شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

پاکسازی سه پایگاه راهبردی در مأرب یمن

جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۵۱
کد مطلب: 496649
ارتش یمن و کمیته‌های مردمی با کنترل 3 پایگاه نظامی و راهبردی مهم در شرق صرواح در استان مأرب، یک پیشروی مهم در مقابله با مزدوران متجاوز سعودی به ثبت رساندند.
به گزارش جهان به نقل از العالم، یک منبع نظامی یمنی تاکید کرد که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی توانستند 3 پایگاهی را که منطقه المشجع و الطلعه الحمراه در شرق صرواح را به یکدیگر مرتبط می کنند، به کنترل درآورند. در حالی که پیشتر این سه پایگاه تحت کنترل مزدوران سعودی بود و روستاها ومناطق مسکونی را از این پایگاه ها هدف قرار می دادند.
 
این منبع به کشته و زخمی شدن شماری از مزدوران در این عملیات اشاره کرد.
 
نیروهای مشترک یمن محل تجمع مزدوران در روستای الحریقیه در منطقه ذباب در تعز را با موشک های کاتیوشا هدف قرار دادند که به کشته شدن شماری از مزدوران انجامید.
 
نیروهای یمنی همچنین اقدامات متجاوزان برای پیشروی در تعز را ناکام گذاشتند و خسارتهای مادی و انسانی بسیاری به آنها وارد کردند.
 
اقدامات نیروهای یمنی واکنشی به تداوم نقض آتش بس از سوی عربستان است؛ متجاوزان سعودی هم مناطق المصلوب در الجوف و حریب نهم در صنعا و صرواح در مارب را هدف قرار دادند.
 
نیروهای اماراتی به دفتر حزب اصلاح وابسته به گروه اخوان المسلمین در شهر المکلا در حضرموت یورش بردند و شماری از رهبران این گروه را دستگیر کرده و آنها را به مکان نامعلومی منتقل کردند.
 
یک منبع محلی تاکید کرد که نیروهای اماراتی، به اتهام وجود تروریستهایی در داخل مقر حزب اصلاح، مدیر دفتر اجرایی این حزب و شماری از کارکنان آن را دستگیر کرده و برخی دستگاه ها را مصادره کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *