پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ترس و نگرانی غرب از کودکان داعشی

دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 497295
خبرگزاری فرانسه در گزارشی به نقل از کارشناسان نسبت به صدها کودک غربی که به صفوف گروه تروریستی داعش پیوسته اند، ابراز نگرانی کرده و آنها را تهدیدی برای کشورهای اصلی خود دانست.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، در شرایطی که این گروه تکفیری پی در پی با شکست مواجه شده و مناطق تحت کنترل خود را در کشورهای منطقه از دست می دهد، گسست و اختلاف ها و جدایی عناصر خارجی از این گروه بیشتر شده و این عناصر به کشورهای اصلی خود باز می گردند.

این درحالی است که بسیاری از این عناصر با همسران و کودکان خود به کشورهایی که گروه تروریستی داعش در آن حضور دارند، وارد شده اند و حتی برخی از آنها در این کشورها ازدواج کرده و این کودکان در این مناطق زاده شده اند.

طبق این گزارش، هم اکنون 400 کودک به این شکل در مناطق تحت کنترل داعش حضور دارند.

'پاتریک کالفار' رئیس سازمان اطلاعات فرانسه در جلسه پارلمان این کشور اعلام کرد که دو سوم کودکان(داعشی) با والدین خود به این کشورها مهاجرت کرده اند و یک سوم آنها کودکانی هستند که در این کشورها متولد شده اند و سن این کودکان کمتر از چهار سال است.

وی افزود: می توانیم حجم مشکلات امنیتی عظیمی که بازگشت این کودکان ایجاد می کند به خوبی درک کنیم، چرا که این کودکان در میان داعش رشد یافته و آموزش داده شده اند و حتی بسیاری از آنها در فیلم های ضبط شده توسط داعش لباس این گروه را به تن کرده اند.

کالفار بر ضرورت توجه و اهمیت به این کودکان زمانی که به کشورهای اصلی خود باز می گردند، تاکید نموده است.

براساس این گزارش، کودکانی که در کنار گروه تروریستی داعش زندگی کرده اند با کاربرد انواع سلاح، تمرین های نظامی و افکار افراط گرایانه آشنا و شاهد عملیات سربریدن و اعدام ها به دست کودکانی در سنین کم بوده اند.

فتحی بن سلامه روانشناس و متخصص در زمینه افکار افراطی در اینباره می گوید، همه چیز را باید با تعامل و سخن گفتن با این کودکان آغاز کرد و باید با همه توان از این کودکان استقبال کرد و شرایط را برای بازگشت به زندگی عادی و همزیستی آنها با کودکان دیگر فراهم کرد.

'روب برتولی' رئیس سازمان اطلاعات هلند نیز در نشستی خبری اعلام کرد که مسئولان هلندی 70 کودک را که به عراق و سوریه مسافرت کرده اند، شناسایی کرده اند.

مقام های هلندی اکنون تائید می کنند که این نوجوانان را می توان در زمینه اقدام های تروریستی زیر نظر گرفت و اطلاعات مربوط به آنان را در اختیار دولت های دیگر قرار داد.

پیشتر فاش شده بود که حتی خردسالان 9 ساله نیز جذب داعش شده و آموزشهای رزمی می بینند.

روزنامه «آ ب ث» اسپانیا نیز در گزارشی نوشت: داعش، شستشوی مغزی کودکان برای تبدیل آنها به ماشین های کشتار را از کلاس های درس آغاز و در خیابان ها و سنگرها تحت کنترل خود، ادامه می دهد.

این نشریه نوشت: با ورود داعش به کشورهای منطقه خاورمیانه، اعدام های در ملاء عام آغاز شد و از همان هفته اول، خلافت (باصطلاح) اسلامی حکومت خود را آغاز نمود. آنها سعی کردند نسخه ای از اسلام مانند آنچه طالبان در افغانستان پیاده کرده را حاکم کنند و دستوراتی سخت گیرانه درباره پوشش مردم اعمال نمایند. ریش نگذاشتن حکم مرگ را داشت چون در اسلام این ریش است که از گردن محافظت می کند.

با خروج اسلامگرایان افراطی از تدمر که در آن روسیه نقش اساسی بازی کرد، اهالی این شهر می توانند به آن باز گردند، اما هنوز کابوس جهادی را در سر دارند و خانه و کاشانه آنها ویران شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *