پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

گاف عجیب وزیر مسکن در آماردهی مسکن مهر به نمایندگان

سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب: 497466
در حالی وزیر راه و شهرسازی دیروز باز هم مسکن مهر را مورد تفقد قرار داد که وی در سخنانش مقابل نمایندگان مجلس شورای اسلامی نشان داد آمار دقیقی از میزان موجودی مسکن در سراسر کشور ندارد.
گاف عجیب وزیر مسکن در آماردهی مسکن مهر به نمایندگان
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مهمان جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی بود تا گزارشی از آنچه که در حوزه راه و شهرسازی انجام شده را به مجلس جدید ارائه کند.

سخنان وزیر بازهم با حمله به مسکن مهر همراه بود و این طرح را بار دیگر فاجعه آمیز خواند و هیچ گونه اشاره به وعده ها و سخنان خود در روز رای اعتماد از مجلس گذشته در خصوص تکمیل مسکن مهر نکرد.

اما نکته جالب توجه سخنان آخوندی مربوط به آماری بود که وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن به سمع نمایندگان رساند و نشان داد که از کلی ترین آمار این حوزه بی اطلاع است.

وی در بخشی از سخنان خود عنوان کرد که "طرح فاجعه‌آمیز مسکن مهر اولین بحث بنده از ابتدا بوده و هست چرا که برای این طرح 100 میلیارد تومان هزینه صورت گرفت.سوال من این است در این طرح علیرغم این حجم سرمایه‌گذاری هنوز می‌گوییم 19 میلیون مسکن داریم که 9 میلیون نفر در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند پس اگر این طرح یک سر سوزن مفید بود باید آثار آن را در این 9 میلیون نفر حاشیه‌نشین می‌دیدیم."

در حالی وزیر راه آمار 19 میلیونی موجودی مسکن را اعلام کرد که سرشماری سال 90 نشان می دهد با احتساب خانه خالی موجودی مسکن کشور بیش از 21.5 میلیون واحد مسکونی بوده و طی سه سال گذشته طبق آمار بانک مرکزی به غیر از 1 میلیون واحد مسکن مهر تکمیل و عرضه شده،  بین 500 تا 800 هزار واحد مسکونی سالانه در کشور تکمیل و روانه بازار شده است.

از این رو با توجه به آمار فوق موجودی فعلی مسکن بیش از 23 میلیون واحد مسکونی برآورد می شود که آمار ارائه شده از سوی وزیر نشان می‌دهد آخوندی نه تنها برآورد به روزی از موجودی مسکن ندارد که از نتایج سرشماری سال 90 نیز بی اطلاع است.

آخوندی در گذشته مسکن مهر را حاشیه نشینی مدرن نامیده و عنوان کرده بود که باعث شده تا مردم به جای سکونت در حواشی شهرها در طرح های مسکن مهر سکونت داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *