جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ورود مجلس به واردات ریل بی کیفیت

دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب: 497268
نماینده مجلس دهم با اشاره به واردات ریل بی کیفیت بر ضرورت ورود وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی اجرای زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور به این موضوع تاکید کرد و گفت: کمیسیون عمران مجلس دهم به واردات ریل هندی ورود پیدا می‌کند.
به گزارش جهان،‌ محمدرضا رضایی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد:‌ با توجه به این‌که قیمت‌تمام شده جابجایی بار و مسافر در حمل‌ونقل ریلی جابجایی پایین است، این وسیله نقلیه نسبت به حمل‌ونقل جاده‌ای و هوایی ترجیح داده می‌شود.

وی با یادآوری این‌که برای دستیابی به اهداف چشم‌انداز 1404 در بخش ریلی باید سالانه 1000 کیلومتر خط‌آهن در کشور ساخته شود، تصریح کرد: با آن‌که در شبکه ریلی کارهای زیادی انجام شده است،‌اما شبکه ریلی کاملی در کشور نداریم و تقریبا از 20 درصد ظرفیت استفاده می‌شود.

وی با بیان این‌که به‌عنوان مثال راه‌آهن در شیراز و بوشهر تمام می‌شود و ادامه نیافته است، افزود:در اسناد بالادستی و برنامه‌های توسعه‌ای توسعه راه‌آهن در کشور یکی از مسائل مورد توجه بوده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این‌که امسال، سال اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده و لازم است از پتانسیل‌های داخلی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم به موضوع واردات ریل هندی اشاره کرد و گفت: باید در خصوص تامین نیازهای کشور از جمله ریل از ظرفیت‌های علمی و فناوری داخلی بهره ببریم.

رضایی با انتقاد از واردات ریل با کیفیت پایین بیان کرد: امیدواریم این موضوع در وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان متولی اجرای زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور مورد توجه قرار گیرد تا از توان داخلی در زمینه تامین ریل استفاده شود.

وی با تاکید بر این‌که کالای ساخت داخل موجب رونق اشتغال و اقتصاد کشور می‌شود، اظهار کرد: در کمیسیون عمران مجلس دهم این مسئله به‌طور حتم مورد بررسی قرار می‌گیرد، باید به وزیر و معاونان وی در زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی تاکید شود که نیازهای خود را از مسیر حداکثر استفاده از توان داخلی تامین کنند.

وی لازمه استفاده از تولیدات داخلی را کیفیت بالا دانست و ادامه داد:‌وزارتخانه‌هایی مانند صنعت، معدن و تجارت نیز باید در بحث ملکف کردن واحدهای تولیدی به تولید کالای با کیفیت اقدامات لازم را انجام دهد و همزمان موضوع فرهنگ‌سازی استفاده از محصولات ایرانی نیز توسط دولت مورد توجه قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *