جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

درخواست آب سنگین کره شمالی از ایران

سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب: 496077
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم گفت: هیچ گونه ممنوعیتی از سوی جمهوری اسلامی ایران برای فروش آب سنگین به کشورهای مختلف وجود ندارد.
به گزارش جهان، منصور حقیقت پور نایب رئیس کمیسون امنیت ملی مجلس نهم در گفت و گو با میزان درباره فروش آب سنگین ایران به  کشورهای مختلف اظهار کرد: با توجه به اینکه ایران یکی از فروشندگان آب سنگین محسوب می شود و وارد بازار جهانی اقتصاد هسته ای شده است بدون شک هر کشوری درخواست معقولی را و با قیمت بیشتر به ما ارائه دهد آب سنگین را به آنها می فروشیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران جزو پنج کشوری است که به تولید آب سنگین و فروش آن دسترسی دارد از این رو در بازار جهانی مبادلات هسته ای دست بازی دارد و می تواند با استقلال رویه در این زمینه واردعمل شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم تصریح کرد: آلمان، ژاپن، ایتالیا، کره شمالی جزو کشورهایی هستند که درخواست آب سنگین ایران را ارائه دادند که بدون شک مقامات کشورمان با بررسی شرایط لازم می توانند آب سنگین را به این کشورها بفروشند.

وی درباره اینکه آیا فروش آب سنگین ایران به آمریکایی ها کنسل شده است تأکید کرد: آمریکایی ها تعهد کرده اند که پول آب سنگین را قبل از خرید آن پرداخت کنند از این رو و با این شرط امکان فروش آب سنگین نیز به آمریکا وجود دارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم خاطر نشان کرد: طبق قوانین بین المللی و با مصوبات آژانس انرژی اتمی در حال حاضر هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای تولید آب سنگین از سوی ایران وجود ندارد و ما به راحتی می توانیم در راستای خرید و فروش در بازار اقتصاد هسته ای در این راستا وارد عمل شویم.

وی خاطر نشان کرد: دست جمهوری اسلامی ایران برای فروش آب سنگین به هر کشوری که بخواهد باز است و هیچ منعی در این راستا وجود ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *