پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

کشف محموله جدید قاچاق انسان

سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب: 496217
گمرک ایران از کشف پنجمین محموله قاچاق انسان در گمرک بازرگان و همچنین کشف مقدیری بیسیم و مواد محترقه در گمرک بوشهر خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، گمرک ایران از كشف پنجمين محموله حاوي قاچاق انسان خبر داد. دو نفر تبعه پاكستاني در لابلاي محموله بار يک تريلر مخفي شده بودند و قصد داشتند به‌ صورت غيرقانوني از مرز بازرگان به تركيه بروند.

مأموران گمرک بازرگان پس از مشكوک شدن به اين محموله، تريلر مزبور را توسط دستگاه ايكس‌ري كاميوني كنترل و مورد بازرسي قرار داده و به دقت قسمت‌هاي مختلف آن را بررسي كردند و پس از اسكن دقيق محتواي كاميون به كمک ارزياب مربوط، مشخص شد كه در لابلاي بار موارد مشكوكي وجود دارد. بنابر اين گزارش ارزياب اجازه فک پلمپ تريلر را داد و در بررسي‌هاي انجام شده دو تبعه پاكستاني از داخل محموله كشف شدند.

به دنبال كشف اين محموله قاچاق، پرونده قضايي تشكيل و جهت رسيدگي در اختيار مراجع قضايي قرار گرفت. همچنین در گزارش دیگری آمده است: دو محموله بزرگ قاچاق بيسيم و مواد محترقه توسط پرسنل حراست گمرک بوشهر كشف و ضبط شد.

مأموران حراست گمرک بوشهر يک محموله حاوي ۱۳۵۰ عدد بيسيم و ۲۰ هزار و ۶۸۲ عدد انواع مواد محترقه كه به طرز ماهرانه‌اي در يك كانتينر كه در جوف كالاي لوازم خرازي اظهار شده بود كشف و ضبط نمودند. بنابر اين گزارش، ارزش اين محموله بالغ بر ۱۳ ميليارد و ۶۸۵ ميليون ريال اعلام شده است.

همچنين مأموران حراست گمرک بوشهر در اقدام ديگري بيش از يک ميليون و ۶۰۰ هزار عدد انواع مواد محترقه كشف و ضبط كردند. در اجراي طرح ارتقاي امنيت عمومي، مأموران حراست گمرک بوشهر يک محموله ترقه را كه به طرز ماهرانه‌اي در يک كانتينر جاسازي شده بود كشف و ضبط كردند.

در بازرسي از اين كانتينر كه در اظهارنامه گمركي به‌عنوان كالاي تزييني و دكوري معرفي شده بود بيش از يک ميليون و ۶۰۰ هزار عدد انواع مواد محترقه كشف شد كه ارزش اين محموله بيش از ۵ ميليارد ريال برآورد مي‌شود. اين گزارش مي‌افزايد افراد مرتبط با اين محموله به مراجع قضايي معرفي شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *