پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

لیست "امید" چه تاثیری در رای لاریجانی گذاشت؟

جمعه ۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب: 493854
چند روز مانده به انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، رایزنی‌ها برای ریاست عارف یا لاریجانی شدت گرفته است و رقابت‌ و اظهارنظرها درباره اینکه "ریاست کدام گزینه به صلاح است"، بیش از پیش در حال مطرح شدن است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، چند روز مانده به انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، رایزنی‌ها برای ریاست عارف یا لاریجانی شدت گرفته است و رقابت‌ و اظهارنظرها درباره اینکه "ریاست کدام گزینه به صلاح است"، بیش از پیش در حال مطرح شدن است.

گرچه علی لاریجانی رئیس‌ فعلی مجلس شورای در نشست خبری خود، آب پاکی را روی لیست امید ریخت و گفت که تقاضایی برای حضور در لیست امید نداشته و قرار گرفتن در این لیست نیز به گفته وی، تاثیری در رای آوری‌ او نداشته است؛ مصفطی کواکبیان با "کم‌لطفی" خواندن اظهارات لاریجانی به تسنیم می‌گوید: این کم‌لطفی است که وقتی لیست امید در کشور رای آورده بگوییم حضور در این لیست تاثیری نداشته است و این را باید از مردم قم پرسید.

نتیجه انتخابات حوزه انتخابیه، قم نه تنها نظر کواکبیان را رد و نظر لاریجانی را تائید می‌کند که قرار گرفتن رئیس مجلس شورای اسلامی در لیست امید، موجب کاهش قابل توجه آرای وی نسبت به دوره‌ قبلی شده و حتی وی را تا معرض حذف از حضور در مجلس دهم پیش برد.

حال که چند روز به انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیشتر باقی‌ نمانده است، اصلاح‌طلبانی که حضور لاریجانی در مجلس دهم را مدیون قرار گرفتن وی در لیست امید دارند، در حال تلاش برای منصرف کردن وی از کاندیداتوری به نفع عارف هستند؛ انصرافی که نزدیکان لاریجانی آنرا محال دانسته و می‌گویند که با رای فراکسیون فراگیر، لاریجانی رئیس قطعی مجلس خواهد بود و حتی وی برای ریاست نیازمند اصلاح‌طلبان نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *