شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

قدرت‌نمایی پوتین بر فراز کریمه +عکس

يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب: 495692
رزمایش ملی صنعت هوابرد روسیه در شرق شبه جزیره کریمه در حال برگزاری است.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، نیروی هوایی ارتش روسیه با انجام یک رزمایش نظامی خیره‌کننده، مهارتهای پروازی و قابلیت‌های تهاجمی بالگردها و هواپیماهای جنگنده خود را در آسمان کریمه به نمایش گذاشت.

تصاویر زیبایی که از این رزمایش هوایی موسوم به "مسابقات آویادارتس 2016" منتشر شده است، دقت فوق‌العاده جنگنده‌های روسی در هدف‌گیری و همچنین قابلیت مانوردهی بالا و پرواز هماهنگ آنها را در آسمان نشان می‌دهد.

آویادارتس به مسابقات تیراندازی با هواپیما و بالگردهای تهاجمی گفته می‌شود که از سال 2013 در روسیه برگزار می‌شود. در این مسابقات، خلبانان با هواپیماهای جنگنده و بالگردهای تهاجمی خود باید از پدافندهای ضدهوایی عبور کرده و اهداف زمینی یا دریایی را هدف قرار دهند.


این نخستین باری است که این مسابقات هوایی به میزبانی کریمه برگزار می‌شود. بالگرد کاموف کا-50 و کاموف کا-52 و جنگنده سوخو سو-27 از جمله بالگردها و جنگنده‌هایی هستند که در مسابقات هوایی امسال به نمایش قابلیت‌های خود می‌پردازند.

ژنرال «ویکتور بوندارف» - فرمانده نیروی هوافضای روسیه - دلیل انتخاب شبه جزیره کریمه برای میزبانی این رزمایش هوایی را ادای احترام به این منطقه و ساکنان آن اعلام کرد. وی همچنین از کریمه به عنوان زادگاه صنعت هوابرد روسیه یاد کرد.


این مسابقه هوایی که در حال حاضر در شرق شبه جزیره کریمه در حال برگزاری است، تا 8 ژوئن (19 خرداد) ادامه خواهد داشت و به گفته فرمانده هوافضای ارتش روسیه، برندگان آن در بخش بین‌المللی "مسابقات آویادارتس 2016" که در ماه اوت در استان ریازان در غرب روسیه برگزار خواهد شد، حضور خواهند داشت.


این رزمایش هوایی در شرایطی در حال برگزاری است که ولادیمیر پوتین – رئیس جمهور روسیه – به تازگی در صریح‌ترین موضع‌گیری خود علیه طرح سپر موشکی آمریکا در اروپا به رومانی و لهستان هشدار داد که این دو کشور با میزبانی از بخش‌هایی از این سپر موشکی که تهدیدی برای امنیت ملی روسیه به شمار می‌رود، خود را در تیررس موشک‌های روسی قرار می‌دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *