شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۱

ناراحتی عربستانی ها از نبود زائر ایرانی

پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب: 496516
رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: عربستان به شدت ناراحت است که زائر ایرانی در حج امسال حضور ندارد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سعید اوحدی دیشب در جمع خبرنگاران کرمان گفت: امروز عربستان در جوامع‌ بین‌المللی بدهکار است نه جمهوری اسلامی ایران.

وی افزود : عربستان از ترس مطالبه اجساد زائران حادثه منا توسط سایر کشورها نمی‌خواست فضایی ایجاد شود که زائران ایرانی با سایر زائران کشورها روبرو شوند چراکه تنها ایران توانست در حادثه منا شهدای خود را به کشور برگرداند.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت : در نظرسنجی که در کشور انجام شد، بیش از 80 درصد مردم گفتند در شرایط نداشتن امنیت، حاضر نیستند به عربستان سفر کنند و علمای اهل سنت و تشیع هم اعلام کردند که امسال استطاعت از گردن حاجی ما برداشته شد.

رییس سازمان حج و زیارت کشور همچنین در نشستی با کارگزاران زیارتی استان کرمان با اشاره به فاجعه منا گفت: بیانات صریح مقام معظم رهبری پس از این حادثه در دفاع از عزت و شرافت مردم کشور، در طول تاریخ بی سابقه بود.

وی افزود: قبل از صحبت های مقام معظم رهبری ، مقامات سعودی حتی اجازه انتقال یک پیکر را ندادند اما پس از بیانات ایشان وزیر بهداشت سعودی اعلام کرد تمام تشریفات برای انتقال پیکر شهدا به ایران لغو شده است.

آقای اوحدی گفت: علیرغم قطع رابطه سیاسی در نامه ای به وزیر حج عربستان سعودی برای مذاکرات حج امسال اعلام آمادگی شد که تنها با پیامکی مبنی بر سفر به دبی برای دریافت ویزا مواجه شدیم که دولت امارات نیز از هشت نفر هیات سازمان حج برای پنج نفر ویزا صادر کرد.

وی اظهار کرد: در تاریخ پنجم خرداد برای مذاکرات نهایی به عربستان سفر کردیم و 20 راهکار برای تامین امنیت و عزت زائران ارائه شد که دولت عربستان نپذیرفت و در بیانیه ای دروغین مدعی شد که ما قراردادی مبنی بر پذیرش شروط عربستان امضا کردیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ماشالله چه قدر هم ناراحتند... ناراحتی از سر و صورتش می باره