جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

واکنش امام(ره) به تعطیلی حج تمتع

دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۶
کد مطلب: 495818
رهبر کبیر انقلاب در سالهایی که آل سعود صد عن سبیل الله و مانع حضور حجاج ایرانی در خانه خدا شده بود، سخنی بر زبان آوردند که گویی برای شرایط امروز آن را بیان کرده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، بعد از حج سال 66 که نظامیان آل سعود به بهانه اخلال در امنیت حج زائران ایرانی را در بیت الله الحرام به گلوله بستند، آل سعود به مدت 3 سال مانع حضور حجاج ایرانی در خانه خدا شد.

آن زمان نظامیان سعودی هنگام مراسم برائت از مشرکین و زمانی که فریاد مرگ بر اسرائیل حجاج ایرانی طنین انداز شده بود، به روی حجاج آتش گشودند و 275 نفر از حجاج ایرانی را به شهادت رساندند.

بعد از این واقعه دولت عربستان در اقدامی پیش‌دستانه سفارت خود در تهران را تعطیل کرد و برای حج سال‌های 67، 68 و 69 صد عن سبیل الله شد تا هزاران نفر از حجاج را از واجب شرعی محروم سازد.

امسال نیز بعد از فاجعه منا و سقوط جرثقیل در مکه، بار دیگر سعودی‌ها زائران ایرانی را از حج محروم ساختند و صدعن سبیل الله شدند.

مشابهت‌های اقدامات آل سعود بعد از محروم سازی حجاج ایرانی از واجب شرعی در هر دو مورد یکسان بوده و امسال نیز به مانند گذشته، دستگاه تبلیغات آل سعود سعی بر این دارد که به مسلمانان دنیا بقبولاند که ایران خود حجاجش را از زیارت خانه خدا محروم ساخته است.

در این میان سخنان رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) که بعد از تعطیل شدن حج به زبان آوردند، گویی برای زمان حال نیز بوده و مشمول گذر زمان نشده است.

امام خمینی (ره) آن زمان در سخنانی فرمودند: « آل سعود براى پرده پوشى جنایات هولناک سال گذشته خود (کشتار سال 66 حجاج) و همچنین توجیه صدعن سبیل اللّه و منع حجاج ایرانى از ورود به حج، زائران را زیر بمباران شدید تبلیغات خود قرار خواهد داد، و آخوندهاى دربارى و مفتی هاى خودفروخته - لعنةاللّه علیهم - در کشورهاى اسلامى خصوصا حجاز توسط رسانه ها و مطبوعات دست به نمایش‌ها و سخنرانی‌ها زده و عرصه را بر تفکر و تحقیق زائران درباره فهم و درک فلسفه واقعى حج و نیز پى بردن به ماجراى از پیش طراحى شده شیطان بزرگ در قتل میهمانان خدا تنگ خواهند نمود.»

به فرموده حضرت امام خمینی(ره)سعودی‌ها قصد داشتند آن زمان نیز ایران را عامل افتراق امت اسلام معرفی کنند چرا که ایشان در این زمینه فرمودند: «براى ما و همه اندیشمندان و محققانى که از نیات پلید تشکیلات آل سعود باخبرند جاى تعجب نیست که به ایران و حکومتى که از بدو پیروزى تا به حال فریاد وحدت مسلمین را سر داده است و در همه حوادث جهان اسلام خود را شریک غم و شادى مسلمانان مى‌داند تهمت افتراق و جدایى مسلمانان را بزنند، و یا بالاتر از آن، زائرانى را که به عشق زیارت مرقد پیامبر و حرم امن الهى به حجاز رفته اند به لشکرکشى و تشکل براى تصرف کعبه و آتش زدن حرم خدا و تخریب مدینه پیامبر متهم نمایند! و دلیل و مدرک این کار را حضور پاسداران و نظامیان و مسئولین کشورمان در مراسم حج ذکر کنند!»

ایشان در جای دیگری در این مورد گفتند: «امریکا و آل سعود حادثه مکه (کشتار حجاج در سال 66) را یک مبارزه فرقه اى و نزاع قدرت میان شیعه و سنى ترسیم نموده، و ایران و رهبران آن را به عنوان کسانى که هوس رسیدن به یک امپراتورى بزرگ را در سر مى‌پرورانند معرفى مى‌کنند تا بسیارى از کسانى که از مسیر حوادث سیاسى جهان اسلام و نقشه هاى شوم جهانخواران بیخبرند تصور کنند که فریاد برائت ما از مشرکین و مبارزه ما براى کسب آزادى ملتها، در مسیر کسب قدرت سیاسی مان و گسترش قلمرو جغرافیاى حکومت اسلامى است.»

امروز نیز بار دیگر «آن شمشیر کفر و نفاقى که در لباس دروغین احرام یزیدیان و جیره خواران بنى امیه - علیهم لعنةاللّه - براى نابودى و قتل بهترین فرزندان راستین پیامبر اسلام، یعنى حضرت ابى عبداللّه الحسین - علیه السلام - و یاوران با وفاى او، پنهان شده بود مجددا از لباس همان میراث خواران بنی سفیان به درآید و گلوى پاک و مطهر یاوران حسین - علیه السلام - را در آن هواى گرم، در کربلاى حجاز و در قتلگاه حرم، پاره کند، و همان اتهاماتى را که یزیدیان به فرزندان راستین اسلام زدند و آنان را خارجى و ملحد و مشرک و مهدورالدم معرفى کردند، درست همان را به رهروان راه آنان وارد آورند» و هزاران نفر را از یک واجب شرعی محروم ساختند

 و چه زیبا گفت آن پیر خردمند که «ما در مکه باشیم یا نباشیم دل و روحمان با ابراهیم و در مکه است. دروازه‌هاى مدینةالرسول را به روى ما ببندند یا بگشایند، رشته محبتمان با پیامبر هرگز پاره و سست نمى‌شود. به سوى کعبه نماز مى‌گزاریم و به سوى کعبه مى‌میریم. و خدا را سپاس مى‌گزاریم که در میثاقمان باخداى کعبه پایدار مانده‌ایم و پایه‌هاى برائت از مشرکین را با خون هزاران هزار شهید از عزیزانمان بنیان نهاده ایم و منتظر هم نمانده ایم که حاکمان بى شخصیت بعض کشورهاى اسلامى و غیر اسلامى از حرکت ما پشتیبانى کنند. ما مظلومین همیشه تاریخ، محرومان و پابرهنگانیم. ما غیر از خدا کسى را نداریم. و اگر هزار بار قطعه قطعه شویم، دست از مبارزه با ظالم بر نمى‌داریم».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *