جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
آیت الله مجتهد شبستری:

حمله به سفارت‌عربستان کار نظام نبود

چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۸
کد مطلب: 494945
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با ام الفساد خواندن رژیم سعودی، گفت: امیدواریم زمینه های سقوط رژیم سعودی امسال فراهم شود و شاهد برگزاری حجی با عزت و عظمت باشیم.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز؛ آیت الله محسن مجتهد شبستری عصر امروز در دیدار با رئیس سازمان حج و زیارت کشور و هیئت همراه، با اشاره به جنایات عربستان سعودی، اظهار داشت: در طول تاریخ شاهد جنایات عربستان سعودی بوده ایم و ملت شریف ایران هنوز جنایات عربستان سعودی در اوایل انقلاب را فراموش نکرده اند.
 
وی ادامه داد: امام راحل(ره) که در آستانه رحلت این بزرگ مرد تاریخ هستیم در پی این جنایتی که در اوایل انقلاب از سوی رژیم جلاد سعودی شکل گرفت با حکم حکومتی خود این حج را به تعلیق در آوردند، چرا که اسلام موافق آن حجی که مغایر با عزت و شرف مسلمانان باشد نیست.
 
وی افزود: مسلمانان جهان به دنبال فاجعه منا که در اثر سوء مدیریت رژیم بی تدبیر سعودی شکل گرفت، منتظر برگزاری دادگاه بین المللی بودند تا همه مسائل فاش شود اما به خاطر لابی گری های عربستان با استکبار، این دادگاه تشکیل نشد و عدم برگزاری این دادگاه برای دیگر بر همگان مشخص کرد که عربستان دست در دست استکبار دارد.
 
وی سپس گفت: حمله به سفارت عربستان مطلقا کار نظام نبود و بعید هم نیست که از طرف خود سعودی ها این حرکت شکل گرفته باشد تا بهانه ای در دستشان باشد تا ایران را محکوم کرده و سرپوشی روی فجایع منا بگذارند و امسال با بهانه تراشی ها و بد اخلاقی ها حاضر نشدند به پیشنهادات منطقی جمهوری اسلامی ایران خصوصا در تامین امنیت جانی حجاج ایرانی به توافق برسند و صد عن سبیل الله نمود و حجاج ایرانی را از این وظیفه الهی محروم ساختند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری، افزود: ارتباط عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی در اجلاس استانبول بر همگان فاش شد و مشخص شد که ریشه همه فجایع و توطئه ها بر علیه ملت های مسلمان بر می گردد به عربستان سعودی.
 
آیت الله مجتهد شبستری گفت: روز به روز هر چقدر که از عمر رژیم سفاک و نپخته سعودی می گذرد ضدیت اینها با اسلام ناب و واقعی بیشتر عیان می شود.
 
وی اضافه کرد: تربیت داعشیان و جنایاتشان در منطقه از قبیل عراق و سوریه و بسیاری از ناامنی ها ریشه در عربستان دارد و در واقع این رژیم ام الفساد منطقه است.
 
رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، تصریح کرد: رژیم سعودی مطلقا صلاحیت و شایستگی برگزاری موسم حج را ندارد و از این حرکت بزرگ و کنگره جهانی مسلمانان سوء استفاده می کنند و امیدواریم مسلمانان جهان در کنگره عظیم حج امسال با وحدت کلمه عدم شایستگی عربستان سعودی را فریاد زنند و تدبیری برای اداره حرمین شریفین بیاندیشند.
 
وی افزود: ایران اسلامی امروز یک قدرت بین المللی و کشوری با عزت و عظمت است و رسوایی نهایی متوجه عربستان سعودی و استکبار جهانی خواهد بود.
 
امام جمعه تبریز افزود: عربستان سعودی دست نشانده استکبار جهانی است و در پروژه تسنن آمریکایی سهم بسزایی دارد و به طور صریح با اسلام ناب مخالفت می کند و با صهیونیستها همکاری کاملی دارند.
 
آیت الله مجتهد شبستری تاکید کرد: در مراسمات و کاروانهای زیارتی اعتاب مقدسه از افراد متعهد انقلابی و مومن استفاده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *