سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
رئیس سازمان بازرسی کل کشور خبر داد؛

حجم بالای فرار مالیاتی در کشور

سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۵
کد مطلب: 494900
رئیس سازمان بازرسی کشور گفت: سالانه در کشور شاهد یک هزار و 300 میلیارد ریال فرار مالیاتی هستیم.
به گزارش جهان به نقل از فارس از جنوب استان تهران، ناصر سراج در دومین نشست شورای اداری شهرستان ری در سال جاری که با حضور حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری، هدایت‌الله جمالی‌پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در سالن همایش‌های «خدمت» فرمانداری ری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا با اشاره به وضعیت آلودگی هوا در شهر تهران، اظهار داشت: براساس بررسی‌های صورت گرفته، مشخص شده است 10 وزارتخانه، ارگان، سازمان و نهاد در زمینه آلودگی هوای تهران کوتاهی کرده‌اند که گزارش آن جمع‌بندی و آماده ارائه به سران سه قوه است.
 
وی ادامه داد: براساس بررسی‌های صورت گرفته در این پرونده 20 مشکل سازمان‌ها و نهادهای مذکور گردآوری شده است و باید برای رفع آن فوراً اقدامات جدی صورت پذیرد.
 
آلودگی هوا در فصل زمستان امسال کاهش می‌یابد
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: امید است با رفع این مشکلات و حضور جدی این نهادها و سازمان‌ها در سال جاری مسلماً آلودگی هوا در فصل زمستان کاهش می‌یابد.
 
تأکید رئیس قوه قضا برای برخورد شدید با دستگاه‌هایی که در موضوع رفع آلودگی هوا کوتاهی کنند
 
وی در ادامه با اشاره به پیگیری جدی پرونده آلودگی هوا از سوی رئیس قوه قضائیه، عنوان کرد: آیت‌الله آملی لاریجانی موکداً دستور دادند با هر نهاد و سازمانی که به فرامین صادر شده در زمینه رفع مشکل آلودگی هوا کوتاهی کند به شدت برخورد قانونی شود.
 
ری بیشترین آسیب را از آلودگی هوای پایتخت می‌بیند
 
سراج با بیان اینکه شهرستان ری به‌عنوان جنوبی‌ترین نقطه استان تهران بیشتری آسیب را از آلودگی هوای پایتخت می‌بیند، عنوان کرد: آلودگی هوا و آب‌های آلوده که حاشیه شهر تهران از جمله شهرستان ری را به شدت رنج می‌دهد عوارضی همچون بیماری‌های مختلف را به‌دنبال دارد که این‌ها هزینه‌های جانبی برای کشور و دولت ایجاد خواهد کرد.
 
وی بیان کرد: همچنین سرریز مشکلات تهران از جمله مهاجرت‌های بی‌رویه و حاشیه‌نشینی سبب بروز مشکلات امنیتی و اجتماعی می‌شود که امکانات موجود در حوزه انتظامی شهرهای جنوبی پایتخت پاسخگوی آن نیست.
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: بر اجرای قوانینی که از حقوق شهرستان ری حمایت می‌کند تاکید دارم و دستور دادم قوانینی که به نفع شهرستان ری است و تاکنون متروک مانده است و در حوزه اختیارات سازمان بازرسی کشور است با قاطعیت و به نفع مردم این خطه اجرایی شود.
 
تشریح بررسی صورت گرفته از دستگاه قضا شهرستان ری
 
وی با اشاره به سفرهای استانی رئیس و مسئولان قوه قضائیه به استان‌ها و سفر مسئولان دستگاه قضا به شهرستان‌های استان تهران گفت: با حضور در شهرستان ری و دیدار با مسئولان و کارکنان دستگاه قضا و بررسی وضعیت این دستگاه و روند فعالیت‌های آن از نزدیک مشخص شد که اصلی‌ترین مشکل دادگستری شهرستان ری نیازهای مالی است.
 
سراج با اشاره به مشکلات تحمیلی به‌واسطه جنگ تحمیلی، تحریم‌ها و ... سبب شده مشکلات مالی بر روی هم جمع شود و برخی افراد در این میان با دست اندازی به بیت‌المال مشکلات را مضاعف کنند.
 
فرار مالیاتی حدود سالانه 1300 میلیارد ریالی در کشور
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حجم بالای فرار مالیاتی در کشور عنوان کرد: سالانه در کشور یک هزار و 300 میلیارد ریال سالانه فرار مالیاتی در کشور رخ میدهد.
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پایان متذکر شد: در کشور دولت فقط از کارگران در پایان هر ماه مالیات می‌گیرد و این در صورتی است که برخی از افراد به شیوه‌های مختلف از مالیات فرار می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *