جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

جایگاه مردم قم از دید رهبر انقلاب

پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۱
کد مطلب: 496514
سرپرست گروه منتخب قم درباره دیدار اعضای گروه با رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان پس از اجرای گروه در محضرشان به وصف مردم قم پرداختند و با درخواست یکی از اعضا نام فرزندش را انتخاب کردند.
به گزارش جهان به نقل از فارس یکی گروه منتخب قم متشکل از اعضای گروه‌های معراج و میعاد این استان یکی از گروه‌های اجرا کننده در محضر رهبر انقلاب بودند که پس از اجرا دقایقی را با معظم‌له گفت‌‌وگو کردند.

سیدمحمد موجانی، مسئول گروه منتخب استان قم در گفت‌وگو با فارس با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری درباره اجرای همخوانی قرآن کریم توسط گروه منتخب استان قم گفت: رضایت‌مندی و لبخند حضرت آقا، مزد تلاش‌های ما در این عرصه بود زیرا به لطف خدا این اثر با زیبایی هر چه تمام در محضر ایشان به اجرا در آمد و تحسین و تشویق معظم‌له در حین اجرای برنامه و رضایت‌مندی و لبخندشان مزدی بر تلاش‌های ما از ابتدا تاکنون بود.

وی درخصوص روند انتخاب این گروه برای اجرا در محضر رهبر معظم انقلاب گفت: از حدود 2 ماه قبل، با فراخوان شورای عالی قرآن، مجموعه آثار گروه‌های کشور جهت ارزیابی و انتخاب برای اجرا در محفل انس با قرآن کریم محضر رهبر معظم انقلاب، به شورای عالی قرآن ارسال شد و گروه‌های معراج و میعاد قم هم به همین ترتیب بهترین آثار خود را تقدیم کردند.

موجانی در ادامه گفت: پس از بررسی و کارشناسی آثار، همخوانی سوره فصلت استاد کامل یوسف که با مشورت اساتید بزرگوار توسط دوستان گروه معراج قم تدوین و ارسال شده بود مورد تأیید قرار گرفت و مقرر شد این اثر به صورت مشترک توسط گروه‌های میعاد و معراج قم در قالب گروه منتخب استان قم اجرا شود.

 مسئول گروه منتخب قم با اشاره به مزاح رهبر معظم انقلاب پیش از اجرا گفت: قبل از اجرای برنامه جهت ارائه گزارش محضر حضرت آقا مشرف شدم و پس از احوال‌پرسی و ارائه گزارش اجرای همخوانی سوره‌های فصلت و شمس، ایشان مزاحی کردند و فرمودند: «آن آیه سجده واجب راهم میخوانید؟ آماده سجده باشیم؟» با لبخندی از این مزاح شیرین، جهت اجرای برنامه از محضرشان اجازه گرفتم و به جمع دوستان گروه بازگشتم و برنامه خود را آغاز کردیم و تشویق‌های جمع قرآنیان حاضر تا پایان اجرا، متأثر از این تلاوت دلنشین همراه ما بود و قطع نمی‌شد.

موجانی ادامه داد: پس از اجرای برنامه به اتفاق دوستان محضر حضرت آقا مشرف شدیم و پس از گپ و گفتی کوتاه در مقابل ایشان نشستیم. انگار همه خواب می‌دیدیم، یک جمع صمیمی و همه در کنار هم در مقابل ولی امرمان دست به سینه و مشتاق نشسته بودیم. در ابتدا یکی از دوستان از ایشان تقاضا کردند تا نام فرزندشان که ان شالله به زودی به دنیا خواهد آمد را انتخاب کنند. ایشان هم نام‌های «مجتبی» و «حُسنی» را به تناسب جنسیت برای وی انتخاب کردند.

موجانی درخصوص بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به اعضای گروه منتخب قم گفت: شما قمی‌ها هرکاری که قصد کنید، انجام می‌دهید و انصافاً کارهای ولو سخت را هم با اثرگذاری و جذابیت و نتیجه مطلوب انجام می‌دهید. از اجرای شما گروه‌های معراج و میعاد لذت بردم، سعی کنید همین اجراهای همخوانی قرآن را گسترش دهید، چرا که نور هدایت الهی را برای مخاطب به همراه دارد. تلاش کنید این نوع کارها و این همخوانی‌ها را نشر دهید و جلسات تلاوت و همخوانی قرآن برقرار کنید، امکان دارد کسی متوجه معنا نشود اما قطعاً اثرات معنوی خود را خواهد گذاشت. خداوند به شما سعادت و توفیق ثبات قدم در این راه عطا فرماید و موفق باشید.

وی افزود: هر چند دل کندن سخت بود اما این لحظات شیرین رو به پایان بود و مجبور به خداحافظی بودیم. سلام خانواده خود را به ایشان رسانده و از محضرشان طلب دعای خیر، ثبات قدم و عاقبت بخیری کردیم و ایشان هم فرمودند: ما به شما دعا می‌کنیم و خواهیم کرد، شما هم همت کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *