پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

نامزد نهایی جمهوری‌خواهان مشخص شد

جمعه ۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب: 493801
دونالد ترامپ توانست آرای لازم را برای آنکه به‌عنوان نامزد نهایی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شود، به دست آورد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، "دونالد ترامپ" آرای لازم برای کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به دست آورده است.

کاندیداهای حزب جمهوری‌خواه برای اینکه بتوانند نامزدی حزب را برای انتخابات ریاست جمهوری به دست آورند  به 1237 هیئت انتخاباتی نیاز دارند. ترامپ در حال حاضر رأی موافق 1238 هیئت را از آن خود کرده است و با در نظر گرفتن رأی 303 هیئت باقی‌مانده در انتخابات مقدماتی هفتم ژوئن (18 خرداد) این میلیاردر جنجالی به‌راحتی نامزدی حزب را از آن خود می‌کند.

ترامپ که برای کسب این تعداد آرا با 16 نامزد دیگر حزب جمهوری‌خواه به رقابت پرداخته است نامزدی خود را 16 ژوئن 2015 (26 خرداد 94) اعلام کرد.

در حالی که بسیاری از افراد نگران شخصیت تندخو و اظهارات زننده ترامپ درباره زنان هستند، میلیون‌ها تن از عامه مردم از ترامپ استقبال کرده‌اند.

این نامزد پرحاشیه در رأی‌گیری آیووا شکست خورد و به رده دوم سقوط کرد اما این شکست را در رأی‌گیری نیوهمپشایر جبران کرد و در ادامه رأی‌گیری‌ها نیز به‌رغم فراز و نشیب‌ها توانست جایگاه خود را حفظ کند.

موفقیت ترامپ در این رقابت سیاسی هزینه‌هایی در بر داشت. او تا پایان ماه آوریل (اواسط اردیبهشت) حدود 57 میلیون دلار خرج کرد که 43 میلیون دلار آن را از محل درآمدهای خود پرداخت کرد و کمتر از 21 میلیون دلار نیز برای تبلیغات تلویزیونی و رادیویی هزینه کرد.

با وجود این، مخارج ترامپ در مقایسه با برخی از نامزدهای دیگر بسیار کمتر بود؛ جب بوش که حدود سه ماه پیش از این رقابت‌ها کنار کشید رقمی بالغ بر چهار برابر هزینه‌های ترامپ صرف کرده بود.

ترامپ 69ساله که فرزند یک ملّاک بزرگ نیویورک است در دهه‌های 1980 و 1990 به شهرت رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *