سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۴
«میدل ایست آی» مطرح کرد؛

منبع تامین هزینه‌های انتخاباتی «هیلاری کلینتون» فاش شد

سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب: 497470
پایگاه «میدل ایست آی» با استناد به گزارشی از خبرگزاری «پترا» اردن اعلام کرد که عربستان بخشی از هزینه های انتخاباتی هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تامین می کند.
منبع تامین هزینه‌های انتخاباتی «هیلاری کلینتون» فاش شد
به گزارش جهان، مهر به نقل از روسیا الیوم نوشت: پایگاه «میدل ایست آی» روز دوشنبه مقاله ای را به نقل از خبرگزاری «پترا» اردن پیرامون تامین هزینه های تبلیغات انتخاباتی «هیلاری کلینتون» از سوی عربستان منتشر کرد.

بنا بر اعلام «میدل ایست آی» خبرگزاری «پترا» اردن روز یکشنبه اظهاراتی را به نقل از «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد سعودی مبنی بر اقدام عربستان برای تامین ۲۰ درصد از هزینه های انتخاباتی هیلاری کلینتون نامزد احتمالی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتشر کرد.

این در حالی است که موضوع تامین مالی هزینه های انتخاباتی از سوی خارجی ها در آمریکا امری غیرقانونی است و هیچ کدام از نامزدها حق ندارند برای تاثیرگذاری در نتیجه انتخابات از حمایت خارجی بهره مند شوند.

بنا بر اعلام میدل ایست آی این گزارش خبرگزاری پترا در ادامه از سوی این خبرگزاری حذف شده و خبرگزاری پترا از پاسخ در خصوص این گزارش خودداری کرده است. میدل ایست آی در عین حال تصویری از گزارش خبرگزاری پترا را که به زبان انگلیسی منتشر و سپس حذف شده بود، منتشر کرد.

علاوه بر این، موسسه امور خلیج فارس واشنگتن گزارش اصلی خبرگزاری پترا اردن را که گزیده ای از اظهارات محمد بن سلمان جانشین ولیعهد سعودی است، بازنشر کرد. بن سلمان در این اظهارات گفته است: عربستان در طول سال های گذشته از حمایت مالی تبلیغات انتخاباتی دو حزب دموکرات و جمهوریخواه دریغ نکرده و همچون معمول ۲۰ درصد از هزینه های انتخاباتی هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تامین کرده است.

این مقاله در حالی منتشر شده است که شاهزاده جوان و ۳۰ ساله سعودی در سفری رسمی به آمریکا سفر کرده است. خبرگزاری رسمی «واس» عربستان هدف از این سفر را بررسی مناسبات دو کشور با مقامات آمریکایی و همچنین طرح های اقتصادی که سعی دارد از تکیه اقتصاد عربستان بر نفت بکاهد اعلام کرده است.

«میدل ایست آی» در عین حال به اخبار رسانه ها مبنی بر روابط مالی عربستان با خانواده کلینتون و کمک ۱۰ میلیون دلاری به این خانواده در سال ۲۰۰۸ و همچنین اعطای مبلغ ۲۵ میلیون دلار به موسسه خیریه کلینتون که هیلاری کلینتون به همراه همسرش بیل کلینتون رئیس جمهور اسبق آمریکا ریاست آن را برعهده داشت، اشاره کرده است.

پایگاه میدل ایست آی در عین حال اعلام کرد این پایگاه توضیح در خصوص گزارش حذف شده مذکور و علل حذف آن را خواستار شده است اما از سوی ستاد انتخاباتی کلینتون و همچنین خبرگزاری پترا هیچ گونه پاسخی در این زمینه داده نشده است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *