کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس نهم:

تسهیلات بانکی در اختیار عده‌ای خاص

7 خرداد 1395 ساعت 3:56

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس نهم با اشاره به رانت‌های اقتصادی که در کشور رواج دارد، گفت: تسهیلات بانکی نیز در کشور ما با ارقام کلان در انحصار عده‌ای خاص است.


به گزارش جهان به نقل از مهر، محمدصالح جوکار، ظهر پنج شنبه در نشستی خبری اظهار داشت: آنچه امروز برای ما بسیار حائز اهمیت است، اجرای اقتصاد مقاومتی است و اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد، نباید نگاه ما به بیرون از کشور باشد.
 
وی عنوان کرد: یکی از مهمترین راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی، برداشته شدن رانت‌های اقتصادی است ضمن اینکه تسهیلات بانکی نیز نباید به صورت کلان در انحصار عده ای خاص باشد.
 
جوکار همچنین بر ضرورت جلوگیری از تصویب و اجرای پروژه های اقتصادی غیرضروری تاکید کرد و گفت: اجرای این پروژه‌ها هدر دادن بیت المال و سرمایه کشور است.
 
وی ادامه داد: امروز بیشترین صادرات توسط شرکت‌های دانش بنیان انجام می شود و کمترین حمایت و بیشترین سنگ اندازی‌ها برای جوانان کارآفرین صورت می‌گیرد.
 
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس نهم تصریح کرد: مسائل مالی و اقتصادی که ما در کشور با آن مواجه هستیم به خاطر شفاف نبودن قراردادها، مصوبات و قوانین است و اگر این شفافیت وجود داشته باشد، مردم خود متوجه تخلفات خواهند شد.
 
جوکار عنوان کرد: حقوق‌های چند ۱۰ میلیون تومانی در حالی در سطح استان یزد و کشور به مدیران پرداخت می شود که در همین یزد و در مناطق محروم و حاشیه ای شهر، جوانان شیعه و مسلمان به نحو بسیار بد و در فقر زندگی می کنند و باید پرسید کدام یک از مسئولان استان تاکنون به این مناطق از شهر سری زده اند.
 
وی تاکید کرد: در برابر این فقر و در برابر آن حقوق‌ها چطور می توانید جواب خدا را بدهید و متاسفانه وقتی هم که این مسائل را مطرح می‌کنیم به تهجر و افراط متهم می شویم.
 
جوکار ادامه داد: حق انتفاع معادن سنگ آهن با وجود تهمت هایی که زده شد، مورد پیگیری قرار گرفت و در نهایت نیز گفتند که نمایندگان استان یزد به جز یک نماینده، حق انتفاع را پیگیری نکردند در حالی که حداقل امضای من و نماینده مردم حوزه انتخابیه مهریز پای بودجه سه سال گذشته بوده است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حذف کردن به صلاح مردم استان نیست اظهار داشت: نگاه حزبی برای انجام کار اجرایی سم است ضمن اینکه انسان‌های کوچک لایق کارهای بزرگ نیستند زیرا نمی‌توانند کار انجام دهند و هم خود و هم کار را خراب می کنند.
 
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس نهم تصریح کرد: آدم های کوچک اهل ریسک، مطالبه‌گری و جدیت نیستند به ویژه اگر وامدار کسی یا گروهی باشند، نمی توانند برای مردم کار انجام دهند.
 
وی در مورد شورای راهبردی استان یزد نیز اظهار داشت: متاسفانه اصلاح طلبان که شعار توسعه استان را سر می دهند، این شورا را تحریم کردند و در تماسی که داشتند اعلام کردند که در این جلسه شرکت نمی کنیم.
 
جوکار با بیان اینکه کلید کار به استاندار سپرده شد اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است، ‌ افزود: مسئولان اجازه دهند شورای راهبردی خارج از گرایش های سیاسی شکل بگیرد.
 
وی در مورد ادامه فعالیت خود پس از دوران نمایندگی نیز بیان کرد: با توجه به فقر و فلاکتی که در برخی مردم مناطق محروم یزد دیدم، احساس کردم نباید آنها را رها کرد به همین دلیل اقدام به راه اندازی یک موسسه خیریه کرده ام که برخی کارهای فرهنگی را نیز در کنار آن انجام خواهم داد و به تدریج این موسسه را به یک مجموعه فرهنگی کوچک تبدیل خواهم کرد.


کد مطلب: 493779

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/493779/تسهیلات-بانکی-اختیار-عده-ای-خاص

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com