جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

نظرحراست وزارت ورزش به مبارزه دختر ایرانی

شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب: 493941
مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان در واکنش به انتشار فیلم دختر نوجوانی ایرانی در مسابقات MMA برابر حریفی از ارمنستان، گفت: در این زمینه باید معاون ورزش حر‌فه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان پاسخگو باشد نه حراست وزارت ورزش و جوانان.
به گزارش جهان، رضا حسنی‌خو در گفت‌وگو با ایسنا، در‌ رابطه با فیلم منتشر شده از دختر ایرانی در رقابت‌های خشن MMA و کتک خوردن وی برابر حریفی از ارمنستان، اظها‌رکرد: در این رابطه تا زمانی که دکتر سجادی، معاون ورزش حر‌فه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گزارشی مبنی بر پیگیری این قضیه به حراست وزارت ورزش و جوانان ارائه ندهد ما نمی‌توانیم موضوع را بررسی کنیم و بگوییم آیا تخلفی صورت گرفته است یا خیر.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این دختر نوجوان مجوزی برای شرکت در این مسابقات داشته است یا خیر، خاطر‌نشان کرد: تا جایی که من خبر دارم آنها مجوز شورای برون مرزی را برای شرکت در این مسابقات را نداشته‌اند، اما هنوز به صورت رسمی از سوی معاونت ورزش حر‌فه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گزارشی به ما ابلاغ نشده است که قضیه را پیگیری کنیم. اگر مشخص شود که آنها از سوی ارگان و یا نهاد خاصی در این ر‌قا‌بت‌ها شرکت کرده‌اند، از طریق قوه قضاییه قطعا مساله را پیگیری خواهیم کرد.

حسنی‌خو همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا در این زمینه باشگاه خاصی مقصر است یا خیر؟ افزود: ما هنوز دقیقا نمی‌دانیم اعزام آنها به این مسابقات از سوی فدراسیون بوده یا باشگاه خاصی اقدام به اعزام آنها کرده است. اگر باشگاه خاصی این اعزام را انجام داده باشد باید اداره کل ورزش و جوانان استان مربوطه این مساله را پیگیری کند که اگر تخلفی در این زمینه صورت گرفته باشد بدون شک پروانه آن باشگاه لغو می‌شود و همچنین دستور به پلمب شدن آن باشگاه را خواهیم داد، اما هنوز به صورت شفاف نمی دانیم که اعزام این دختر کاراته کار از چه طریقی صورت گرفته است.

مدیر حراست وزارت ورزش و جوانان در پایان گفت: چون سیاستگذاری اصلی از سوی معاونت ورزش حر‌فه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان صورت می‌گیرد حراست وزارت ورزش و جوانان به طور مستقیم نمی‌تواند در مورد هر تخلفی وارد عمل شود. اگر در شورای معاونان این مساله تصویب شود که حضور این دختر کاراته کار در مسابقات آزاد MMA غیر قانونی بوده و تخلفی صورت گرفته و گزارش لازم را برای پیگیری به حراست این وزارتخانه ارائه دهند به طور قطع بر اساس آیین‌نامه‌ فدراسیون‌ها ما برای بررسی این موضوع وارد عمل شده و موضوع را پیگیری خواهیم کرد، اما هنوز گزارش رسمی به ما ارائه نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *