جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

مرگ نخستین خبرنگار آمریکایی در افغانستان

دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب: 495845
نخستین خبرنگار آمریکایی به همراه مترجم افغان خود در نزدیکی «شهرستان» مارجه ولایت هلمند در جنوب افغانستان هدف حمله راکتی طالبان قرار گرفته و کشته شدند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، «دیوید گیلکی» خبرنگار رادیو ملی آمریکا (ان.پی.آر) و «ذبیح‌الله تمنا» مترجم این خبرنگار هنگام سفر با نیروهای ارتش افغانستان هدف حمله طالبان مسلح  قرار گرفتند.

شبکه ان.پی.آر در این باره اعلام کرد: راننده خودرویی که این دو نفر سوار بر آن بودند نیز کشته شده، اما دو کارمند دیگر این رادیو که آنها را همراهی می‌کردند آسیبی ندیده‌اند.

دیوید گیلکی 50 ساله یکی از با سابقه‌ترین خبرنگاران جنگی و نخستین خبرنگار آمریکایی  است که در افغانستان کشته می‌شود. ذبیح‌الله تمنا 38 ساله نیز در افغانستان خبرنگار و عکاس بود که در این سفر به عنوان مترجم گیلکی را همراهی می‌کرد.

این دو خبرنگار زمانی کشته شدند که به همراه نیروهای ارتش افغانستان سوار بر خودروی زرهی «هموی» شهرستان «لشکرگاه» ولایت هلمند را به مقصد شهرستان «مارجه» این ولایت ترک کرده بودند که در نزدیکی مارجه هدف حمله راکتی طالبان قرار می‌گیرند.

ژنرال «محمد امین» فرمانده لشکر 205 اتل ارتش افغانستان نیز وقوع این حمله را تأیید کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *