جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

آیا جلب رضایت خدا کار سختی است؟

يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب: 497072
بساط جلب رضایت الهی در ماه رمضان جور است ام بسترهای کسب رضایت الهی در ماه رمضان چیست؟
به گزارش جهان، حجه الاسلام پناهیان در شب دوم ماه رمضان به بررسی زمینه های کسب رضایت خداوند در ماه مبارک پرداخت که گزیده این سخنرانی به شرح زیر از نظر مخاطبان محترم می گذرد:

* خدای متعال ماه مبارک رمضان را به عنوان یک میدان مسابقه‌ای برای جلب رضایتش قرار داده است «إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ خَلَقَ شَهْرَ رَمَضَانَ مِضْمَاراً لِخَلْقِهِ لِيَسْتَبِقُوا فِيهِ بِطَاعَتِهِ إِلَى رِضْوَانِه‏»(کافی، ج4، ص 181)؛ عده ای در این میدان مسابقه، از دیگران سبقت می گیرند و به درجات عالی می رسند، یک عده‌ای هم ضرر می کنند.

* ماه رمضان محل جلب رضای خدای متعال است. به دست آوردن رضایت خدا هم خیلی کار سختی نیست، شما در دعای کمیل می خوانید «یا سریع الرضا.» خدا خیلی در رضایت دادن به بنده اش سخت گیر نیست.

* اگر خدای متعال ماه رمضان را بستر رسیدن به رضایت خودش قرار داده، ابزارش را هم فراهم کرده است. همین روزه که فرمود:« روزه بر شما واجب شده است همانطور که به گذشتگان شما واجب بوده بلکه تقوا پیشه کنید.»(البقرة،83)

* تقوا ارتباط مستقیم با جلب رضایت خدا دارد، حضرت امیر فرمود: «شما را به تقوا دعوت می‌کنم  و خداوند تقوا را نهایت رضایت از بندگانش قرار داده است؛ أَوْصَاكُمْ بِالتَّقْوَى وَ جَعَلَ التَّقْوَى مُنْتَهَى رِضَاهُ».(تحف العقول، ص232)

* چقدر زیباست خدای متعال از آن طرف ماه رمضان را میدان مسابقه بندگان در راه رسیدن به رضای خودش قرار داده است، از این طرف هم می فرماید: #تقوا، محصول روزه و خودنگه داری است. همان تقوایی که تو را به رضایت خدا می رساند.

* تقوا کلید حل مشکلات است. وقتی بنده ایی اهل تقوا شد خداوند برای او خروج از مشکلات هم قرار می دهد و روزی اش را هم می رساند، چشم دلش را هم باز می کند. ؛ اصلاً انگار خدا همه چیز را با این تقوا درست می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *