جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تلاش حوزه هنری برای خرید فیلمی ضد روحانیت

چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۳۱
کد مطلب: 494953
با توجه به اهداف و سیاستگذاری حوزه هنری، علت علاقه مدیران آن نسبت به خرید حق رایت فیلمی چون «بارکد» که به شان روحانیت توهین کرده جای تامل دارد!
به گزارش جهان به نقل از فارس، شرایط در سینمای کشور به گونه ای پیش می‌رود که اگر مدیران رده بالای فرهنگی کشور در مسایل به صورت مستقیم ورود نکنند، مدیران میانی با عملکرد غلط (شاید سهوی) باعث می شوند تا تنش در جامعه بالا برود.

چندی پیش با عملکرد غلط شورای پروانه نمایش مواجه شدیم و همین امر باعث شد تا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد حوزه سینما شده و درباره فیلم سخیف و مبتذلی چون «پنجاه کیلو آلبالو» نظر دهد. گویا همین نحوه مدیریت که در وزارت ارشاد انجام شده باید در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی نیز صورت گیرد. چندی پیش خبر خرید حق رایت فیلم سینمایی «ابد و یک روز» توسط موسسه رسانه های تصویری سوره باعث شد تا بسیاری از کارشناسان و اهالی رسانه به این عمل که توسط مدیر این موسسه انجام شده است واکنش نشان دهند و ازمیان رسانه ها روزنامه کیهان هم به این عملکرد غلط یکی از مدیران حوزه واکنش نشان داد.

براساس پیگیری های خبرنگار سینمایی فارس، پیش از این، مدیر موسسه رسانه های تصویری سوره که زیر نظر حوزه هنری فعالیت می کند قصد داشته حق رایت فیلم «من سالوادور نیستم» را نیز خریداری کند که مدیران ارشد حوزه هنری مانع این کار شده و اجازه خرید ندادند. فیلمی که حوزه هنری برای در اختیار قراردادن سالن هایش به فیلم ، شرط و شروطی قرارداد و صاحبان اثر هم طبق نظر مدیران وزارت ارشاد و حوزه هنری در فیلم تغییراتی را اعمال کردند و فیلم در نهایت به نمایش درآمد.

اما گویا مدیر موسسه رسانه تصویری سوره قصد دارد حق رایت فیلم سینمایی «بارکد» را از صاحب اثر خریداری و در برنامه توزیع شبکه نمایش خانگی حوزه هنری قراردهد. این در شرایطی است که نقدهای زیادی در زمان برگزاری جشنواره به فیلم وارد شد.

داستان اثر جدید کیایی به گونه ای طراحی شده است که دو جوان فیلم از هر راهی قصد دارند یک شبه پولدار شوند و از هیچ کاری فروگذار نیستند. این فیلم علاوه بر استفاده از الفاظ رکیک، قبح شکنی در نوع روابط به روحانیت نیز توهین شده است و  یکی از قهرمانان داستان در لباس روحانیت، دست به کلاهبرداری می‌زند، همچنین  در فیلم سکانسی طراحی شده که روحانی از دست دختر و پسر فرار می کند. فرار روحانی از دست این دختر و پسر به گونه ای است که جایگاه و شان روحانیت را زیر سوال می برد.

حال چقدر این فیلم در اکران عمومی اصلاح شده یا نه بحثی است که به وزارت ارشاد و تعاملش با سازنده اثر ارتباط دارد اما در شرایط فعلی با توجه به نوع سیاستگذاری حوزه هنری و اهداف آن، مدیران آن  باید به سراغ توزیع فیلم هایی از این دست و «ابدو یک روز» برود و این دست فیلم ها در اولویت فعالیت حوزه هنری قرار گرفته است!

به نظر می رسد این بار ریاست حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی مانند کاری که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کرد راساً باید اقدام کند و جلوی این نوع عملکردها که منجر به سلب اعتماد خانواده ها از حوزه هنری است را بگیرد.  

فارس علاقمند است با توجه به وظیفه اطلاع رسانی خود، اعلام نظر مدیران حوزه هنری نسبت به خبر فوق را به اطلاع مخاطبان برساند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *