پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

حمله کواکبیان به شورای نگهبان

پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۲۶
کد مطلب: 493774
منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در هیأت رئیسه مجلس تغییر ایجاد شود و البته برای آنهایی که ۸ سال بالا بودند سخت است که یکباره پایین بیایند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مصطفی کواکبیان منتخب مردم تهران در مجلس و دبیرکل حزب مردم سالاری عصر امروز (پنج‌شنبه) در مجمع عمومی جوانان حزب اراده ملت تهران اظهارداشت: پیام مردم در 7 اسفند 94 و 10 اردیبهشت 95 تغییر بود و در تهران واقعاً مردم کاری کارستان کردند.
 
وی افزود: این اولین بار بود که مردم 30-هیچ اصلاح طلبان را  در تهران کاملاً پیروز کردند و برای اولین بار بود که لیستی رأی دادند.
 
کواکبیان با تاکید بر اینکه باید در ترکیب هیأت رئیسه مجلس تغییر ایجاد شود، گفت: سخت است آنهایی که 8 سال بالا بودند یکباره بیایند پایین بنشینند.
 
وی خاطرنشان کرد: من قبلاً هم گفته‌ام اگر آقای عارف برای ریاست مجلس کاندیدا نشود من خودم حتماً کاندیدای ریاست خواهم شد.
 
دبیرکل حزب مردم سالاری با بیان اینکه برخی‌ها می‌گویند اگر عارف رئیس شود کشور اِل و بِل می‌شود، گفت: آیا آقای عارفی که با حکم مقام معظم رهبری در مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی انقلاب فرهنگی مشغول به فعالیت است مملکت را به هم می‌ریزد؟ خیر، هیچ اتفاق ویژه‌ای نمی‌افتد فقط یک عده از ریاست می‌افتند.
 
کواکبیان به ابطال آرای مینو خالقی از حوزه انتخابیه اصفهان اشاره و تصریح کرد: شورای نگهبان تا دیروز صندوق‌ها را باطل می‌کرد اما امروز آدم‌ها را باطل می‌کند بنابراین باید قانون را اصلاح کنیم و مقام معظم رهبری نیز اصلاح قانون انتخابات را پذیرفتند.
 
وی ادامه داد: البته اشتغال، معیشت، رونق اقتصادی و رفع بیکاری اولویت اصلی ما در مجلس دهم است اما باید به فصل 3 قانون اساسی که مطالبات به‌حقی نیز است، توجه جدی داشت.
 
وی در پایان به طرح فراکسیون امید برای هیأت رئیسه مجلس در صورت کسب ریاست مجلس پرداخت و گفت: ما ضوابطی را برای هیأت رئیسه نوشته‌ایم که از 12 نفر عضو هیأت رئیسه 2 نفر زیر 40 سال و 2 نفر نیز از بانوان باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *