پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
"جهان نیوز" گزارش می‌دهد؛

تخلف قانونی وزارت علوم در اشتغال به کار یک دانشجوی بورسیه/ رفتار متناقض با بورسیه‌ها

سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب: 497504
در حالی که وزارت علوم بسیاری از دانشجویان بورسیه را به اتهام اشتغال به کارِ همزمان در دوران بورسیه لغو بورس کرده بود، یکی از دانشجویان به اشتغال در همان وزارتخانه مشغول بوده است!
تخلف قانونی وزارت علوم در اشتغال به کار یک دانشجوی بورسیه/ رفتار متناقض با بورسیه‌ها
گروه جامعه جهان نيوز ـ بر اساس آئین نامه اعطاي‌ بورس‌ تحصيلي‌ داخل‌ كشور (موضوع‌ ماده‌ 3 اصلاحي‌ پيوست‌ شماره‌ 6 آئين‌ نامه‌ استخدامي‌ هيات‌ علمي‌ دانشگاه‌ تهران‌) دانشجوی بورسیه در هنگام تحصیل اجازه اشتغال به کار و تعهد شغلی دیگری جز تحصیل نخواهد داشت.

در ماده 8 این آئین نامه آمده است: بورسيه‌ به‌ صورت‌ تمام‌ وقت‌، به‌ تحصيل‌ اشتغال‌ خواهد داشت‌ وبه‌ هيچ‌ وجه‌ حق‌ اشتغال‌ ويادادن‌ تعهد اشتغال‌ به‌ كارديگري‌ راندارد ونمي‌ تواند ازبورس‌ ساير موسسات‌ دولتي‌ وغير دولتي‌ استفاده‌ نمايد.[1]

مسئولان وزارت علوم در حالی موظف هستند طبق ماده فوق الذکر در آئینه نامه اعطاي‌ بورس‌ تحصيلي‌ داخل‌ كشور عمل کنند که بررسی های جهان نيوز نشان می دهد، این وزارتخانه در جذب برخی دانشجویان بورسیه از این قانون تخطی کرده است.

م. ع. دانشجوی بورسیه داخل وزارت علوم همزمان بر خلاف قانون در مرکز جذب وزارت علوم مسؤول حقوقی بود و هم اکنون نیز رئیس مرکز پاسخگویی مرکز جدب وزارت علوم است. در صورتی که طبق قانون دانشجویان بورسیه حق اشتغال ندارند.




سند/ م. ع. نماینده حقوقی مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم
 

سند/ م. ع. نماینده حقوقی مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم


سند/ م. ع. نماینده حقوقی مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم


نکته جالب توجه در این باره آنجاست که وزارت علوم بسیاری از دانشجویان بورسیه را به اتهام اشتغال به کارِ همزمان در دوران بورسیه لغو بورس کرده بود و اکنون یکی از دانشجویان به اشتغال در همان وزارتخانه مشغول است!


علاوه بر اینکه اشتغال این فرد در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر اساس قانون خلاف است، نکته قابل تامل اینکه همین فرد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره دهم از حوزه انتخابیه تهران نیز نامزد شده بود. [2]

پی نوشت:

[1] https://www.um.ac.ir/Education-laws-10.htm

[2] www.mehrnews.com/news/3560134/
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *