سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۶
۵
خبر ویژه//

آخرین خواسته مرحوم هاشمی برای تغییرات در کدام بخش از بدنه دولت بوده است؟

سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۳۹
کد مطلب: 499522
در ماه های اخیر با توجه به ضعف های نگران کننده دولت تدبیر و امید در برخی حوزه ها نظرات انتقادی جدی داشته و گاه در این راستا خواهان تغییرات در بدنه مدیران ارشد دولت یازدهم در آن بخش ها نیز بوده است.
آخرین خواسته مرحوم هاشمی برای تغییرات در کدام بخش از بدنه دولت بوده است؟
مرحوم هاشمی رفسنجانی، نسبت به تغییرات در بدنه دولت تدبیر و امید همواره نظرات مختص خود را داشته که عموما در ماه های اخیر چندان توجهی به آن نشده بود.
به گزارش جهان نيوز، هاشمی رفسنجانی که یکی از عوامل پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 محسوب می شود، در ماه های اخیر با توجه به ضعف های نگران کننده دولت تدبیر و امید در برخی حوزه ها نظرات انتقادی جدی داشته و گاه در این راستا خواهان تغییرات در بدنه مدیران ارشد دولت یازدهم در آن بخش ها نیز بوده است.
به عنوان نمونه هاشمی رفسنجانی در ماه های پس از برجام، وضعیت کارآمدی اقتصادی دولت و رضایت مندی معیشتی مردم  را مطلوب نمی دانسته اند و به همین دلیل در این حوزه انتقادات مهم و صریحی نیز در برخی جلسات بیان کرده اند.
مرحوم هاشمی اقدمات دولت سازندگی را با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی در زمان دولت خود و پسا جنگ را به عنوان یک الگو و شاخص می دانسته و در قیاس آن با کارنامه عملکرد دولت تدبیر وامید، وضعیت اقتصادی دولت یازدهم را مطلوب نمی دانسته اند.
هاشمی رفسنجانی به همین دلیل مطالبات مهمی درباره وضعیت اقتصادی دولت داشته و البته گاه در اینباره گاه به هشدارهای جدی نیز از طرف وی به دولتمردان منجر میشده است.
البته از طرفی هاشمی دربرابر برخی تغییرات در بخشی از مدیران ارشد دولت تدبیر و امید نیز مخالفت های داشته و حتی توانسته بود با توجه به نفوذ خود، برخی از افراد که در آستانه کنار گذاشتن بوده اند، را همچنان در قدرت حفظ کند.
با این وجود آخرین خواسته هاشمی برای تغییر در برخی چهره های نزدیک به دولت روحانی در حوزه رسانه و تبلیغات دولت بوده است.
مرحوم هاشمی رفسنجانی در این حوزه مشخصا خواهان حذف چهار نفر از دولت بوده است.
این در حالیست که آقای هاشمی  با وجودی که در دو سال اخیر انتقادات جدی نسبت به حوزه رسانه و تبلیغ دولت تدبیر و امید داشته و این بخش دولت را ناکارآمد و ناموفق میدانسته اما تا مرحله درخواست حذف برخی افراد به این صراحت ورودی نداشته است.
نکته جالب توجه آنکه اینبار ایشان یک تیم پیشنهادی نیز در اینباره داشته ولی دولتمردان تدبیر و امید رغبتی نشان داده اند و پس از وفات وی نیز برنامه ای برای تغییر و به کارگیری چهره های رسانه ای مورد نظر هاشمی را ندارند.
لازم به ذکر است، هاشمی رفسنجانی اعتقاد جدی به کارآمدی یک تیم رسانه ای نزدیک به یکی از فرزندان جنجالی خود داشته است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چقدر سعی کردید با یک تیر دونشان بزنید. هم روحانی را بکوبید آنهم بدست هاشمی و هم هاشمی را بوسیله پسرش کوچک کنید. اینهمه کلی گویی فقط از مغز آدمهای کوچکی چون شما بیرون میاید.
Iran, Islamic Republic of
شما به مغز بزرگ خودتان ببخشید
Iran, Islamic Republic of
شما و امثال شما با این تز فکری متحجرانه ای که دارید جواب خدا را چگونه خواهید داد
به هر شکلی می خواهید کسانی که مشابه شما فکر نمی کنن بکوبید ، توهین ، افترا و ...
واقعا برای شما متاسفم
Iran, Islamic Republic of
تو خودت داری الان مخالفین خودت رو متهم به تحجر می کنه حضرت نابغه.
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتش کند