جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ناامنی فرانسه در مسابقات یورو 2016

دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۴۳
کد مطلب: 495807
پلیس فرانسه از دستگیری مرد جوانی که مظنون به انجام حملات تروریستی حین برگزاری بازی‌های جام ملت‌های اروپا در خاک این کشور بود، خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، شبکه تلویزیونی «ام-6» از دستگیری مرد 25 ساله‌ای در فرانسه که مظنون به برنامه‌ریزی برای انجام عملیات خرابکارانه حین برگزاری بازی‌های جام ملت‌های اروپا بود، خبر داد.
 
رسانه‌های فرانسوی می‌گویند این فرد روز 21 ماه می دستگیر شده است. در ماشین این فرد حدود یکصد چاشنی انفجاری، تعدادی اسلحه کلاشینکف، 220 پوند مواد منفجره و کلاه صورت پوش یافت شده است.
 
به نوشته وبگاه انگلیسی «آی نیوز» گفته می‌شود که این مرد اهل ناحیه لودن در شمال شرقی فرانسه است. مظنون یاد شده نیز اعتراف کرده که قصد انجام حملاتی را در خاک فرانسه داشته است.
 
پیش از هم مدیر بخش یورو پل (پلیس اتحادیه اروپا) نسبت به بروزحملات تروریستی داعش در حین برگزاری مسابقه‌های یورو 2016 هشدار داده بود.
 
«راب وین‌رایت» در این باره گفت: «تروریست‌های داعش قصد انجام حمله را در این رقابت‌ها دارند، اما چنین کاری برای آن‌ها دشوار است.»
 
وزارت خارجه فرانسه نیز از بالا بودن سطح تهدیدهای تروریستی در تابستان سال جاری خبر داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *