جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

دولتمردان از زندگی پرزرق و برق دوری کنند

يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۳۰
کد مطلب: 496967
یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه امیرالمونین علی(ع) مانند ساده‌ترین افراد جامعه زندگی می‌کردند، گفت: دولتمردان باید زندگی ساده داشته باشند و زندگی‌ آنها باید بی‌زرق و برق مانند توده‌های جمعیت باشد.
به گزارش جهان به نقل از فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی امشب در برنامه چشمه معرفت که از شبکه دوم سیما پخش شد در ادامه بحث خود با موضوع اعتدال و میانه روی در دعای مکارم‌الاخلاق امام سجاد(ع) گفت: اعتدال گاهی در عقاید، گاهی در عمل و گاهی نیز در برنامه‌های فردی و اجتماعی است و خروج از خط اعتدال در همه جا مشکل آفرین است.
 
وی با بیان اینکه دو گروه در اسلام بدترین ضربه‌ها را زدند، گفت: غلات حضرت علی(ع) را تا پایه خدایی بالا بردند و فقهای ما می‌گویند که غلات کافر هستند.
 
این مرجع تقلید گفت: در چنین شرایطی وهابی‌ها که سرمایه اصلی آنها دروغ و تهمت است شیعه را متهم به غلو می‌کند در حالی که شیعه غلات را کافر می‌دانند.
 
وی با بیان اینکه وهابی‌ها بدترین ضربه را به اسلام و وحدت مسلمین وارد می‌کنند، افزود: گروه دوم که به اسلام ضربه زدند ناصبی‌ها هستند که زاییده آنها وهابیت و داعش است. اینها امروز ضربه‌های سنگینی را به اسلام وارد می‌کنند و در تمام کشورهای اسلامی آتش و نزاع به راه انداخته‌اند و خون‌های افراط بی‌گناه را بر زمین ریختند.
 
استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: ثروت به تنهایی عیب نیست و اگر در مسیر پیشرفت جامعه از آن بهره گرفته شود مفید هم هست.
 
وی در ادامه با بیان اینکه امیرالمومنین حضرت علی(ع) مانند ساده‌ترین افراد جامعه زمان خود زندگی می‌کردند تصریح کرد: دولتمردان باید با الگوگیری از ایشان، زندگی ساده داشته باشند و زندگی مسؤولان باید بی‌زرق و برق مانند توده‌های جمعیت باشد.
 
آیت‌الله مکارم‌شیرازی تاکید کرد: اگر دولتمردان چنین زندگی داشته باشند محبوبیت پیدا می‌کنند و کلام ایشان در میان مردم نفوذ خواهد داشت.
 
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم همگان از افراط و تفریط دور بوده و همه ما در خط اعتدال امیر مومنان علی(ع) حرکت کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *