جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

کابوس جنتی برای خوابهای برجامی آمریکا

سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۵۷
کد مطلب: 494735
روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال انتخاب آیت‌الله جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان را مانع تحقق وعده‌های مقام‌های دولت اوباما برای نفوذ به مناسبات سیاست داخلی ایران از طریق برجام عنوان کرده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، یک رسانه آمریکایی، انتخاب آیت‌الله احمد جنتی برای ریاست پنجمین دوره مجلس خبرگان را نشان‌دهنده محقق نشدن وعده و وعیدهای مقام‌های دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا برای تغییر مناسبات سیاست‌های داخلی ایران از دریچه توافق هسته‌ای دانسته است.

در زمان مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 مقام‌های دولت اوباما بارها یکی از مزایای توافق با ایران را ملایم‌کردن سیاست‌های غرب‌ستیزانه این کشور، از طریق تقویت گروه‌های سیاسی داخل ایران که اصطلاحاً «میانه‌رو» خوانده می‌شدند، عنوان می‌کردند.   

روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال»، دوشنبه با توجه به همین موضوع نوشت: «یکی از مزایای مورد تبلیغ توافق هسته‌ای با ایران این بود که این توافق به مرور، با قدرت بخشیدن به سیاستمداران میانه‌روتر، حکومت (ایران) را نرم‌ خواهد کرد.»

این رسانه، در ادامه می‌نویسد: «اگر بخواهیم بر اساس انتخابات رئیس مجلس خبرگان در هفته گذشته قضاوت کنیم، میانه‌روی آن چیزی نیست که روحانیان ایران به دنبال آن هستند.»

وال‌‌استریت‌ژورنال پس از توضیح وظایف و ساز و کارهای انتخاب رئیس مجلس خبرگان برخی از مواضع ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی آیت‌الله جنتی را فهرست‌وار ذکر کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *