جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

خدمت بزرگ کمیته‌امداد به ۱۳۰ هزار مددجو

چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب: 496405
قائم مقام معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره)، از ایجاد ۱۳۰ هزار شغل برای مددجویان این کمیته در سال گذشته خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از سایت خبری کمیته امداد، منوچهر رزمجو به مناسب روز صنایع دستی با اشاره به اینکه مددجویان تحت حمایت این نهاد 16 درصد از تولیدات صنایع دستی کشور را تأمین می‌کنند گفت: این نهاد به منظور حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی به ویژه مجریان طرح خودکفایی کمیته امداد، محصولات آنها را از طریق شرکت توسعه تجارت امداد خریداری و تولیدات خریداری شده را در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نمایندگی‌های داخلی و نیز شبکه‌های فروش اینترنتی به فروش می‌رساند.

وی با بیان اینکه سال گذشته از تولیدکنندگان صنایع دستی کشور به ویژه مجریان طرح خودکفایی بیش از 240 میلیارد تومان صنایع دستی خریداری شده است تصریح کرد: صنایع دستی خریداری شده شامل فرش و گلیم، تابلو فرش، گبه، زیورآلات، حصیربافی، دستبافت های سنتی، تولید فرآورده‌های چرمی و پوست، انواع خاتم، مینا، معرق و محصولات قلم زنی بوده است. اکنون کمیته امداد به طور مشخص دو محصول فرش و صنایع دستی تولیدی مددجویان را توسط شرکت توسعه تجارت امداد خریداری می‌کند هرچند خود مددجویان نیز می‌توانند تولیدشان را در بازارو شبکه‌های کسب و کار به فروش برسانند چراکه رویکرد اصلی این نهاد توانمندسازی و خودکفایی مددجویان است.

رزمجو با اشاره به اینکه در بخش فرش بیش از 60 هزار بافنده در کشور با امداد همکاری می‌کنند گفت: سالانه بیش از یکصد هزار مترمربع به ارزش ریالی 100 میلیارد تومان انواع فرش تولید می‌شود. سال 94 بیش از 130 هزار مترمربع فرش و گلیم توسط بافندگان تحت حمایت این نهاد به ارزش ریالی بیش از یکهزار میلیارد ریال تولیده شده است.
وی به نقش و اهمیت صنایع دستی در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته کشور اشاره کرد و افزود: در مناطق روستایی و محروم کشور نقش صنایع دستی در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی آن منطقه بسیار پررنگ جلوه می‌کند لذا با حمایت جدی از صنایع دستی می‌توان از مهاجرت بی رویه از روستاها به شهرها جلوگیری و به توسعه و رشد گردشگری روستاها، رونق بخش کشاورزی، تقویت روحیه ابتکار و خلاقیت افراد کمک کنیم.

رزمجو صنایع دستی درروستاها را مکمل فعالیت‌هایی همچون کشاورزی و دامپروری عنوان و اظهار کرد: فعالیت دراین حرفه می‌تواند همراه با دیگر مشاغل موجب اقتصاد و پیشرفت روستاها شود. میزان مشارکت زنان در تولید صنایع دستی درصد بالایی (حدود 80 درصد) را نشان می‌دهد به‌طوری که تولید صنایع دستی به ویژه فرش وگلیم بافی تأثیر معنی داری بر درآمد خانوارها می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه این نهاد توانسته است سال گذشته با برنامه ریزی‌های دقیق و مدون برای 130 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کند افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری  یکصد هزار خانواده توانمند و از چرخه حمایتی امداد خارج شوند. سال گذشته از مجموع یکهزار و 250 میلیارد تومان تسهیلات که بانک‌ها ابلاغ کردند، امداد توانست بیش از 89 درصد آنها را جذب کند و حدود 130 هزا فرصت شغلی از طریق پرداخت تسهیلات ایجاد کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *