سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
اوباما:

بلندپروازی‌ هسته‌ای ایران را متوقف کردیم

جمعه ۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۳۰
کد مطلب: 493753
رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست سران گروه هفت کشور صنعتی جهان گفت که توانستیم بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران را متوقف کنیم.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از الجزیره خبرداد: "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه نشست گروه هفت کشور صنعتی جهان گفت که استفاده از بمب اتمی در هیروشیما یک نقطه عطف در تاریخ بوده است.
 
رئیس جمهور آمریکا در ادامه افزود: به هیروشیما می‌روم تا همگان ضرورت محدود کردن نگرانی‌ها درباره استفاده از بمب اتمی را به یاد آوریم.
 
وی افزود: بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران را متوقف کردیم این در حالی است که نظام کره شمالی معتقد است که ادامه مشروعیتش در گرو ادامه آزمایش‌های هسته‌ای است.
 
اوباما گفت: موضوع کره شمالی یکی از طولانی‌ترین چالش‌هایی است که جامعه بین‌الملل با آن مواجه است.
 
وی اضافه کرد: در دوران ریاست جمهوری‌ام  با پنتاگون در راستای تقویت زیرساخت‌های دفاعی آمریکا همکاری کردم.
 
اوباما درگیری‌ میان طرفداران نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا را امری طبیعی توصیف و تاکید کرد که برای ما مهم است که انتخابات درون حزبی در فضایی دموکراتیک برگزار شود.
 
وی در ادامه به گروه طالبان افغانستان نیز اشاره کرد و گفت که انتظار می‌رود که این جنبش در کوتاه مدت اقدامات خشونت آمیز خود را ادامه دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *