جمهور میشه
محمد بشول
Iran, Islamic Republic of
با سلام
لطف کنید از این دست تحلیل های ابکی رو خواهشا دیگه ننویسید که خیلی ضایع بود

میدونم که نظر منو تائید نمی کنید
Iran, Islamic Republic of
ای کلک
جمله دوسر برد نوشتی هان ؟!!!!!!!!!!
سید
Iran, Islamic Republic of
دکتر احمدی نژاد
یار و یاور واقعی رهبری است و هدفش اجرای منویات حضرت آقا می باشد.
حسین
Iran, Islamic Republic of
الان خود نویسنده یادداشت فهمید چی میخواست بگه؟ تیتر سوالی می زنید بعد توی متن بدون اینکه تحلیلی انجام بدین همون سوالو تکرار میکنید و بدون نتیجه گیری تمومش می کنید. اگر میخواید بگید که دوقطبی مضره که من هم معتقدم مضره، واضح اینو بگید چرا یه تیتر الکی می زنید که خودتون هم جوابشو نمی دونید.
واقعا از جهان بعیده این یادداشتای ضعیف.
جمال آبادی
Iran, Islamic Republic of
حضرت آقا هیچ وقت نهی صریح برای عدم ورود ایشان نکردند و خود معظم له هم به تاکید فرمودند این فقط یک نصیحت برادرانه است نه نهی و دستور
Iran, Islamic Republic of
رهبری توصیه نمودند که شما کاندیدا نشوید که خودش یک عالم پیام دارد نسبت به عملکرد این اقا شما کاسه داغتر از اش نباشید
علی فدائی
Iran, Islamic Republic of
هر کسی حق دارد در چارچوب قانون کاندید شود !فقط کارهایی مثل دخالت نظامیان ویا دخاللت صاحبان قدرت و تقلب کردن ویا مهندسی کردن انتخابات کار زشت و کثیفی است اگر انتخابات صحیح برگزار شود چه مانعی داردهر کسی که شرایط داشت کاندید شود؟
Shib90
Iran, Islamic Republic of
با سلام دوستان.
دکتر را دیگر هیچوقت در قامت رییس جمهور نخواهید داد ِِ و همانطور که وی در بین مردم محبوب است دو برابر همان محبوبیت از جناح چپ جامعه مورد تنفر قرار گرفته است و نهایت ارای وی با هزار کمک و جان فشانی به 15 میلیون هم نخواهد رسید ِ دکتر بهتر است در باقی مانده عمر و حضور خود در سیاست به فکر کسب ابرو و اعتبار باشد زیرا خیلی از مسائل و اشتباهات اتفاق افتاده وزن اعتباری وی را کاهش داده است