جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۴
۳
خبر ویژه//

چرا اصلاح طلبان از رد صلاحیت روحانی استقبال می کنند؟

يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۲
کد مطلب: 501355
چندی قبل به طرز مشکوکی بحث رد صلاحیت آقای روحانی توسط شورای نگهبان در میان برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی عموما اصلاح طلب یا طرفدار دولت به یکباره مطرح شد.
چرا اصلاح طلبان از رد صلاحیت روحانی استقبال می کنند؟
به گزارش جهان نيوز، این در حالی بود که عملا تا فرا رسیدن زمان رسمی و قانونی تعیین صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان زمان زیادی باقی مانده است.

پس از انتشار خبر رد صلاحیت روحانی عملا سناریوهای با محوریت مظلوم نمایی و استفاده سیاسی از این خبر نیز در برخی رسانه ها و به خصوص شبکه های اجتماعی اصلاح طلب و طیف طرفدار اعتدالیون به صورت هدفمند مشاهده شد که نشان داد که این خبر با خود یک بسته عملیات روانی را نیز به همراه داشته است!

البته در سناریو نویسی رسانه ای و عملیات روانی درباره احتمال رد صلاحیت حسن روحانی توسط شورای نگهبان به خوبی نیز ردپای برخی جریانات سیاسی نمایان شد.

با این وجود در بحبوحه گرم شدن اخبار رد صلاحیت روحانی، برخی از محافل اصلاح طلب از این خبر بسیار استقبال کردند.

در یکی از محافل تصمیم گیر در جریان اصلاحات ضمن استقبال از رد صلاحیت حسن روحانی بیان شده است که این بهترین فرصت سیاسی برای اصلاح طلبان است.

بر اساس تصمیات این جلسه، سناریو اصلاح طلبان برای رد صلاحیت حسن روحانی باید تکرار مدل هاشمی – روحانی در سال 92 باشد.

بر این اساس اصلاح طلبان حاضر در این جلسه تصمیم گرفته اند که بر اساس این سناریو و الگو گیری از مدل تجربی سال 92 ریاست جمهوری، تیم تبلیغاتی اصلاح طلبان باید بتواند از موج ایجاد شده برای مظلومیت حسن روحانی به نفع کاندیدای مستقل خود استفاده کنند!

نکته جالب توجه اینکه این اصلاح طلبان معتقدند که احتمال کنار کشیدن روحانی از انتخابات 96 به علت برخی افشاگری علیه او و برخی نزدیکانش وجود دارد و همین کنار کشیدن هم می تواند دوباره فرصت و فضای مناسبی برای اصلاح طلبان ایجاد کند.

به اعتقاد اعضای این اتاق فکر اصلاح طلبان، از فرصت تبلیعاتی مظلومیت روحانی که می‌گوید من نمی‌آیم، استفاده کرده و آرای او را به سبد کاندیدای خودشان منتقل کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان و روحاني لازم و ملزوم همند و از هم جدا شدني نيستند
Iran, Islamic Republic of
مقایسه اصلاحطلبها با داعش منصفانه نیست چون

داعش به چیزهای غلطی اعتقاد داره
اما اصلاحطلبها (بخوانید ...) به هیچ چیزی معتقد نیستند
کاظم
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب ها از رد صلاحیت روحانی به عنوان پیراهن عثمان استفاده میکنند.