جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲

دعوت تحقیرآمیز رضایی از عادل الجبیر

دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب: 494593
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آقای جبیر چند هفته‌ای ایران بیایید تا به شما آموزش سیاسی و دیپلماسی بدهیم!
به گزارش جهان به نقل از ابنا، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن انتقاد صریح از صحبت‌های خام و به دور از عرف دیپلماتیک عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی به وی پیشنهاد کرد برای آموزش آداب سیاست و دیپلماسی به ایران سفر کند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس با برشمردن برخی رفتارها و سخنان جبیر، رفتار وی را مشابه افراد بدوی و صحرانشین دانست.

متن این یادداشتی که در صفحه شخصی وی در اینستاگرام منتشر شده به شرح زیر است:

«آقای جبیر وزیر تازه‌وارد عربستان می‌گوید دولت عراق حق ندارد برای دفاع از کشورش از ایران کمک بگیرد و از طرف دیگر اشغال یمن را حق قانونی خود می‌داند و یا با تانک وارد بحرین شده‌اند و از طرفی حتی حاضر نیستند حفاظت از اتباع کشورهای دیگر را در مراسم حج بپذیرند و در دادن ویزا کارشکنی می‌کنند.

رفتار ایشان مشابه همان افراد بدوی و صحرانشینی است که تازه به شهر آمده‌اند و شتر خود را در وسط میدان ریاض خوابانده‌اند. آقای جبیر چند هفته‌ای ایران بیایید تا به شما آموزش سیاسی و دیپلماسی بدهیم!»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *