چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱۴
۱۰
متاسفانه تایید شد؛

تائید خبر "جهان نیوز" / ممنوعیت پوشیدن چادر در المپیاد کشوری!

+توضیحات برادر نخبه شیمی کشور
جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب: 496707
خانواده فاطمه می‌گویند: او به دلیل داشتن چادر از حضور در مرحله کشوری مسابقات شیمی بازماند چرا که مسئولان آموزش و پرورش می‌گویند حضور با روپوش در این مسابقات جزو قوانین است.
تائید خبر "جهان نیوز" / ممنوعیت پوشیدن چادر در المپیاد کشوری!
به گزارش جهان، روز گذشته "جهان نيوز" مطلبی را با عنوان "برداشتن‌چادر؛ شرط پذیرش نفر اول المپیاد شیمی!" منتشر کرد که به طور گسترده انعکاس یافت و باعث گردید رسانه ها برای پی بردن به جزئیات خبر، با نخبه چادری شیمی کشور که این مشکل برای ایشان پیشامد کرده بود، تماس بگیرند و مستندات را از ایشان طلب کنند.

آنگونه که در این خبر آمده بود: « فاطمه، نفر نخست المپیاد شیمی استان تهران برای معرفی به مرحله کشوری باید چادرش را بردارد و این شرط حضور اوست و اگر چادرش را برندارد، حذف می‌شود.»

برای پیگیری ابعاد بیشتر این ماجرا با مسئولان آموزش و پرورش خبرنگار تسنیم با مسئولان آموزش پرورش تماس گرفتند، آنها ضمن کذب خواندن این خبر تأکید کردند که در جمع دانش‌آموزان المپیادی دختری با نام فاطمه وجود ندارد.

مسئولان آموزش و پرورش اذعان داشتند که سال گذشته زهرا زرگرباشی صاحب مدال طلای المپیاد جهانی نجوم با چادر در این مسابقات شرکت کرد.

اما خانواده این دانش‌آموز ضمن تماس با خبرگزاری تسنیم اطلاعات و مستنداتی را در اختیار ما گذاشتند که نشان می‌دهد ظاهراً متأسفانه این موضوع صحت دارد.

خانواده فاطمه ماجرا را این گونه شرح می‌دهند: فاطمه توانست از مرحله منطقه‌ای و استانی به مرحله کشوری مسابقات راه یابد و مقام نخست را کسب کرده است اما مسئولان آموزش و پرورش به او می‌گویند برای حضور در مرحله کشوری باید چادرش را بردارد.
مرحله اول و دوم مسابقات به صورت تفکیک جنسیتی برگزار شد اما مسئولان می‌گویند مرحله کشوری به صورت مختلط برگزار خواهد شد.

آنگونه که مسئولان آموزش و پرورش می‌گویند طبق قوانین در مرحله کشوری، روپوش دانش‌آموزان دختر برای شرکت در مسابقات آزمایشگاهی شیمی باید مشخص باشد و به همین دلیل به فاطمه نیز می‌گویند باید با روپوش در این مرحله شرکت کند.

خانواده فاطمه معتقدند که حق او پایمال شده است چون حاضر نیست چادرش را برداشته و با روپوش در این مسابقات شرکت کند اما مسئولان آموزش و پرورش می‌گویند این موضوع قانون است و اصلاح نیز نشده است تا دانش‌آموزان بتوانند با چادر نیز در این مرحله شرکت کنند.

آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران باید موضوع را پیگیری کرده و به فاطمه پاسخ مناسبی را بدهد.

 اصرار به حضور یک دانش‌آموز در مسابقات کشوری بدون چادر و مرتبط کردن آن با قوانین موضوع عجیبی است که منجر به محرومیت دانش‌آموزی از حضور در مرحله کشوری مسابقات شده است.

نام خانوادگی این دانش‌آموز به همراه مستندات مربوط به حضورش در مرحله کشوری مسابقات نزد خبرگزاری تسنیم محفوظ است و امیدواریم مسئولان آموزش و پرورش برای حل این مشکل و احقاق حق این دانش‌آموز چاره ای بیندیشند.

توضیحات برادر نخبه شیمی کشور:

حامد تقدیری برادر فاطمه تقدیری نخبه شیمی کشور در توضیحاتی کوتاه که برای "جهان نيوز" ارسال کرد، نوشت: بعد از انتشار خبر ممانعت خواهر بزرگوارم از حضور در مسابقات آزمایشگاهی شیمی با چادر، جمعی از مسئولین دغدغه مدار شهرری مانند گذشته روحیه ی انقلابی خود را نشان دادند و با جدیت پیگیر مسئله شدند.

آنچه از پیگیری های ایشان حاصل شد وجود قانونی در مسابقات است که پوشیدن روپوش اجباری است و به تبع آن استفاده از چادر درست نیست. لکن در سالهای گذشته تلاش میشد مسابقات با تفکیک جنسیتی برگزار شود اما امسال با برگزاری به صورت مختلط و با حضور داوران مرد اتفاق خواهد افتاد.

مسئول مربوطه نیز در استان به جهت حفظ سهمیه ی خود شرط عدم استفاده از چادر یا جایگزینی را مطرح نموده است.

این مسئله و اتفاقاتی از این قبیل شاید در مصداق خیلی مهم نباشد اما امتحانی است برای آزمایش روحیه انقلابی و اسلامی مسئولین مربوطه.

که بحمدالله رئیس محترم آموزش و پرورش ناحیه دو ری و مسئول مربوطه در گروه شیمی و بازرسی و حراست آموزش و پرورش، فرمانده سپاه سیدالشهدا، و فرمانده سپاه ناحیه ری از مدال آوران این آزمایش انقلابی بودند که باید از این دغدغه دینی و روحیه جهادی ایشان صمیمانه تشکر نمود.

البته شاید بعضی از این مسئله سوء استفاده کردند و بعضی تکذیب کردند اما افرادی که دغدغه مدارانه و در راستای جهاد کبیر به حمایت از انتخاب فاطمی دختران جامعه پرداختند یقینا مأجور خواهند بود.

امید که بار دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم و این حادثه نیز به خوبی به انجام رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حالا که معلوم شده قضیه چیه مسئولین لطفا هر چه سریع تر با این مسئولان بی کفایت که پا بر روی خون شهدا گذاشته اند برخورد کنند
معلم
United States
من به عنوان یک معلم صراحتا میگویم 80 درصد فرهنگیان متاسفانه هیچ دغدغه ای برای ارزش های اسلامی و انقلابی ما ندارن
ادیب
متاسفانه برای شما که یک فرهنگی هستید خیلی بده که املای درست واژه ها رو ندونید. کلمه دغدغه صحیح است.
تو چه معلمي هستي كه هنوز نميدوني دغدغه را با (غ) مينويسند و نه با (ق) !!!!!!
یعنی واقعا تو فکر.می کنی دقدقه درسته؟ وای وای وای!
Iran, Islamic Republic of
از این دولت که بعید نیست چنین کاری انجام بده.
برجام که نمونه بارز دیاثت سیاسی این دولت بود حالا هم دیاثت فرهنگی این دولت داره آشکار میشه.
درب اين اموزش وپرورش را بايد گل گرفت. متاسفيم براي اين وزير.
اصلاح اگر در جهت رضای خدا نباشد فساد در زمین است
سوء استفاده نشه..

برای موضوع تقلب میگویند همه افراد چه چادری و چه مانتویی و،،، لباس فرم بپوشند
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
تقلب؟؟؟
توی المپیاد چه جوری میشه تقلب کرد؟؟؟
از نفر کناری که نمیشه تقلب کرد چون خودش رقابت رو از دست میده. سوالات هم که آبکی نیست که بتونی ببری سر جلسه امتحان
در ضمن آزمایش باید انجام بدن که واسه اونم تقلب جایی نداره