پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

وقتی "العالم" صهیونیست ها را نگران می‌کند

پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۴:۵۷
کد مطلب: 496501
اظهارات تحلیل گران صهیونیست هدفمند بودن بازداشت "بسام الصفدی" خبرنگار شبکه العالم توسط نظامیان صهیونیست در اراضی اشغالی جولان را آشکار کرد؛ اقدامی که نشان از دشمنی صهیونیست ها با شبکه العالم دارد.
به گزارش جهان به نقل از العالم، "یهود یعری" کارشناس مسائل خاورمیانه، در گفتگو با شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی، گفت: «بسام صفدی از ساکنان دروزی ارتفاعات جولان و خبرنگار شبکه "العالم"، وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، است. این شبکه دشمن و عامل تهدید کننده منافع اسراییل است.

صفدی به اتهام واهی انجام فعالیت های محرمانه و امنیتی در جولان از سوی نظامیان صهیونیست بازداشت شد؛ وی از سوی صهیونیست ها به انجام فعالیت های امنیتی و تحریک افکار عمومی در شبکه های اجتماعی "یوتیوب" و "فیس بوک" متهم شده بود.
تحلیلگر صهیونیست ادعا کرد: «ایران خبرنگاران بسیاری را در مناطق حساس به فعالیت گماشته که بسام صفدی خبرنگار العالم در مجدل شمس جولان نمونه آن است؛ شماری از خبرنگاران وابسته به ایران نیز در کرانه باختری فعالند و این امکان را دارند که اراضی "اسرائیل" تردد کنند».

به گفته این کارشناس صهیونیست، طائفه دروزی در حال حاضر به دو گروه مخالف و طرفدار بشار اسد در سوریه تقسیم شده که صفدی از طرفداران بشار اسد است و در راستای منافع ایران فعالیت می کند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین حال بخشی از گزارش بسام الصفدی در منطقه جولان پخش کرد.

بسام الصفدی در این گزارش همکاری تنگانگ رژیم صهیونیستی با گروههای مسلح سوریه از جمله "جبهه النصره" وابسته به القاعده را فاش کرده است.

صفدی در این گزارش از اقدام رژیم صهیونیستی برای سرقت نفت سوریه در جولان اشغالی نیز پرده برداشته است.

ایهودی یعری در اظهاراتش به "خضر شاهین" خبرنگار العالم در کرانه باختری نیز اشاره کرد و گفت: «خضر شاهین، دیگر خبرنگار العالم در اسراییل است که در جنگ 2006 لبنان اصابت موشک های حزب الله به اهداف اسرائیل در حیفا را به تصویر کشید؛ وی همچنین اولین خبرنگاری بود که خبر حمله زمینی به نیروهای اسرائیلی در غزه را در عملیات سرب مذاب سال 2008 اعلام کرد».

در سوی دیگر، "خالد الرواس"، کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی درخصوص بازداشت بسام صفدی در گفت وگو با شبکه العالم، گفت: «اقدام خبرنگاران العالم در فاش کردن روابط این رژیم با گروه های تروریستی مسلح مثل جبهه النصره صهیونیستها را خشمگین کرد».

وی افزود: «عملکرد این خبرنگاران در شفاف سازی وقایع و پرده برداشتن از تحرکات صهیونیست ها در رابطه با تحولات سوریه، رژیم اسرائیل را به چالش کشید».
وی گفت: «گزارش بسام صفدی در خصوص سرقت نفت سوریه در اراضی جولان توسطه صهیونیست ها و حمایت آنها از گروه های تروریستی در سوریه راهی برای خاموش کردن صدای خبرنگاران توسط رژیم صهیونیستی می باشد».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *