جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

بازار داغ فیلم‌ها علیه فضای‌اجتماعی

يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 495609
برخی از فیلم‌های سینمایی، تقاضای تغییر نام فیلم را براساس موج تبلیغات حاکم بر فضای اجتماعی کشور به شورای وزارت ارشاد ارایه می‌دهند و از آب گل‌آلود ماهی خود را صید می‌کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، شورای پروانه ساخت براساس فیلمنامه و قصه ای که بارها در شورا خوانده می شود به فیلم مجوز می دهد اما هنگام تولید و شرایط اجتماعی و گاها موفقیت فیلم ها، با مضامین خاص باعث می شود صاحبان آثار نام فیلم های خود را بنا به شرایط و مقتضیات زمان اکران و ذائقه مخاطب تغییر دهند و به نوعی مخاطب را به بهانه  نامی که به موضوع فیلم ارتباط چندانی ندارد به سالن سینما بکشانند. به عنوان نمونه فیلم سینمایی «پانسیون» که پس از ساخت به «این زن حقش را می خواهد» تبدیل شد و تقاضای پروانه نمایش داده است.

با انتشار عکسی از یک زن با روبنده و زنی با پوشش معمولی در کنار یکدیگر ، تغییر نام فیلم مطرح می شود و در فضای مجازی دست به دست می چرخد.

 «این زن حقش را می خواهد» عنوان فیلمی سینمایی به کارگردانی محسن توکلی است که  قرار بود در جشنواره به نمایش درآید موضوع اصلی داستان درباره قصاص و در نهایت بخشش است  اما به گونه ای از نام و عکس فیلم بهره برده شده است که مخاطب را به سمت مسایل حاشیه ای و عدم توجه به حقوق زنان در ایران سوق می دهد.

با توجه به شرایط حساس کشور و گزارش های مفصلی که درباره عدم توجه به حقوق زنان از سوی رسانه های معاند فراهم می شود بهتر است شوراهای وزارت ارشاد در تغییر نام فیلم ها و استفاده نابجای صاحبان آثار از فضای رسانه ای و غیر واقع در کشور پرهیز کنند و با حساسیت بیشتری به این مهم توجه داشته باشند.

بنابراین گزارش، در فیلم «این زن حقش را می خواهد» میترا حجار، کامران تفتی، لعیا زنگنه، افسانه پاکرو، روشنک عجمیان، مینا جعفرزاده، رسول توکلی و رضا آشتیانی بازی دارند. فیلم با نام قبلی «پانسیون» مضمونی اجتماعی دارد و براساس داستانی واقعی به نگارش درآمده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *