کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اصلاحات در کمین شهرداری تهران!

آویزان شدن سیاسی، به درختان قطع شده/ علت اصلی بریدن چند درخت خیابان ولیعصر(عج)

26 خرداد 1395 ساعت 16:00

پر واضح است که این ماه ها و نزدیکی انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر تهران، رفتار مدیران شهرداری زیر ذره بین جناح مقابل قرار گرفته و از هیچ تلاشی برای تخریب آنها استفاده نمی کند.


گروه جامعه جهان نیوز ـ سعید ساداتی: روز گذشته بود که خبر و تصاویری مبنی بر قطع درختان چنار خیابان ولیعصر در شبکه های اجتماعی پخش شد و حواشی زیادی را نیز به راه انداخت.

جدای از کمپین هایی برای دفاع از درختان خیابان ولیعصر، جمعی از فعالان محیط زیست، چهره ها و سلبریتی‌هایی که معمولا در این دست اتفاقات از قافله عقب نمی مانند و در صفحات شخصی‌شان در شبکه های اجتماعی به اظهارنظر می پردازند و جمعی از اعضای شورای شهر، از جمله افرادی بودند که به این اقدام شهرداری معترض شده و خواستار عذرخواهی مسئولان شهری شده بودند.

اما اصل ماجرا چه بود؟!

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 تهران درباره این اتفاق اینگونه توضیح می دهد: قطع هفت اصله درخت در محدوده چهارراه ولیعصر(عج) با رأی کمیسیون ماده هفت سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران انجام و مقرر شد که به جای درختان قطع شده چنارهای جوان هشت تا 15 ساله در همان محل غرس شود.



امیر حسین عساری روز گذشته (25 خرداد 95) در گفت وگو با ایرنا افزود: این درختان از هفت سال پیش خشک شده بودند که با توجه به پوسیدگی ریشه و خشک بودن درختان، احتمال سقوط آن ها بر روی رهگذران و خودروها وجود داشت ضمن اینکه اهالی محل نیز خواستار قطع این درختان بودند.

وی با اشاره به اینکه تندباد هفته گذشته موجب شکسته شدن و سقوط یکی از این درختان شد اظهار کرد: خوشبختانه این حادثه خسارت جانی و مالی بدنبال نداشت، اما مقرر شد به منظور جلوگیری از بروز حوادث مشابه، هفت درخت چنار خشکیده این محدوده قطع و 43 اصله چنار سالم به جای آن ها کاشته شود.

عساری با بیان اینکه این تعداد درخت روز گذشته قطع شدند خاطرنشان کرد: امروز کارگران فضای سبز شهرداری منطقه 11 با استقرار در محل، مشغول کاشت 43 اصله چنار جوان به جای درختان قطع شده در محور خیابان ولیعصر (عج) هستند.


موج انتقادات جناحی به بهانه اصولگرا بودن شهردار تهران!

این فرضیه که فضای شهرداری تهران فضایی سیاسی نیست و افراد و حتی جناح های سیاسی حاضر در آن باید فارغ از هر گونه نگاه سیاسی به آن بنگرند، ادعایی برای گذشته و روزهای نه چندان دور بوده؛ اما این روزها و پس از انتخابات دو سال گذشته شورای شهر تهران، تلاش چند ساله اصلاح طلبان بالاخره جواب داد و آنها توانستند فضای صرفا اجتماعی و خدماتی شهرداری و شورای شهر تهران را به یک میتینگ و نبرد سیاسی تبدیل کنند و پای سیاسی بازی را نیز به "بهشت" باز نمایند.

شهردار تهران بداند، اصلاح طلبان در کمین هستند!

مقدمه کوتاه فوق الذکر تنها و تنها برای یادآوری به مدیران شهرداری تهران بیان شد؛ با این توجیه که تصمیم گیران در حوزه شهری تهران بدانند؛ این روزها هر اقدامی که انجام می دهند با ترازوی سیاسی جناح مقابل سنجیده می شود.

به عبارت دیگر؛ برای طرف مقابل اصلا مهم نیست که درختان چنار پیر خیابان ولیعصر می توانست برای مردم خطرآفرین شود و بر سر آنها فرود آید! آنها فقط و فقط به مطامع سیاسی و جناحی خود چشم دوخته اند و لاغیر!

جالب آنکه؛ اگر خدای نکرده همین درختان در صورت عدم اقدام به موقع شهرداری جان یک شهروند تهرانی را تهدید می کرد یا برای او خطرآفرین می شد، همین رسانه ها به حامیان بی چون و چرای "مردم" بدل گشته و مسئولان شهرداری را مواخذه می کردند و به باد انتقاد می گرفتند که چرا پیش بینی چنین روزی را نکرده بودید؟!


یک راهکار ساده برای جلوگیری از حاشیه سازی در ماجرای درختان خیابان ولی‌عصر

مدیران و تصمیم گیران شهرداری بهتر است قبل از چنین اقداماتی مردم را محرم خود دانسته و آنها را از دلایل رفتارهای خود با خبر کنند.

به عنوان مثال چه خوب بود که پیش از قطع درختان چنار خیابان ولی عصر و انتشار تصاویر آن و خبرسازی و حاشیه نگاری علیه شهرداری، روابط عمومی این سازمان طی اطلاعیه ای خبری را از طریق رسانه ها به اطلاع مردم می رساند تا راه بهانه جویی برای رسانه های معلوم الحال بسته شود.

بازهم انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر و آغاز تخریب ‌های سیاسی

واضح است که با نزدیک شدن به انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر تهران، رفتار مدیران شهرداری زیر ذره بین جناح مقابل قرار گرفته و از هیچ تلاشی برای تخریب آنان استفاده نمی کنند.

هرچند دست آنها خالی است و آب در هاون می کوبند اما اجازه سوء استفاده ندادن به سودجویان، هنری است که باید مدیران شهرداری از پسِ آن برآیند!


کد مطلب: 497739

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/497739/آویزان-شدن-سیاسی-درختان-قطع-شده-علت-اصلی-بریدن-چند-درخت-خیابان-ولیعصر-عج

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com