جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
آیت‌الله شبستری:

عملا ثابت شده دولت مجری خوبی نیست

سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۳۱
کد مطلب: 496024
نماینده ولی فقیه در استان، با تاکید بر تدوین نقشه راه بلند مدت و کوتاه مدت، استفاده از ظرفیت ها و مواهب خدادادی را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید با مدل اسلامی و ایرانی، برای پیشرفت کشور برنامه ریزی کرده و در اقتصاد جهانی هضم نشویم.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری عصر امروز در جلسه شورای اداری و ستاد اقتصاد مقاومتی استان آذربایجان شرقی که با حضور وزیر کشور در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد، با اشاره به انتخاب آذربایجان شرقی به عنوان استان پیشتاز در اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: امیدواریم ادامه کار موفقیت‌آمیز بوده و این استان در نهایت کار، در کشور سربلند باشد.
 
وی با بیان اینکه با پایان جنگ تحمیلی و پیروز نشدن استکبار در دفاع مقدس، تهاجمات فرهنگی و اقتصادی آنها آغاز شد، افزود: در برابر این توطئه‌ها، مقابله به مثل و مقاومت لازم است تا به پیروزی نهایی نایل شویم که به رهبری ولی فقیه، به پیروزی خواهیم رسید.
 
امام جمعه تبریز، با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی به معنی این است که در شرایط تحریم و دشمنی‌ها، می‌توانیم شاهد رشد و شکوفایی کشور باشیم، گفت: امسال، اقدام و عمل نامگذاری شد که برای تاکید بر فعلیت بخشیدن به سخنرانی‌ها‌ست و باید دولت با فرماندهی این ستاد، با جدیت فرمایشات رهبری را به مرحله عمل در آورد.
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، یکی از ملزومات تحقق اقتصاد مقاومتی را تثبیت قیمت ارز دانست و ابراز داشت: نوسانات، شُک‌هایی را وارد می‌کند که موجب تزلزل و نابه‌سامانی تولید، عرضه و مصرف می‌شود که باید دولت نوسانات موجود را تدبیر کرده و به حداقل برساند.
 
نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، بر اجرای صحیح اصل 44 و نگاه ویژه به بخش خصوصی تاکید کرد و اظهار داشت: عملا ثابت شده دولت مجری  خوبی نیست وی ناظر خوبی است و نه تاجر و تولید‌کننده که باید با واگذاری‌های لازم به بخش خصوصی و تعاون، دقت لازم را در خصوصی‌سازی به اهلیت مورد نظر صورت گیرد. 
 
آیت الله شبستری، یکی از زیرساخت های مهم اقتصاد مقاومتی را کنترل تورم دانست و گفت: حکومت اسلامی شرعا جایز است تا قیمت‌گذاری کند، نه اینکه هرکس به دلخواه بتواند قیمت تعیین کرده و بفروشد، لذا ثبات قیمت باید از سوی دولت پیگیری شود و اجازه برخی گرانفروشی‌ها را ندهد.
 
وی کاهش واردات بی‌رویه و مبارزه با قاچاق را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه مبارزه‌های موجود کافی نیست، خاطر‌نشان کرد: کالاهای قاچاق افزایش یافته و حتی از مبادی رسمی وارد می‌شود، کالاهایی که در داخل تولید می‌شود، نباید وارد کنیم، چراکه به تولید به شدت لطمه زده و بازار تولید را با رکود مواجه می‌کند.
 
امام جمعه تبریز، با اشاره به ضرورت مدیریت نقدینگی برای حفظ ارزش پول ملی، گفت: دولت باید با حذف یارانه متمکنین و آزاد کردن پول‌های بلوکه شده از مسیر فروش نفت، مبلغ حاصله را در حوزه تولید هزینه کرده و از تولیدکنندگان حمایت کند.
 
نماینده ولی فقیه در استان، با تاکید بر تدوین نقشه راه بلند مدت و کوتاه مدت، استفاده از ظرفیت‌ها و مواهب خدادادی را مورد اشاره قرار داد و افزود: باید با مدل اسلامی و ایرانی، برای پیشرفت کشور برنامه‌ریزی کرده و در اقتصاد جهانی هضم نشویم.
 
وی ادامه داد: نباید دروازه‌های کشور را بست ولی واردات هرچه کمتر و صادرات هرچه بیشتر، به نفع کشور است.
 
آیت الله شبستری با تاکید بر اینکه کشوری که نبوغ دارد، می تواند در بسیاری از موضوعات مهم و تولیدی خودکفا شود، تصریح کرد: تا خودکفایی در برخی محصولات به صورت استثنا اجازه واردات صادر شود، وگرنه نباید در صورت تولید در داخل، از خارج خریداری شود.
 
نماینده ولی فقیه در استان، اصلاح الگوی مصرف را نیازمند اقدامی جهادی دانست و گفت: اسرافی که در کشور اسلامی ایران وجود دارد، در دنیا کم نظیر است و باید مردم نیز با اصلاح فرهنگ و الگوی مصرف، از اسراف پرهیز کرده و به صرفه جویی و قناعت روی آورند.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه همانطور که خمس و زکات واجب شرعی است، پرداخت مالیات نیز واجب شرعی است، ابراز داشت: مردم باید در چنین شرایطی، برای آموزش و پرورش و عمران و آبادانی، با پرداخت مالیات کمک کنند.
 
امام جمعه تبریز، با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های کاذب در بانک‌ها با سود مختلف، افزود تعدادی عافیت‌طلب به جای استفاده در مسیر تولید، در بانک‌ها سرمایه‌گذاری کرده و عده‌ای نیز در ارز و سکه و... هزینه می‌کنند که این بورس‌بازی‌ها خیانت به مردم و کشور است.
 
آیت الله شبستری با اشاره به اینکه تعدادی از تحصیلکرده‌ها منتظر پشت میز‌نشینی هستند، تصریح کرد: باید تلاش کنیم در هر زمینه‌ای که امکان اشتغال وجود دارد حضور یابند و منتظر شغل اداری و پشت میز‌نشینی نباشند.
 
وی افزایش کیفیت کالاهای تولیدی داخل کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: «علیکم بالتولید» تا با کمک مردم، فعالان اقتصادی و مردم، شاهد شکوفایی اقتصاد و اشتغال کشور باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *