جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

چند درصد دفن زباله ها بهداشتی است؟

چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب: 494983
مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه فقط ۷ درصد زباله‌های کشور دفن بهداشتی می‌شوند، گفت: امیدواریم که بتوانیم با برنامه زمانبندی شده این رقم را به ۲۰ درصد برسانیم.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمد جواد سروش در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره دفن زباله‌ها و پسماندها اظهار داشت: میزان حجم تولید زباله در استانهای شمالی کشور رقم قابل توجهی است که دفن بهداشتی و امحاء جزئی از برنامه‌های سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 7 درصد زباله‌ها دفن بهداشتی می‌شوند و از این میزان نیز 3 درصد در شمال کشور است؛ البته در ایام تعطیلات تابستان میزان زباله‌ها افزایش پیدا می‌کند که باید برنامه‌ها و تمهیداتی اندیشیده شود.

مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست همچنین تصریح کرد: تاکنون سازمان حفاظت محیط زیست برنامه‌های مدونی را با همکاری سازمان‌های مرتبط برای مدیریت پسماندها تهیه کرده و در این راه از تجربه‌های سایر کشورها بهره می‌گیرد.

سروش به همکاری با ژاپن و فرانسه در خصوص پسماند اشاره کرد و افزود: این همکاری در قالب امضاء تفاهم‌نامه میان ایران با این کشورها شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: همکاریهای خوبی با سازمانها و نهادهای داخلی مانند وزارت کشور، سازمان شهرداریها و دهیاریها انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که در شرایط کنونی بهترین روش برای مدیریت پسماندها مدیریت تلفیقی است و باید دفن، امحا و تولید انرژی را مدنظر قرار دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *