پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

اقدام مستقیم کری علیه حکومت ونزوئلا

چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب: 497666
وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله جویانه، خواستار برگزاری همه پرسی در ونزوئلا به منظور مقدمه‌چینی برای عزل رئیس‌جمهور این کشور شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، جان کری در ادامه مداخلات آمریکایی‌ها در امور ونزوئلا، خواستار آن شده که همه‌پرسی درباره دولت نیکلاس مادورو و شخص رئیس‌جمهور این کشور برگزار شود.

چند روز قبل بود که نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا تاکید کرد که تا سال آینده هیچ رفراندومی در زمینه حکومت وی برگزار نخواهد شد.

مخالفان رئیس‌جمهور ونزوئلا که حمایت آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی را با خود دارند، با تهیه یک دادخواست دنبال برگزاری همه‌پرسی درباره ریاست جمهوری وی تا قبل از پایان سال 2016 هستند. مخالفان مدعی هستند  که نیکلاس مادورو کشور را به ورشکستگی اقتصادی کشانده است.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در واکنش به این تلاشها ضمن مخالفت با برگزاری همه پرسی گفته بود: «ما باید به انتخابات احترام بگذاریم و بگذاریم مقامات انتخاباتی تصمیم بگیرند».

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حالا وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی خواستار برگزاری همه پرسی در ونزوئلا شده؛ همه پرسی که در صورت برگزاری می‌تواند زمینه را برای عزل رئیس‌جمهور هموار کند.

جان کری که در اجلاس روز سه شنبه سازمان کشورهای آمریکایی در جمهوری دومنیکن سخن می‌گفت، گفت که مقامات ونزوئلایی باید به «مکانیسمهای موجود در قانون اساسی از قبیل برگزاری همه پرسی آزاد و منصفانه احترام بگذارند».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *